user icon
user icon

Mercedes onder de indruk van Verstappen: "Hij is behoorlijk handig, niet?"

  • Gepubliceerd op 27 dec 2019 11:06
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Niet alleen Red Bull Racing en de Formule 1-fans zijn onder de indruk van Max Verstappen. Dat geldt ook voor Mercedes, zo blijkt uit de woorden van Andy Cowell, hoofd van de motorafdeling van het Duitse merk.

Mercedes werd in 2019 voor de zesde keer op rij wereldkampioen bij zowel de coureurs als de constructeurs. Gedurende het seizoen zag de fabrikant het gat met Ferrari en Red Bull Racing steeds kleiner worden. De opmars van Red Bull was te danken aan drie belangrijke zaken: de steeds sterker wordende Honda-krachtbron, het goede chassis van Red Bull Racing en de sterke prestaties van Verstappen.

Bij Mercedes is men onder de indruk van Verstappen, zo laat Cowell in gesprek met Motor Sport Magazine blijken. "Ik denk dat zowel Ferrari als Honda indrukwekkend is. Ze hebben allebei eigenaren die graag willen willen en niet alleen mee willen doen. Bovendien is Red Bull in staat om een kampioenschapswaardige auto te bouwen, terwijl Max Verstappen ook geweldig is. Hij is een behoorlijk handige jongen, niet?"

Cowell ziet indrukwekkende ontwikkeling Honda

Ook op het vlak van de krachtbronnen komen de verschillende fabrikanten steeds dichter bij elkaar. Daar waar Mercedes jarenlang de dominante factor was, lijkt men nu voorbij te zijn gestreefd door Ferrari. Intussen komen ook Honda en Renault steeds dichterbij. Hoewel Cowell graag had gezien dat er in 2021 ook nieuwe krachtbronnen zouden komen, is hij blij met het feit dat de fabrikanten naar elkaar toe kruipen.

"Het is goed dat de vier fabrikanten een stap dichterbij elkaar komen. Honda heeft zich dit jaar het sterkste verbeterd en ze liggen mijlenver voor op Ferrari als het aankomt op ontwikkelingssnelheid. Laten we met dezelfde reglementen een mooi gevecht hebben, voordat we met nieuwe motoren komen in 2026."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 4.778

    Open sollicitatie naar de diensten van Verstappen. Is ook logisch, wie Verstappen heeft, heeft een sterke rijder voor de toekomst.

    • + 1
    • 27 dec 2019 - 12:01
    • Ik denk dat Mercedes er wel voor zal gaan

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 12:14
    • Proberen mag. Maar gaat voor 2022 niet gebeuren denk ik. Volgend jaar gewoon 5/6 keer winnen en het jaar erna de nieuwe regels aankijken. Mocht het dan toch niet lukken dan kan hij mooi Hamilton opvolgen in 2022. Ik verwacht dat hij midden volgend seizoen bijtekent voor 1 jaar.

      • + 1
      • 27 dec 2019 - 15:02
    • lees de tekst @maxium, zo staat het er letterlijk.. Nog steeds. Jammer dat Bjorn geen reacties leest en zijn onvoorstelbaar aantal grove fouten gewoon laat staan.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:31
    • sorry, deze reactie hierboven is verkeerd geplaatst..

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:33
  • "Het is goed dat de vier fabrikanten een stap dichterbij elkaar komen. Honda heeft zich dit jaar het sterkste verbeterd en ze liggen mijlenver voor op Ferrari als het aankomt op ontwikkelingssnelheid".

    Wat een domme Cowell, die kan net als Max never nooit meer naar Ferrari na zo'n domme uitspraak!

    • + 3
    • 27 dec 2019 - 12:13
    • Ik Postte al eerder

      Max is momenteel van een dermate nivo dat als ie vrijkomt ie zelf zou kunnen kiezen waar ie heengaat .
      Zelfs Ferrari zal t proberen , maar ik heb toch echt de indruk dat Max geen zin heeft in Leclerc .

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 12:16
    • Aadfanaat

      Posts: 119

      Ik denk dat je onderschat hoe trots die Italianen kunnen zijn.

      • + 2
      • 27 dec 2019 - 15:14
    • Als Leclerc de komende 2 seizoenen niet in de buurt gaat komen van het wk zelf dan zal die trots snel opzij worden geschoven

      • + 1
      • 27 dec 2019 - 15:54
  • Snork

    Posts: 6.334

    Een behoorlijk handige jongen? Hoezo? Sleutelt hij het motorhome zelf in elkaar? Repareert hij de kraan bij Mercedes?

    • + 0
    • 27 dec 2019 - 12:14
    • Of is hij 'n handige jongen met zijn uitspraken?
      Hoe je het ook bekijkt, bijna iedereen is onder de indruk van Max.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 13:09
    • Mojito

      Posts: 4.690

      Misschien heeft Mercedes met Max vriendin gesproken?

      Doelen ze daarmee op hsndige jongen.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 22:51
  • Obv. de resultaten gok k dat er medio juni 2020 een bekendmaking komt, ofwel dat zowel Max als Honda langer bij RB blijven, ofwel bij het uitblijven van resultaat de overstap van Max naar Mec.

    • + 1
    • 27 dec 2019 - 12:33
  • die graag willen willen en niet alleen mee willen doen.

    • + 0
    • 27 dec 2019 - 13:44
    • Snork

      Posts: 6.334

      Heb jouw zinnetje hierboven 4x gelezen, maar ik niet snap.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 17:17
    • Vertaling(al ben ik het er niet mee eens) Mercedes wil alleen winnen en niet alleen maar meedoen. Alsof RB en Ferrari er niet alles aan doen. Al kan je wel twijfels zetten bij de laatste 2 2e rijders van RB.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:10
    • Lees de tekst er maar op na, zo staat het er in @Snork.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:32
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Ik snap het wel! Iedereen wil graag willen, toch?

      • + 1
      • 27 dec 2019 - 23:39
  • josdaboss

    Posts: 318

    OMG iemand zei iets over Max...

    • + 0
    • 28 dec 2019 - 11:43
    • Mojito

      Posts: 4.690

      Neeeeejjjjj.... je meent het?

      • + 0
      • 29 dec 2019 - 11:02

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender