user icon
user icon

Video: De hoogtepunten van de wissel tussen Lewis Hamilton en Valentino Rossi

  • Gepubliceerd op 13 dec 2019 12:28
  • comments 8
  • Door: Bjorn Smit

Valentino Rossi en Lewis Hamilton werkten afgelopen maandag een test af waarbij ze elkaars materiaal uit mochten proberen. Voor Hamilton betekende dat zijn debuut op een MotoGP-machine, voor Rossi was het een hernieuwde kennismaking met een Formule 1-auto.

De testdag vond achter gesloten deuren plaats, maar namens Mercedes, Yamaha en sponsor Monster Energy was er wel een cameracrew aanwezig om de wissel in beeld te brengen. In de onderstaande video is goed te zien hoe Rossi, Hamilton, Mercedes en Yamaha de dag op het Circuit Ricardo Tormo beleefd hebben.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 7.752

    Mooi man, 2x topklasse met veel wederzijds respect.

    • + 1
    • 13 dec 2019 - 12:51
    • Stitch

      Posts: 4.859

      Mooi gemaakt. Wel jammer dat we de crahs niet mochten zien. Beetje laf ;-)

      • + 2
      • 13 dec 2019 - 13:23
    • Tja dan beschadigd hij waarschijnlijk zijn leren pakje. En die zijn van Beesten gemaakt. Dus dat is dierenmishandeling. Beetje een eng filmpje btw. Overdreven gedoe.

      • + 0
      • 13 dec 2019 - 18:17
  • Rossi is voor mij één van de grootste legendes over alle sporten gezien. Ik kan me geen sport heugen die dankzij één iemand zo ongelofelijk aan prestige en aandacht heeft gewonnen. Hoe hij met speels gemak zijn concurrenten opzoog was niet normaal. Vergelijkbaar met hoe Marquez het nu doet, maar in mijn herinnering waren de rivalen wel wat beter dan nu. Gibernau, Hayden, Biaggi, Stoner, Lorenzo, Marquez etc., stuk voor stuk mooie rivaliteiten tussen Rossi en hun.

    Ik ben bang dat heel veel mensen de MotoGP de rug toekeren als Rossi zijn helm aan de wilgen hangt. Helaas is hij niet meer zo goed als voorheen, maar wat verwacht je van een bijna 41-jarige. Hij presteert nog altijd beter dan het gros van het veld en coureurs als Pedrosa en Lorenzo waren ruim voor hun 34e al klaar. En Rossi streed jaren later nog om de wereldtitel.

    Tot zover mijn Pro-Rossi betoog.

    • + 5
    • 13 dec 2019 - 13:55
  • mooi gemaakt, grote klasse,
    ga het filmpje zelf niet kijken want ben nml totaal niet geïnteresseerd,
    maar toch heel mooi!

    • + 0
    • 13 dec 2019 - 14:03
    • arone

      Posts: 102

      -1

      • + 3
      • 13 dec 2019 - 14:53
  • Twee weken geleden nog in de Rossi shop in Ommen geweest om een cap en wat stickers e.d te kopen. Omdat ik een Schwantz petje op had werd ik door de eigenaresse vriendelijk verzocht om ff in het damestoilet te gaan kijken, ik dacht wtf? Maar toen ik de deur opendeed was ik in de 7e hemel, ga zelf maar kijken als je daar in de buurt bent ;)

    • + 0
    • 14 dec 2019 - 19:32

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.052
  • Podiums 85
  • Grand Prix 107
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar