user icon

Mercedes onder de indruk van Verstappen: "Hij is behoorlijk handig, niet?"

  • Gepubliceerd op 27 dec 2019 11:06
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Niet alleen Red Bull Racing en de Formule 1-fans zijn onder de indruk van Max Verstappen. Dat geldt ook voor Mercedes, zo blijkt uit de woorden van Andy Cowell, hoofd van de motorafdeling van het Duitse merk.

Mercedes werd in 2019 voor de zesde keer op rij wereldkampioen bij zowel de coureurs als de constructeurs. Gedurende het seizoen zag de fabrikant het gat met Ferrari en Red Bull Racing steeds kleiner worden. De opmars van Red Bull was te danken aan drie belangrijke zaken: de steeds sterker wordende Honda-krachtbron, het goede chassis van Red Bull Racing en de sterke prestaties van Verstappen.

Bij Mercedes is men onder de indruk van Verstappen, zo laat Cowell in gesprek met Motor Sport Magazine blijken. "Ik denk dat zowel Ferrari als Honda indrukwekkend is. Ze hebben allebei eigenaren die graag willen willen en niet alleen mee willen doen. Bovendien is Red Bull in staat om een kampioenschapswaardige auto te bouwen, terwijl Max Verstappen ook geweldig is. Hij is een behoorlijk handige jongen, niet?"

Cowell ziet indrukwekkende ontwikkeling Honda

Ook op het vlak van de krachtbronnen komen de verschillende fabrikanten steeds dichter bij elkaar. Daar waar Mercedes jarenlang de dominante factor was, lijkt men nu voorbij te zijn gestreefd door Ferrari. Intussen komen ook Honda en Renault steeds dichterbij. Hoewel Cowell graag had gezien dat er in 2021 ook nieuwe krachtbronnen zouden komen, is hij blij met het feit dat de fabrikanten naar elkaar toe kruipen.

"Het is goed dat de vier fabrikanten een stap dichterbij elkaar komen. Honda heeft zich dit jaar het sterkste verbeterd en ze liggen mijlenver voor op Ferrari als het aankomt op ontwikkelingssnelheid. Laten we met dezelfde reglementen een mooi gevecht hebben, voordat we met nieuwe motoren komen in 2026."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.234

    Open sollicitatie naar de diensten van Verstappen. Is ook logisch, wie Verstappen heeft, heeft een sterke rijder voor de toekomst.

    • + 1
    • 27 dec 2019 - 12:01
    • Ik denk dat Mercedes er wel voor zal gaan

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 12:14
    • Proberen mag. Maar gaat voor 2022 niet gebeuren denk ik. Volgend jaar gewoon 5/6 keer winnen en het jaar erna de nieuwe regels aankijken. Mocht het dan toch niet lukken dan kan hij mooi Hamilton opvolgen in 2022. Ik verwacht dat hij midden volgend seizoen bijtekent voor 1 jaar.

      • + 1
      • 27 dec 2019 - 15:02
    • lees de tekst @maxium, zo staat het er letterlijk.. Nog steeds. Jammer dat Bjorn geen reacties leest en zijn onvoorstelbaar aantal grove fouten gewoon laat staan.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:31
    • sorry, deze reactie hierboven is verkeerd geplaatst..

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:33
  • "Het is goed dat de vier fabrikanten een stap dichterbij elkaar komen. Honda heeft zich dit jaar het sterkste verbeterd en ze liggen mijlenver voor op Ferrari als het aankomt op ontwikkelingssnelheid".

    Wat een domme Cowell, die kan net als Max never nooit meer naar Ferrari na zo'n domme uitspraak!

    • + 3
    • 27 dec 2019 - 12:13
    • Ik Postte al eerder

      Max is momenteel van een dermate nivo dat als ie vrijkomt ie zelf zou kunnen kiezen waar ie heengaat .
      Zelfs Ferrari zal t proberen , maar ik heb toch echt de indruk dat Max geen zin heeft in Leclerc .

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 12:16
    • Aadfanaat

      Posts: 584

      Ik denk dat je onderschat hoe trots die Italianen kunnen zijn.

      • + 2
      • 27 dec 2019 - 15:14
    • Als Leclerc de komende 2 seizoenen niet in de buurt gaat komen van het wk zelf dan zal die trots snel opzij worden geschoven

      • + 1
      • 27 dec 2019 - 15:54
  • Snork

    Posts: 10.511

    Een behoorlijk handige jongen? Hoezo? Sleutelt hij het motorhome zelf in elkaar? Repareert hij de kraan bij Mercedes?

    • + 0
    • 27 dec 2019 - 12:14
    • Of is hij 'n handige jongen met zijn uitspraken?
      Hoe je het ook bekijkt, bijna iedereen is onder de indruk van Max.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 13:09
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Misschien heeft Mercedes met Max vriendin gesproken?

      Doelen ze daarmee op hsndige jongen.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 22:51
  • Obv. de resultaten gok k dat er medio juni 2020 een bekendmaking komt, ofwel dat zowel Max als Honda langer bij RB blijven, ofwel bij het uitblijven van resultaat de overstap van Max naar Mec.

    • + 1
    • 27 dec 2019 - 12:33
  • die graag willen willen en niet alleen mee willen doen.

    • + 0
    • 27 dec 2019 - 13:44
    • Snork

      Posts: 10.511

      Heb jouw zinnetje hierboven 4x gelezen, maar ik niet snap.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 17:17
    • Vertaling(al ben ik het er niet mee eens) Mercedes wil alleen winnen en niet alleen maar meedoen. Alsof RB en Ferrari er niet alles aan doen. Al kan je wel twijfels zetten bij de laatste 2 2e rijders van RB.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:10
    • Lees de tekst er maar op na, zo staat het er in @Snork.

      • + 0
      • 27 dec 2019 - 18:32
    • ThisGuy

      Posts: 508

      Ik snap het wel! Iedereen wil graag willen, toch?

      • + 1
      • 27 dec 2019 - 23:39
  • josdaboss

    Posts: 381

    OMG iemand zei iets over Max...

    • + 0
    • 28 dec 2019 - 11:43
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Neeeeejjjjj.... je meent het?

      • + 0
      • 29 dec 2019 - 11:02

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.205
  • Podiums 44
  • Grand Prix 121
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar