user icon
user icon

Lance Stroll over 'zwakke zaterdagen': "Het was een beetje ongelukkig"

  • Gepubliceerd op 14 dec 2019 16:14
  • comments 26
  • Door: Brick van Boxtel

Lance Stroll geeft toe dat hij zijn teamgenoot Sergio Perez tijdens zijn eerste seizoen bij Racing Point niet kon bijhouden.

Lawrence Stroll, de vader van Lance Stroll, kocht in 2018 het bijna failliete Force India. Door de aankoop van Force India door Stroll en een aantal investeerders kon Lance Stroll eenvoudig instappen bij het team, nadat hij hiervoor twee seizoenen voor Williams uitkwam. De Canadese coureur had een zwaar seizoen en eindigde ver achter zijn teamgenoot in het klassement van de coureurs.

Sergio Perez versloeg Stroll met 18-3 in de kwalificatie, met 16-5 in de races en behaalde 31 punten meer. "Sergio Perez heeft me dit jaar meestal verslagen, dus daar moet ik aan werken", zegt Stroll. "Hij heeft ervaring, hij zit al lang in het team en ik heb een andere stijl, een andere aanpak, zoals alle coureurs hun eigen stijl hebben. "

De jonge Canadees hoopt zijn rijstijl te kunnen aanpassen, om zo het maximale eruit te kunnen halen. "Om mijn rijstijl en aanpak te maximaliseren, zijn er een aantal dingen waarvan ik denk dat we eraan moeten blijven werken en volgend jaar terug moeten komen om het beter te doen, dat is echt waar ik op hoop."

De zaterdag grootste knelpunt voor Stroll

Stroll erkent vervolgens dat hij zichzelf moet verbeteren tijdens de kwalificatiesessies. De Canadees wist maar één keer Q3 te halen. "Ik moet aan sommige dingen blijven werken. Ik denk dat de zaterdag dit jaar mijn grootste zwakte was. Daar moet ik aan werken."

"Ik denk dat er een beetje pech was in de tweede helft van het seizoen, we konden niet de punten scoren die we wilden. We waren vroeg in het seizoen sterk en scoorden punten, maar toen kregen we problemen die ons een aantal punten hebben gekost."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • MosyB

    Posts: 320

    Wees maar niet bang.. volgend jaar lukt je dit ook niet..

    • + 2
    • 14 dec 2019 - 16:41
    • Stitch

      Posts: 4.809

      Dat denk ik ook niet. Maar ff verder redeneren. Stroll was wel gewaagd aan Massa. Wat zou er dan gebeuren als men Perez in een Ferrari zet?

      • + 0
      • 15 dec 2019 - 06:16
    • Dan is Vettel of Leclerc pissig.

      • + 0
      • 15 dec 2019 - 18:27
    • chao

      Posts: 929

      stitch,

      Massa was in qualies gemiddeld een seconde sneller dan Stroll......

      • + 0
      • 16 dec 2019 - 10:52
  • Maximo

    Posts: 5.974

    Toch had ik wel iets meer van hen verwacht, hij is geen topper maar gezien zijn prestaties in de juniorklassen heeft hij toch best goede resultaten behaald.

    Ik heb een beetje het idee dat hij best goed kan presteren in een racewagen, alleen moet die dan helemaal bij zijn rijstijl passen en als dat niet zo is komt hij tekort om zich daar op aan te passen. Hij zegt het in dit artikel ook zelf, hij moet zijn rijstijl aanpassen en blijkbaar heeft hij daar moeite mee.

    Maar ere wie ere toekomt, in de regen is hij mij nog nooit tegengevallen en lijkt hij ineens wel boven gemiddeld getalenteerd.

    • + 0
    • 14 dec 2019 - 16:50
    • Maximo

      Posts: 5.974

      Ik bedoel dat dat hij in de juniorklassen goede resultaten had maar dat dit in de F1 er niet uitkomt.

      Behalve in de regen dan.

      • + 0
      • 14 dec 2019 - 16:51
    • Kubica

      Posts: 3.532

      Hij heeft gewoon laten zien wat hij waard is. Meer is het gewoon niet.

      • + 0
      • 14 dec 2019 - 18:53
    • Wat betreft goede resultaten in de juniorklassen doel je dan op de grotendeels gekochte F3 titel? Het was toen niet indrukwekkend, en dat is het nu nog steeds niet.

      • + 2
      • 14 dec 2019 - 19:21
    • Maximo

      Posts: 5.974

      Nee MustFeed

      Voor de F3 titel heeft ie ook best mooie dingen laten zien hoor.

      • + 0
      • 14 dec 2019 - 20:46
    • Voor de F3 titel heeft ie ook best mooie dingen laten zien hoor.

      Omdat hij zijn pa achter hem had en geld in de lagere klasses betekent:Betere wagen. Het is een rukrijder. Dat lucky podium gaat mij echt niet overhalen.

      • + 2
      • 14 dec 2019 - 21:08
  • Snork

    Posts: 6.583

    Zeker geen pannekoek, maar niet iemand die in de beste auto zou winnen. Veldvulling dus. Maar af en toe zit hij in vermakelijke gevechten op de baan.

    • + 0
    • 14 dec 2019 - 16:52
    • Waarom is het geen pannekoek? Dat ene podium?

      • + 0
      • 14 dec 2019 - 21:09
    • MosyB

      Posts: 320

      Dat is dan waarschijnlijk omdat hij dan ingehaald gaat worden...

      • + 0
      • 12 jan 2020 - 11:30
  • snailer

    Posts: 2.973

    Stroll is zeer belangrijk voor de F1 uit hoofde van zijn tijke vader. En inderdaad is het wat Maximo zegt. Stroll was meer dan gemiddeld goed in de opstapklasses. In GP3 (F3, of hoe heette het toen) was hij ongenaakbaar goed. Bijna 200 punten voorsprong kampioen. Dit seizoen vond ik overigens Stroll ver ondermaats presteren. Zonder zijn 4de plek in Duitsland was dit seizoen qua resultaten helemaal dramatisch geweest.

    Stroll heeft een beetje de jaloezie van de wereld tegen omdat hij de (geld) flow mee heeft in zijn leven. Hij wordt stinkend rijk, hij doet wat hij leuk vindt en hij trekt mooie vrouwen aan.

    Maar daarnaast is hij ook nog eens begaan met de wereld. Voorlopig moeten wij als fans het daar mee doen. Stroll zal niet zomaar vertrekken uit de F1.

    • + 0
    • 14 dec 2019 - 18:07
    • Het was het F3 kampioenschap van 2016. En de reden dat Stroll ineens "ongenaakbaar" goed was is dat er tientallen miljoenen door de familie Stroll in dat kampioenschap werden gestoken.

      Als je budget meer is dan de rest van het veld bij elkaar dan geloof ik echt niet meer dat je nog over een eerlijke competitie kan spreken. Je gaat namelijk niet zo veel geld investeren tenzij je er een voordeel uit kan halen.

      Overigens werden de regels in de F3 ook aangepast het jaar erop, zodat de praktijken die familie Stroll daar uithaalde niet meer mogelijk zijn.

      • + 2
      • 14 dec 2019 - 19:26
    • Maximo

      Posts: 5.974

      Mustfeed
      Ik ben geen Stroll fan, integendeel, maar hij reed ook destijds in dezelfde Florida winterseries als Max en ook al was hij bij lange na niet van het niveau van Max, hij deed toch aardig mee en was zelfs nog jonger dan Max. En in 2014 pakte hij op jonge leeftijd als Rookie toch maar ff de F4 titel in Italië en in 2015 de Toyota Racing series in Nieuw Zeeland. Je weet wel, die Lando Norris daarna pakte en ons eigen talent Verschoor niet wist te pakken!

      Dus Lance is misschien geen wereldtopper, maar hij kan echt wel een potje sturen. Zeker in de regen!

      • + 0
      • 14 dec 2019 - 20:52
    • snailer

      Posts: 2.973

      Mustfeed, blijkbaar was Stroll race na race met een betere auto in staat te winnen. Eigenlijk net zo iets als Hamilton. Hamilton is ondertussen een legende in een dergelijke situatie. Stroll is een nobody onder de zelfde situatie. Ik hoor dat downplayen al jaren. Hij was gewoon een meer dan goede rijder op het F3 niveau.
      Dit jaar maakt vooral duidelijk dat hij een matige rijder op F1 niveau is op het moment. We verschillen dus niet zo veel van mening. Maar dat doen we wel over de opstapklasse.

      Zie het maar als bij Vandoorne. Die was zelfs ongenaakbaar gedurende de opstapklasses. En ondanks dat hij benadeeld is bij McLaren kon hij amper indruk maken.

      • + 0
      • 14 dec 2019 - 21:02
    • @Maximo
      Het Italiaans F4 kampioenschap is natuurlijk een kampioenschap van niks. En ook daar zat Stroll bij een absoluut dominant team. Maisano haalde dat jaar meer punten dan Stroll, maar omdat Maisano al boven de 18 was heeft hij officieel dat kampioenschap niet gewonnen en kreeg Stroll de titel.

      Totaal niet interessant dus. Maisano stond op 2 races na iedere race op het podium. En die 2 keer dat hij niet op het podium stond viel Maisano uit. De titel voor Stroll was dus maar een formaliteit en helemaal niks bijzonders.

      In de FWS finishte Stroll bijna achteraan. En dat was niet eens een echt kampioenschap. Calderon eindigde zelfde boven Stroll en Calderon rijdt al jaren in iedere klasse achteraan rond. Dus ook hier helemaal niks bijzonders.

      En tot slot Toyota Racing Series. Weer hetzelfde verhaal. Stroll die voor een absoluut dominant team rijdt. Goed, hij versloeg zijn teamgenoten, maar als 1 team zowel P1, P2 als P4 binnen haalt in het kampioenschap kan je je opnieuw afvragen hoeveel waarde zo'n kampioenschap heeft.

      Ik zeg niet dat Stroll geen talent heeft, maar je kan zonder moeite honderden rijders kunnen vinden die het beter zouden doen dan Stroll. Stroll heeft zijn hele route naar de F1 gekocht.

      En Verschoor was ook alleen een echt talent in de F4, maar daarbuiten is hij behoorlijk door de mand gevallen. Bovendien kan je in de junioren klassen 2 verschillende jaren niet met elkaar vergelijken. Zo was het veld in 2016 in de F3 enorm zwak vergeleken met 2014.

      Ik schat Verschoor ongeveer van het niveau Stroll. Alleen gaat Verschoor dus absoluut nooit in de F1 komen.

      • + 3
      • 14 dec 2019 - 21:47
    • RBH2019

      Posts: 1.811

      Als Stroll het niet had gedaan, stonden er een tiental andere consortiums klaar om Force India over te nemen. Niet doen alsof Stroll een soort unieke verlosser is ofzo.

      • + 0
      • 15 dec 2019 - 00:20
    • snailer

      Posts: 2.973

      Wie doet dat dan, RBH2019?
      Zoals ik het zie is er op dit moment maar 1 die een team heeft en dat is Stroll. Daarnaast zie je dat Stroll stap voor stap het bedrijf dat nu nog FI heet gezond maakt. Die man doet gewoon hardstikke goed werk en de vraag is of anderen dat ook zouden hebben gedaan.
      Ik snap echt niet hoe je bij een woord als verlosser komt. De man doet gewoon zeer goed werk. Grote kans dat hij op lange termijn het bedrijf FI gezond gaat houden.

      • + 0
      • 15 dec 2019 - 10:08
    • RBH2019

      Posts: 1.811

      Mijn punt is dat Stroll niet onvervangbaar is. Er zijn meer zakenlieden met diepe zakken. Zónder Stroll was Force India ook gewoon blijven bestaan, er stonden letterlijk meerdere partijen in de wachtkamer. Dus zo belangrijk is hij niet, en z'n zoon al helemaal niet.

      • + 0
      • 15 dec 2019 - 13:09
    • snailer

      Posts: 2.973

      Dat snap ik RBH. Maar dat is natuurlijk wat anders dan hem betietelen als verlosser. Dat slaat echt nergens op omdat niemand dat doet.

      • + 0
      • 15 dec 2019 - 20:05
    • RBH2019

      Posts: 1.811

      Jij zegt dat Stroll en zijn rijke vader "zeer belangrijk" zijn voor de F1. Mijn stelling is dat dat absoluut onzin is.

      • + 0
      • 15 dec 2019 - 21:46
  • Stroll breekt een lance voor zichzelf?

    • + 3
    • 14 dec 2019 - 18:30
  • Kubica

    Posts: 3.532

    3e jaar op rij met smoesjes en excuses. Ze hebben geen spiegel in de motorhomes van RP waarschijnlijk ...

    • + 0
    • 14 dec 2019 - 18:55
  • Joeppp

    Posts: 2.400

    Ik moet altijd denken aan de strollebollekes als ik hem zie sturen. Van links naar rechts en totaal geen controle over de auto.

    • + 0
    • 14 dec 2019 - 19:24

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (21)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar