user icon

Verstappen doorstaat medische keuring in aanloop naar nieuw seizoen

  • Gepubliceerd op 27 jan 2020 11:19
  • comments 25
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen kan in alle rust verder werken aan zijn voorbereiding op het nieuwe Formule 1-seizoen. De coureur van Red Bull Racing gaf op Instagram aan dat hij geslaagd is voor zijn jaarlijkse medische keuring.

Voordat een Formule 1-coureur zijn licentie voor het nieuwe jaar krijgt, moet hij bewijzen dat hij fysiek fit genoeg is. De FIA onderwerpt de coureurs daarom aan een uitgebreide medische keuring en dat heeft geen problemen opgeleverd bij Verstappen. De Nederlander heeft de keuring goed doorstaan, zo liet hij zondag op Instagram weten. Daardoor kan hij nu in alle rust toewerken naar de start van het nieuwe seizoen.

Verstappen begint in 2020 aan zijn vierde volledige seizoen bij Red Bull Racing, nadat hij bij de Spaanse Grand Prix van 2016 overstapte van Scuderia Toro Rosso naar het Oostenrijkse team. Sindsdien heeft hij acht Grands Prix gewonnen. Afgelopen jaar kende Verstappen zijn beste jaar in de Formule 1 tot nu toe met drie zeges en een derde plaats in het kampioenschap. Het doel voor 2020 is om mee te doen om de wereldtitel.

Ontspannen in Kitzbühel

Nadat Verstappen donderdag zijn gezicht liet zien bij de start van het WRC-seizoen in Monaco, reisde de Red Bull-coureur zaterdag af naar het Oostenrijkse Kitzbühel. Daar woonde hij de Hahnenkammrennen, een van de meest prestigieuze skiwedstrijden van het jaar, bij. Evenals vorige jaren was hij daar op uitnodiging van Red Bull, dat bovendien de hoofdsponsor van het evenement is.

Verstappen was niet de enige coureur die zijn gezicht liet zien bij de afdaling van Kitzbühel, die gewonnen werd door de Oostenrijker Mathias Mayer. Ook Alexander Albon, Daniil Kvyat en Pierre Gasly waren op uitnodiging van Red Bull aanwezig bij de wedstrijd. Ook voormalig Red Bull- en Toro Rosso-coureur Sebastian Vettel was erbij en hij voegde zich ook even bij zijn collega's van zijn voormalige werkgevers.

 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 12.522

    Onderdeel van de medische keuring is een crashtest, waarbij de coureur tegen een muur gekeild wordt. Is hij daarna in staat zelf op te staan en weg te lopen, dan is dat deel van de keuring geslaagd.

    • + 6
    • 27 jan 2020 - 11:33
    • beerkuh

      Posts: 2.455

      let wel dat dit 2x gebeurd, 1 maal van voren en 1 maal van achteren! en vervolgens ook nog 1 keer rollend

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 11:43
    • En hij moest op z'n pols blazen om te kijken.... Precies: Max heeft ballen!!!

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 13:36
  • Gelukkig voor hem is die keuring puur fysiek gericht.
    Want anders was deze tokkie (volgens meerdere forumleden) nooit door de keuring gekomen.

    • + 0
    • 27 jan 2020 - 11:37
    • Waar slaat dit nu op?

      "De term tokkie wordt (voornamelijk in Nederland) gebruikt als een pejoratief voor een persoon of groep mensen met overheersend negatieve kwaliteiten of asociaal gedrag. "

      Meerdere forumleden die hem zo noemen?
      Alleen @Rogerzzz naar mijn weten, die viel daar mee op.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 11:54
    • lees het met een knipoog @Pietje.
      Want die was ik vergeten. Sorry

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 12:10
    • mario

      Posts: 8.744

      Vanwege z'n gedrag vind ik dat Bill een ban voor onbepaalde verdient

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 12:50
    • mario

      Posts: 8.744

      Ooops..... Vergeet ik ook de ;)

      ???

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 12:50
    • Ik vind Max ook een tokkie en zwaar overschat.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 13:38
    • Jeetje, wat ben ik vergeetachtig vandaag: ?

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 13:39
    • gelukkig inderdaad werd Max z'n intelligentie niet getest,
      om hem gelijk een tokkie te noemen dat vind ik ongepast,
      laten we het op zwakbegaafd houden

      • + 4
      • 27 jan 2020 - 14:01
    • waylon

      Posts: 2.269

      Billgates307, makkelijk om later de knipoog te noemen . Een heel slap excuus

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 16:34
    • waylon

      Posts: 2.269

      P. Clemenza Gezien jouw leeftijd denk ik dat jij nooit begaafd zal worden::-)

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 16:38
    • zwakbegaafd klinkt netter.
      Alleen dat klopt weer niet. Uit de klei getrokken Limburger? Zoiets?

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 16:41
    • Ach ach, de trollen komen weer bovendrijven.

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 01:26
    • mario

      Posts: 8.744

      @Harry: Deze opmerkingen in dit draadje moet je allemaal met een flinke korrel zout nemen..... :)

      • + 1
      • 28 jan 2020 - 07:48
    • Vechten @Harry? 17:00 buiten!

      • + 1
      • 28 jan 2020 - 08:37
    • Ik mag geen kleine trollen meer slaan :(

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 17:41
    • Met je puntmutsje..... en ik vroeg zo 's aan 'm ja gewoon zo waarom ie geen puntmuts op had werd ie heel erg kwaad ja ik snapte dr niks van ja het was in het bos waar ik 'm tegen ...

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 17:54
  • Rimmer

    Posts: 8.767

    Update:
    Nog meer problemen voor Ferrari!!
    Volgens Ferrari insider Leo Turrini schijnt het dat Charles niet door de medische test is gekomen. De data die tijdens het hardlopen op de monitor verscheen stelde de artsen van de FIA voor een raadsel.
    Zijn hart komt zoveel druk tekort dat het een wonder is dat het nog rondpompt.
    Een oplossing voor het probleem zou pas rond de eerste Europese race toepasbaar zijn.
    Tot die tijd zit Binotto met handen in het haar aangezien tweede rijder Vettel dit weekend met het Corona virus in het ziekenhuis van Maranello is opgenomen. Het scheen dat hij na 13 corona’s plotseling duizelig werd, begon te hoesten en in elkaar zakte.

    • + 1
    • 27 jan 2020 - 13:38
    • ik vertrouw het allemaal voor geen meter meer die corona's
      ben daarom v/h weekend overgeschakeld op de Desperado's

      • + 1
      • 27 jan 2020 - 13:57
    • Snork

      Posts: 12.522

      Ik heb een Corona epidemie in mijn koelkast. Ligt er vol met die gele rakkers. Ik laat de koelkastdeur mooi dicht, in quarantaine houden totdat het buiten weer boven de 20 graden komt.

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 14:58
    • Wtf ouwe, 13 van die waterige Coronaatjes en dan duizelig worden? Pfff, allemaal watjes die jeugd van tegenwoordig, die haal ik allemaal in met een kratje Hertog Jan zonder DRS!

      • + 0
      • 27 jan 2020 - 19:27
  • Nog 6,5 lange weken..

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 03:41
  • Xtreme

    Posts: 53

    Wat een geweldig nieuws nu blijkt dat alle andere coureurs er niet doorheen zijn gekomen.
    Nog een paar weken volhouden met dit slap klote nieuws en dan weer iets zinnigs proberen te schrijven.

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 10:43

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.407
  • Podiums 86
  • Grand Prix 244
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar