user icon

Video: Verstappen en Leclerc kunnen lach niet inhouden na vraag Walter Koster

  • Gepubliceerd op 28 nov 2019 15:25
  • comments 40
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen en Charles Leclerc hebben bij de persconferentie voor de Grand Prix van Abu Dhabi hun lach niet in kunnen houden. De reden daarvoor is een heel lange vraag van journalist Walter Koster.

Koster heeft binnen de Formule 1 inmiddels een reputatie opgebouwd met zijn lange, ingewikkelde en verwarring zaaiende vragen. Zijn bekendste vraag stelde hij tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi in 2014, toen hij Sebastian Vettel en Nico Rosberg het bos in stuurde met een bijzonder lange vraag naar hun mening over hoe gecompliceerd de Formule 1 tegenwoordig is.

Ook in 2017 en 2018 sloeg Koster toe met een bijzonder lange vraag, deze keer gericht aan Leclerc. De journalist wilde graag van de Ferrari-coureur weten welke vijf races hij als zijn minst goede van 2019 beoordeelde. Daaraan voorafgaand was er een uitgebreide uitleg van de Duitser en dat zorgde er, in combinatie met de woordkeuze van Koster, voor dat Verstappen en Leclerc moeite hadden om hun lach in te houden.

 

Uiteindelijk beoordeelde Leclerc de Grand Prix van Brazilië als zijn slechtste race van 2019, gevolgd door zijn pijnlijke uitvalbeurt in zijn thuisrace in Monaco.  

Reacties (40)

Login om te reageren
  • Walter Koster, altijd goed voor vermaak. De manier waarop Max in het begin reageert vind ik dan weer respectloos met zijn hoofd knikkend en doen maar goed. Ik snap wel dat Walter Koster op de lachspieren werkt :)

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 15:29
    • "Respectloos"? Die man kun je niet serieus nemen en een dolletje moet toch kunnen?

      • + 6
      • 28 nov 2019 - 15:34
    • Snork

      Posts: 9.898

      Doet die Walter dit expres? Wat een idiote monologen houdt die man toch.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 15:50
    • Hoe heeft hij deze baan ooit gekregen?? Dat is pas een schande

      • + 2
      • 28 nov 2019 - 15:56
    • Lijkt me wel. Je ziet het ook gelijk aan Max en Charles: ´Daar gaan we weer´

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 15:58
    • Driver87

      Posts: 196

      Jongens kom op, dit is gewoon grappig. Hebben jullie geen droogkloot die jullie kennen?
      Iedereen weet wat je van deze man kan verwachten en deze reacties horen daar gewoon bij...

      Al dat geneuzel over respect... sneeuwvlokjesgeneratie

      • + 6
      • 28 nov 2019 - 17:48
    • Stitch

      Posts: 5.177

      Het heeft in ieder geval zoveel effect, dat iedereen het nu over deze man heeft en hij "op de kaart" staat. Mission accomplished :D

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 20:31
    • Ik ben benieuwd hoe die Walter in een restaurant eten besteld. Of gewoon door het dagelijkse leven gaat. Geweldig langdradig is hij.

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 21:43
    • WC MAX

      Posts: 2.464

      Ja vreselijke kwal die Verstappen, wat 'n miezerig mannetje.
      Hoe haalt hij het in zijn hoofd om te lachen om die vraag.......die 5 minuten duurt.......waar iedereen na 30 sec al de draad kwijt is...............waar ook Leclerc en Kevin om moeten lachen........waar vorige keren ook Lewis, Vettel, Daniel enz hun lach niet konden inhouden en een klein beetje de spot met hem dreven,

      Die man is een karikatuur van zichzelf en een aanfluiting als professioneel journalist.
      Maar Max is respectloos....? Zucht

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 21:45
    • Aiii

      Posts: 718

      Zowel Walter, Max, en Charles hebben hier gewoon een beetje lol aan het einde van het seizoen bij de zoveelste nutteloze persconferentie met altijd dezelfde saaie vragen. Stelletje droeftoeters hier, jfc.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 23:14
    • Lmfao!

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 23:46
    • @Commando

      En wat zei hij toen hij het jawoord moest zeggen..? Oh wacht even: zo'n man is natuurlijk niet getrouwd!

      • + 0
      • 29 nov 2019 - 09:07
    • @Driver87

      Ik wordt steeds allergischer voor het woord "respect".

      • + 0
      • 29 nov 2019 - 10:18
  • meister

    Posts: 2.509

    Gelukkig hebben wij Jack Plooij, zoveel beter...

    • + 10
    • 28 nov 2019 - 15:38
    • Zeer professionele.................… Tandarts

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 15:45
    • ThisGuy

      Posts: 494

      Maar of ie ook zo leuk is...

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 15:47
    • Ome Theo

      Posts: 275

      Ik zag de sarcasme bijna niet, wat een hork is die man!

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 17:35
  • hugenholz

    Posts: 364

    "True or False" met Walter Koster wordt een uitdaging.

    • + 5
    • 28 nov 2019 - 15:42
  • Walter Koster gebruikt ook Google translate..

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 15:46
  • ThisGuy

    Posts: 494

    O, my five worst races? That's a simple question...

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 16:01
  • AUDI_F1

    Posts: 1.719

    Wel leuk dat de Verstappen en Leclerc anders om zitten op de foto, tov de video.

    • + 2
    • 28 nov 2019 - 16:09
  • Snarf058

    Posts: 207

    Hier moet toch een persmanager bij zitten a la Kees Jansma die hier ingrijpt, echt een wanvertoning van die "journalist".

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 16:12
  • "Can you repeat the question?"

    • + 4
    • 28 nov 2019 - 16:27
  • tour71

    Posts: 806

    De foto is niet van dezelfde persco :)

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 16:33
    • tour71

      Posts: 806

      of hebben ze stoeltje gewisseld?

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 16:34
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Die Louis Dekker van de NOS is ook al zo'n flapdrol.

    • + 1
    • 28 nov 2019 - 17:06
    • toen verstappen doorbrak in de mainstream was Meneer Dekker verbolgen dat de Nationale Staatsomroep niet het paddock op kon.
      Tsja, welkom in de commerciële wereld! anderen waren u voor en betalen er gewoon voor!

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 18:16
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ja, en zijn artikelen op de NOS zijn vaak ook tenenkrommend.

      En die NPO directeur maar klagen dat de F1 voor alle zenders toegankelijk zou moeten zijn.

      Mee willen liften op de Max hype heet dat, want voor het Max tijdperk stond F1 gewoon in het NOS en NPO verdomhoekje!

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 20:11
    • John6

      Posts: 4.991

      Klopt die komt ook vaak met achterlijke vragen die Dekker, toch denk ik dat dit ook gaat veranderen, is toch geen reet aan zo, laat ze maar eens nadenken aan een andere opzet.

      • + 0
      • 29 nov 2019 - 07:12
  • Een dorpsgek vind je overal. Moeten we ook blij mee zijn, die soort mensen maakt het leven wat luchtiger en kleurrijker. Hij doet wel z’n best dat moet je ‘m nageven.

    • + 2
    • 28 nov 2019 - 17:09
  • Ik zou vragen wat was de vraag eigenlijk, viel in slaap.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 17:26
  • Popstar 🤣🤣👌🏾. Heeft wel veel bijnamen die Charles whahaha

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 19:17
    • Samen een duet met Britney?

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 21:45
  • Ach jongens niet zo serieus. Seb vroeg hem ooit al lallend de vraag nog even te herhalen omdat hij hem niet had verstaan :) Prima humor.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 20:27
  • Kawaschapi

    Posts: 3

    Wat een ventje hè. Maar goed, alles beter dan bv Bert Maalderink.
    Moet je voorstellen dat het weekdier daar een van z'n befaamde stomme vragen gaat zitten stellen.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 02:54

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar