user icon
user icon

Raikkonen geeft niets om recordaantal GP-starts: "Het geeft mij ook niets"

  • Gepubliceerd op 23 jan 2020 10:40
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

Kimi Raikkonen begint in 2020 aan zijn achttiende seizoen in de Formule 1 en hij gaat het record voor meeste Grand Prix-starts overnemen. Dat doet de wereldkampioen van 2007 echter helemaal niets.

Het recordaantal Grand Prix-starts in de Formule 1 staat op naam van Rubens Barrichello. De Braziliaan begon tussen 1993 en 2011 322 keer aan een Formule 1-race. Komend seizoen zal dat record naar alle waarschijnlijkheid sneuvelen. Raikkonen staat nu op 313 Grand Prix-starts en als hij niet geblesseerd raakt of halverwege het seizoen stopt, zal de Alfa Romeo-coureur het record van Barrichello overnemen.

The Iceman staat er echter om bekend dat hij weinig geeft om een plaats in de recordboeken. Tegenover Formula1.com vertelde hij dan ook dat het verbreken van het recordaantal Grand Prix-starts 'niet veel' met hem doet. Veel liever houdt Raikkonen zich bezig met het verbeteren van de Alfa Romeo-bolide, in de hoop dat hij in 2020 vooraan in de middenmoot mee kan doen.

"Dat doet niet veel met me. Het geeft mij niets, maar ik kijk ernaar uit om er weer voor te gaan", zegt Raikkonen. "Hopelijk kunnen we ons dit jaar verbeteren, onze lessen leren van wat we goed en fout hebben gedaan en hopelijk kunnen we iets verder naar het front komen. De tijd zal dat leren, want het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Zodra de auto's gaan rijden bij de eerste race, zullen we een goed idee krijgen."

Voor het tweede jaar op rij vormen Raikkonen en Antonio Giovinazzi het rijderskoppel van Alfa Romeo. Deze winter wist het team wel een slag te slaan door de ervaren Robert Kubica aan te trekken als test- en reservecoureur. Vermoedelijk zal de Pool ook een belangrijke rol gaan spelen in de ontwikkeling van de nieuwe bolide van het Italiaans-Zwitserse team.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Toch wel een mooi record hoor, Even voor de rekenwonders onder ons: stel Verstappen rijdt gemiddeld 23 races per jaar. Hoe oud is hij dan als hij dit record kan breken? laten we zeggen 330 races.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 10:52
    • HexaShots

      Posts: 28

      31 jaar

      • + 1
      • 23 jan 2020 - 10:56
    • Dan begint hij pas :p

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 10:58
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Stel je voor dat Max tot zijn 40e doorgaat.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 11:21
    • Lijkt me sterk. Maar je weet maar nooit. zolang hij in een wagen zit waarbij hij om podiums/Zeges/Kampioenschappen kan vechten gaat hij wel door. Maar ook Max gaat een keer minder worden natuurlijk/Beter wordt hij waarschijnlijk ook nog ;). Dat is tegenwoordig/meestal zo rond de 36 jaar. En dan staan er wel weer andere klaar om hem te vervangen.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 11:35
    • d07

      Posts: 786

      Ennnnn meteen over naar Max... artikel gaat over Kimi.

      • + 9
      • 23 jan 2020 - 12:19
    • Je hoeft het niet te lezen.

      • + 2
      • 23 jan 2020 - 12:35
    • Stel je voor dat Max stopt na weer een seizoen zonder kampioenschap.....

      • + 2
      • 23 jan 2020 - 15:54
    • en dan? Dan wordt ik wel fan van een nieuwere rijder. Russell/Norris zijn wel rijders die mijn aanstaan. Maar goed. Stel je voor dat de wereld morgen vergaat.....

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 16:10
    • Edit: Ik dacht dat je schreef dat Max er mee kapte. Kampioenschappen zeggen mij niet veel. Ik ben meer fan geweest van rijders die geen (veel) titels pakte.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 16:11
  • Snork

    Posts: 7.807

    Bwoah...

    • + 1
    • 23 jan 2020 - 11:19
  • Beste vent hoor, maar is het verboden om ook eens positief en blij te zijn in Finland, of voedt 'ie hier alleen nog maar zijn imago?

    • + 3
    • 23 jan 2020 - 11:35
    • Het begint idd redelijk een karikatuur van zichzelf te worden. Op dit record kan je gewoon trots zijn hoor. Maar meneer moet weer ens ´mwaaaaaah hier koop ik niks voor´ eruit gooien.


      Heerlijke carriere gehad en genoeg verdient voor 10 levens maar het lijkt wel of hij met het jaar zuurder wordt.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 11:43
    • "Jaaah, dat doet enorm veel met me!! Het geeft mij zoveel!!" zegt Raikkonen.

      nee, past op een of andere manier totaal niet bij Kimi

      • + 3
      • 23 jan 2020 - 12:50
    • hij kan toch wel gewoon er blij mee zijn? hij is wk geworden, Heeft bij fantastische teams gereden etc. Maar finnen zijn volgens mij niet van de dakers roepen. Maar een beetje trots kan geen kwaad hoor.

      Maar anyway. Ik zou er best wel eens een drankje mee willen doen hoor, Dan is het wel een wereldvent ineens :p

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 14:21
  • RBH2019

    Posts: 2.148

    En hij is er ook nog even tussenuit geweest.

    • + 1
    • 23 jan 2020 - 11:48
    • Fisichella

      Posts: 22

      Yup hij had al 38 races meer gereden kunnen hebben!

      • + 1
      • 23 jan 2020 - 13:45
  • RJHVandaag / Royalere: die zuurfactor projecteer je er zelf op kerel. Niets is zuur hieraan.
    Hij kijkt nl ontzettend uit om weer te mogen in de Alfa. Dit soort statistieken hangt hij zelf weinig waarde aan. Niets meer niets minder. Hij zegt het 'het brengt me niets en das natuurlijk waar. Voor roem en aanzien komt hij zn bedje niet uit. Niks mis mee.

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 13:50
    • De meeste races rijden in de beste tak van de autosport zegt wel wat hoor.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 14:22
    • @Roy, omdat het JOU iets zegt,
      hoeft het Kimi nog niets te zeggen! Gek hè?!

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 14:54
    • d07

      Posts: 786

      Ik ben benieuwd wat ie gaat zeggen als Max zegt dat het hem letterlijk niets kan schelen.

      • + 1
      • 23 jan 2020 - 15:08
    • Dan heeft Max pech. Ik vind het weldegelijk een belangrijk record. Ik ben geen spreekbuis voor Max ofzo hoor. en ben het zeker niet altijd met hem eens.

      • + 0
      • 23 jan 2020 - 16:13
  • Gewoon doorrijden Kimi...

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 16:33

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 835
  • Podiums 26
  • Grand Prix 107
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar