user icon
user icon

Max Verstappen pakt tweede pole: "De auto vloog meteen vanaf Q1"

  • Gepubliceerd op 16 nov 2019 20:23
  • comments 33
  • Door: Bjorn Smit & Brick van Boxtel

Max Verstappen heeft zijn tweede officiële pole position binnen. In Hongarije wist de Red Bull-coureur zijn eerste pole binnen te slepen en in Mexico kwalificeerde hij zichzelf ook als eerste, maar door een straf mocht de Nederlander niet vanaf pole starten. In Brazilië wist hij zich weer te bewijzen, want in alle sessies van de kwalificatie was hij de snelste. 

Verstappen was na de kwalificatie vrij nuchter over zijn pole. Zijn teambaas Christian Horner is vandaag jarig en schenkt daar zijn pole aan. "Ja jongens, dat was echt goed. De auto was op zijn best en ik hoop dat het een leuk verjaardagscadeau was, Christian.” De teambaas van Red Bull Racing lachte op de radio en reageerde: “Dit was het beste verjaardagscadeau dat je me hebt kunnen geven. Briljant in alle drie de sessies, bedankt daarvoor."

In de derde vrije training van vandaag zat Verstappen er al aardig bij. De Red Bull Racing-coureur was blij met zijn snelheid en dat liet hij zien tijdens de kwalificatie. "De auto was erg goed. Gedurende de kwalificatie veranderde de baantemperatuur een beetje, dus daar moesten we ons een beetje op aanpassen. Meteen vanaf de eerste kwalificatiesessie vloog de auto, en het was erg plezierig om erin te rijden."

In zijn eerste run ging Verstappen nog kort in de fout, maar desondanks reed hij toen al een tijd die genoeg was voor pole position. "Ik probeerde een andere lijn in die bocht, maar de baan was ook wat warmer. Dat gaf me wat overstuur en daardoor ging ik een beetje wijd. Gelukkig was de tweede ronde iets beter. We zijn hier erg blij mee, ik zal proberen het nu af te maken." 

Verstappen zal morgen de race om 18.10 uur Nederlandse tijd starten vanaf de eerste startpositie.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Goed gedaan, was mooie kwalificatie. Nu topstart en go

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 20:26
  • RBH2019

    Posts: 1.985

    Volgend jaar wordt zijn jaar. Alle seinen staan op groen.

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 20:28
    • Zo ziet het er wel naar uit. Toch gek hoe dingen kunnen omslaan in 2 maanden tijd. Na de zomerstop klaagden we allemaal dat RedBull was weggezakt.

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 21:15
  • Je zag het in Q1 al aankomen. Maar dan wil je het nog niet geloven. Toch flikte hij het.

    • + 3
    • 16 nov 2019 - 20:28
    • NicoS

      Posts: 11.122

      Dat Albon in Q1 er goed bij zat, toen begon ik er ook in te geloven.
      Q3 was nog wel ff spannend, je weet dat Mercedes en Ferrari in Q3 altijd nog wat extra bij kunnen schroeven, maar kennelijk kan de Honda motor dan nu inmiddels ook.

      • + 2
      • 16 nov 2019 - 20:55
    • Bijschroeven of niet de Honda motor loopt aanzienlijk beter sinds de nieuwe brandstof.

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 22:00
  • Maximaal gereden, hopenlijk zijn Max en de auto morgen weer "on fire" ;)

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 20:31
  • F1FAN76

    Posts: 443

    Goede ronde van Max. Denk dat hij zonder die fout in zijn 1e run nog iets sneller was geweest.
    Nu hopen op een goede start en natuurlijk de winst!

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 20:31
  • Dit is een goede Generale voor het volgende seizoen Als Red Bull in de winter zijn zaakjes goed voor elkaar heeft en Honda deze lijn doortrekt met ook een kleine dosis geluk kan het komende seizoen zomaar gaan gebeuren

    • + 2
    • 16 nov 2019 - 20:33
    • Laten we hopen dat ze een keer goed de winter doorkomen ja

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 20:43
    • Ja.. handschoenen aan, sjaal om en de muts op!

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 20:45
    • NicoS

      Posts: 11.122

      Wat extra vitaminen slikken, en op tijd onder de wol......kan niet mis....;)

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 20:52
    • Veel citroëntjes eten helpt ook als een malle...

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 20:56
    • Snork

      Posts: 7.023

      Kruidnagel in je kont, schijnt ook te werken. Iemand al geprobeerd?

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 22:33
    • @Snork , wel dat de de kruidnoten me de kont uitkwamen . ;)

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 22:51
  • Ramon

    Posts: 296

    Credits mogen ook naar Honda, mercedes motor gewoon bijgehaald, nou ja gewoon...er word belachelijk veel geld ingestopt en laten we hopen dat ze bereid zijn dat nog vele jaren te doen,

    • + 2
    • 16 nov 2019 - 20:48
  • waarom telkens pas als de kruimels verdeeld worden dan is recbull er pas bij? als zij aan het begin van het jaar deze pace hadden gehad dan is max allang wereldkampioen. nu rest alleen een troostprijs waar niemand wat aan heeft.

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 20:57
    • Iets met nieuwe motor, parner, overgangsjaar?

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 21:05
    • NicoS

      Posts: 11.122

      Denk niet dat er ook maar iemand was die RBR met Honda, de nieuwe partner, een kampioenschap had zie halen.
      Volgens mij gaat het juist buiten verwachting goed, en het doel, om aan het eind van dit seizoen de aansluiting vinden met de top, aardig is gelukt.
      Velen dachten dat het met Honda alleen maar beroerder zou gaan, nou dat is dus niet het geval.
      Volgend seizoen veranderd er vrijwel niets in de regelgeving, dus is dit een prima uitgangspunt om er volgend jaar wel meteen te staan. Honda zal alles op alles zetten om volgend seizoen nog beter voor de dag te komen.
      De vooruitzichten zijn volgens mij best wel positief....

      • + 3
      • 16 nov 2019 - 21:16
    • Inderdaad Petertje. Mij ook een raadsel waarom ze niet vanaf het begin al Mercedes en Ferrari even hebben bijgehaald. Super onlogisch. Mercedes zijn amateurs en Ferrari helemaal.
      Nou ik ga er weer vandoor. Ga straks even langs de boulevard paraderen met mn nieuwe Honda. Zodat iedereen kan zien dam mijn Cicic de meest prestigieuze motor ter wereld huist

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 08:21
  • beerkuh

    Posts: 1.805

    Ontzettend mooie reactie van Ricciardo ook! Das gewoon pure klasse

    • + 5
    • 16 nov 2019 - 20:58
    • RBH2019

      Posts: 1.985

      Oh niet gezien, wat zei hij??

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 21:36
    • mario

      Posts: 5.989

      Hij zei dat het goed was....

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 04:37
    • RIC zat samen met de journalisten in het interview vak de ronde van Max te kijken en leek oprecht impressed.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 10:29
  • Top!

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 21:00
  • "Max pakt tweede pole."

    Nou, daar denkt Max toch heeeel anders over. :-))

    Tweet

    • + 2
    • 16 nov 2019 - 21:42
  • elflitso

    Posts: 370

    Max zijn auto was is optimaal op dit moment. Dat kon je mooi zien toen hij wat te vroeg op het gas ging op de curves en de auto, zonder overstuur zwarte strepen trok op de baan en als een pijl in balans bleef! Knap werk van het team en tuurlijk Max

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 22:31
  • Ik heb vanavond gelijk mijn vrouw een cadeaubon gedaan voor een Brazilian Wax . ;)

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 22:47
    • Laat haar die bon Maandag maar inleveren, kan je morgenavond na de overwinning van Max nog ff lekker een wippie maken om het te vieren ;)

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 22:54
    • mario

      Posts: 5.989

      Dankjewel @Spielberg......Ik zal een dankbriefje schrijven als jou vrouw maandagochtend weer naar jou toe gaat 😋😋😋

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 04:39
  • Vind het toch vreemd dat het de 2de pole genoemd wordt. Want eigenlijk heeft ie het ook gereden in Mexico, al voor de crash van Bottas. Hij is alleen plekken terug gezet wegens niet aan de regels houden. Als je pole rijd en je krijgt 10 plekken penalty wegens motorwissel etc. wordt het dan ook niet meegerekend.

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 08:15
    • idd krom maar kennelijk krijg je alleen pole als je daadwerkelijk van pole vertrekt dus ja ook bij motorwissel geen pole in je statistieken.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 10:30

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender