user icon
user icon

Verstappen wist van tweede stop Leclerc: "Hoorde via boordradio wheel guns"

  • Gepubliceerd op 03 dec 2019 11:57
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen zorgde tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi voor een opvallend moment. De coureur van Red Bull Racing wist dat Charles Leclerc naar de pits was gegaan, doordat hij op de boordradio de wheel guns hoorde.

Tijdens de race op het Yas Marina Circuit reed Verstappen in het eerste deel van de race op de derde positie rond, nadat Leclerc hem in de eerste voorbij wist te steken. De Ferrari-coureur ging echter al vroeg in de race naar binnen voor zijn eerste pitstop, terwijl Verstappen langer door bleef rijden. Na zijn stop kwam Verstappen wel achter Leclerc terug op de baan.

Doordat de banden van de Ferrari-coureur al een aantal ronden achter de kiezen hadden, lukte het Verstappen om op zijn nieuwe banden in de buurt van de Monegask te komen en hem uiteindelijk ook te passeren. Niet veel later kwam hij dan ook naar de pits voor een tweede pitstop.

Opvallend genoeg merkte Verstappen in zijn auto al op dat Leclerc naar de pits was gekomen, zonder dat de engineer hem dat vertelde. Na afloop van de race verklaarde Verstappen hoe hij dat te weten is gekomen: "Ik sprak met mijn engineer en op de achtergrond kon ik bij hem de wheel guns horen. Ik wist dat het maar de auto van een iemand kon zijn."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.986

    Komt gewoon door die kabel van Ferrari die beinvloed zelfs de boordradio van onze Max.

    • + 0
    • 3 dec 2019 - 12:01
    • Tijd om weer met een nieuw "grapje " te komen Mas, deze kennen we onderhand wel.

      • + 8
      • 3 dec 2019 - 12:28
    • masf1

      Posts: 6.986

      Bla BLa en nog eens BLA

      • + 2
      • 3 dec 2019 - 12:36
    • Kubica

      Posts: 3.804

      Da's inderdaad een goede samenvatting van je gemiddelde commentaar ja ...

      • + 8
      • 3 dec 2019 - 12:42
    • @MrMarly, heeft geen nut, hij blijft grapjes maken, zie hier onder:

      Damon Hill
      3 dec 2019 - 09:53
      Posts: 12.718

      "Mooi moment om weer een paar maanden van het forum af te gaan.
      Tot maart!"

      masf1
      3 dec 2019 - 09:56
      Posts: 5.861

      "Ik hou het ook voor gezien tot ergens Maart,
      fijne feestdagen en een goed 2020."

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 12:45
    • masf1

      Posts: 6.986

      Pietje Bell ik reageer ook met serieuze dingen,en dat jij niet van grapjes houd is toch echt jou probleem,en nog ff wat dit item gaat helemaal nergens over,had ook Albon kunnen wezen in de pits.

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 12:50
    • Damonhill reageert vervolgens als nooit te voren haha.

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 12:52
    • @masf1 is helemaal geobsedeerd door het Ferrari kabeltje....

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 13:52
    • masf1

      Posts: 6.986

      Of een fabeltje,maar ik denk een kabeltje.

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 14:06
    • Als ie albon al op een van de schermen zag?

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 14:26
    • Je zit er helemaal naast Maser,
      Ferrari beïnvloed dat ding nu via de WiFi van RBR. Als ze gaan zoeken komen ze nu bij de wagen van Max uit

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 15:27
    • @Brabham,
      Ferrari heeft het Wifi wachtwoord van RBR achterhaald, omdat ze al jaren hetzelfde gebruiken: redbullracing666
      buiten fuel flow meters manipuleren kunnen ze bij Ferrari ook op afstand het vermogen van Max z'n Honda motor terugschroeven, altijd handig voor als hij in gevecht is met Leclerc

      • + 1
      • 3 dec 2019 - 15:59
    • Ik dacht al zoiets. Alleen moeten ze die gast die aan de knoppen zit te draaien wel op tijd van espresso voorzien want afgelopen race zat ie te pitten

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 17:22
  • De pit wall en -box van Red Bull ligt tussen die van Ferrari en Renault in.
    Vettel, Albon en de Renault rijders lagen allemaal te ver achter om in de pits te kunnen zijn op het moment dat Max de wheel gun hoorde, dus logisch dat het Leclerc moest zijn.

    Evengoed toch knap om dat in de gaten te hebben.

    • + 2
    • 3 dec 2019 - 13:54
    • Driver87

      Posts: 160

      Precies dit. Is het nieuws? Nee. Maar is het knap dat hij daar ondanks motorproblemen, tijdens een race toch nog aandacht voor heeft? Ja, dat vind ik het zeker.

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 19:38
    • Ik moest lachen toen ik Max over de boordradio hoorde vragen of dat inderdaad Leclerc was die zojuist een pitstop had gemaakt omdat hij dat op de achtergrond had meegekregen.
      Hieruit bleek dat hij ontspannen was en lekker in zijn vel zat.
      Ondanks de beperkende problemen van de auto toch voldoende rust voor alertheid op randzaken en een dolletje.
      (Vanwege het lachen aan het einde van het bericht)
      Mooi om te zien... erhm, HOREN!

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 21:50
    • Fanboy1

      Posts: 2.047

      Ja een mooie kerel is hij

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 22:36
  • Beetle

    Posts: 1.059

    Is dit tegenwoordig ook al nieuws?
    Kom op ff zeg.

    • + 1
    • 3 dec 2019 - 16:34
    • Dit was toch humor? In het gezelschap waar ik was kon iedereen er in ieder geval goed om lachen.
      Als je nieuws wilt zijn er gewoon kranten waar je op kan abboneren, dus ik begrijp niet waarom je hier zuur zou moeten doen.

      We hebben ook nog de hele winterstop te gaan, dus misschien kan je er al vast aan proberen te wennen :)

      • + 1
      • 3 dec 2019 - 19:06
    • "nieuws wilt zien" moet dat natuurlijk zijn. ;-)

      • + 0
      • 3 dec 2019 - 19:07

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.095
  • Podiums 39
  • Grand Prix 113
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar