user icon
user icon

Webber: "Vettel is geen goede luisteraar en moet advies vragen aan anderen"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2019 12:30
  • comments 15
  • By: Bjorn Smit

Voormalig Formule 1-coureur Mark Webber heeft zich uitgelaten over een zwakke plek van voormalig teamgenoot Sebastian Vettel. Goed luisteren zou niet een van de sterkste eigenschappen van de Duitser zijn.

Webber en Vettel waren tussen 2009 en 2013 vijf seizoenen elkaars teamgenoot bij Red Bull Racing. Na afloop van die periode ging de Australiër met zijn F1-pensioen. Vettel bleef het Oostenrijkse team een jaar langer trouw, maar na een tegenvallend 2014 koos hij met het oog op de toekomst voor een overstap naar Ferrari. Het doel om met de Scuderia kampioen te worden, is vooralsnog niet bereikt.

Vettel maakte in 2018 en 2019 een reeks fouten op de baan en volgens Webber zit er niets anders op voor de viervoudig wereldkampioen om professionele hulp in te schakelen, waarmee hij zijn vorm weer terug zou moeten vinden. "Dit is volgens mij absoluut de belangrijkste winterperiode van zijn carrière", vertelde Webber aan Channel 4.

"Het was zijn slechtste seizoen bij Ferrari en hij zal een enorm gevecht moeten leveren om volgend jaar terug te komen. Hij is een winnaar, een vechter, maar een klein gebrek in zijn wapenarsenaal is het feit dat hij geen geweldige luisteraar is. Ik denk dat hij bij sommige mensen om advies moet vragen. Dit is voor hem onontgonnen terrein, want hij gaat richting het einde van zijn carrière."

"Hij moet ook alle mogelijke professionele adviezen vragen die hij kan krijgen van mensen die ook dit pad gevolgd hebben. Op die manier kan hij begrijpen hoe hij die nieuwe fase met passie, energie en de drive om op gang te komen kan ontgrendelen. Hij heeft nu drie kinderen thuis en er zijn 22 races volgens zijn. Ik heb zelf geen kinderen, maar dat zal een echte uitdaging worden die sommige concurrenten niet hebben."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 6.054

    Luuster'n zul i'j Vettel!!!! 😁

    • + 0
    • 8 dec 2019 - 12:34
    • Maximo

      Posts: 6.144

      Webber zijn mening over Vettel zegt mij niets, die is nog steeds zuur over zijn RB tijd waar hij het onderspit moest delven tegen Vettel.

      • + 0
      • 8 dec 2019 - 13:10
    • Aadfanaat

      Posts: 241

      @Maximo het is allemaal niet zo negatief wat hij zegt over Vettel. Doordat het in de titel staat lijkt het allemaal erg negatief, maar het is vooral lof voor zijn kwaliteiten.

      • + 0
      • 9 dec 2019 - 09:29
  • Eh, wat heeft advies vragen voor zin als je het antwoord niet wil horen?

    • + 0
    • 8 dec 2019 - 12:39
  • Simpel: Vettel, ondanks meervoudig wereldkampioen, merkt dat 'ie al jarenlang niet de beste op de grid is, maar Hamilton.
    En nu merkt ineens ook dat een paar jonge jongens op de grid ook beter zijn dan hij nooit meer wereldkampioen zal worden.
    Maar als ze hem dat vertellen, dan zal 'ie daar zeker niet naar willen luisteren... en terecht.

    • + 1
    • 8 dec 2019 - 12:50
    • Als Vettel in die Benz had gezeten, was het ook anders gelopen.

      • + 5
      • 8 dec 2019 - 13:40
    • Eens Harry stotter, al denk ik dat hij dan wat kampioenschappen met Nico had moeten delen. Zeker in de beginjaren van het V6 tijdperk was die Mercedes zeer dominant en had ook Vettel waarschijnlijk minimaal 2 titels toegevoegd aan zijn totaal.

      Echter als hij daar teamgenoot van Lewis was geweest had ik het nog moeten zien (hoezeer ik ook fan ben van de persoon Seb als van Lewis). Dan had hij er wellicht 1 en Max 2 kunnen pakken. Lewis is wel echt op zijn top momenteel en heel erg sterk als coureur.

      • + 0
      • 8 dec 2019 - 14:25
    • mario

      Posts: 6.054

      @Harry: Dan was Mercedes geen WK geworden 🤣🤣🤣

      • + 0
      • 8 dec 2019 - 16:23
    • Nee joh, toch 1 keer met Rosberg, of had Lewis die ook afgesnoept met de Ferrari ;)

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 01:13
    • mario

      Posts: 6.054

      Daar zullen we helaas nooit geen antwoord op krijgen ;)

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 08:06
    • Aadfanaat

      Posts: 241

      @Harry Stotter en als Kimi in de Ferarri van Schumacher had gezeten was het ook anders gelopen. Het lijkt mij duidelijk dat Hamilton een hele belangrijke rol heeft in het succes van Mercedes. De mensen hebben in de zomer- en winterstop gewoon een pauze nodig van hem, omdat ze altijd maar gepushed worden. Die kwaliteit is heel belangrijk om succesvol te zijn en blijven.

      • + 1
      • 9 dec 2019 - 09:34
  • GHM65

    Posts: 554

    Ik denk dat er nu wat coureurs een vasectomie plannen, gaan scheiden of hun kinderen ter adoptie afstaan.

    • + 1
    • 8 dec 2019 - 12:56
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Ik denk niet dat Seb naar je advies zal luisteren Mark.

    Zo wel, dan zou ik advies aan een ander vragen dan waar Bottas zijn oor afgelopen winter te luisteren heeft gelegd.

    Bottas 2.0 was niet echt een succesverhaal, en (ex)vrouwlief kon de 2.0 versie kennelijk ook niet echt waarderen.

    • + 0
    • 8 dec 2019 - 13:58
  • Luisteren? Naar wie? Naar Webber zeker? Nee, dat zijn de verkeerde verhoudingen. Webber moet naar Vettel luisteren....

    • + 1
    • 8 dec 2019 - 17:30
  • Allemaal leuk en aardig, maar had Vettel destijds in de Mercedes gezet in en hij was nu 10 voudig wereldkampioen geweest. Dus waar lig het aan.

    • + 1
    • 8 dec 2019 - 21:58

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 15:10

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Points 1.368
  • Podiums 54
  • Grand Prix 103
  • Land Duitsland
  • Date of b. 3 jul 1987 (33)
  • Place of b. Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar