user icon
user icon

Williams herhaalt: "Pas na Abu Dhabi bekendmaking van tweede coureur"

  • Gepubliceerd op 06 nov 2019 12:25
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

Het is al bijna helemaal rond welke coureurs er in 2020 aan de start staan bij de Grand Prix van Australië. Williams heeft het enige nog echt vrije zitje, maar Claire Williams heeft bevestigd dat er pas na Abu Dhabi een bekendmaking komt.

Maandag werd duidelijk dat ook Alfa Romeo de knoop doorgehakt heeft over haar line up voor 2020. Naast Kimi Raikkonen behoudt ook Antonio Giovinazzi zijn plekje bij het Zwitsers-Italiaanse team. Van Red Bull is al bekend dat de vier huidige coureurs ook in 2020 de zitjes bij Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso zullen verdelen, waardoor er nog een opening op de grid overblijft.

Die opening is bij Williams. George Russell tekende voor dit jaar een meerjarig contract waardoor hij in 2020 bij het team zal blijven, maar het is nog onduidelijk wie zijn teamgenoot wordt. Robert Kubica vertrekt in ieder geval bij het team uit Grove, maar het team heeft nog altijd geen vervanger bekendgemaakt. Nicholas Latifi is de favoriet, maar volgens Williams zal hij nog even moeten wachten op een bevestiging.

"Het plan was hoe dan ook om Nicholas in de trainingen in te zetten waarin je hem ziet", vertelde Williams in Austin toen ze gevraagd werd of de trainingsmogelijkheden voor de Canadees een indicatie waren voor 2020. "Het is geen duidelijke indicatie. We hebben heel duidelijk gemaakt dat de bekendmaking van de coureur in het tweede stoeltje pas na Abu Dhabi gaan doen."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.880

    Word een spannend maandje.

    • + 1
    • 6 nov 2019 - 12:29
    • Ik denk dat Claire zo lang mogelijk wacht om te zien of er een talentvollere coureur met nog dikkere portemonnee zich meld. Misschien bedenkt de Hulk zich wanneer een sponsor zich achter hem schaart?

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 16:05
    • snailer

      Posts: 3.772

      Talentvoller..... makkie.

      Rijder met meer geld achter zich.... Zelfs Stroll legt het af.

      Het is altijd hopen op een verrassing. Echter de afgelopen jaren heeft men altijd de spijker op de kop geslagen met de line-up van Williams. Maar ik ben niet bepaald onder de indruk van Latifi verder. Nog minder dan dat ik ben van Stroll.

      • + 0
      • 7 nov 2019 - 12:27
  • Nou, ik ben benieuwd.

    • + 1
    • 6 nov 2019 - 12:30
  • onetimer

    Posts: 543

    Het wordt Vettel jongens, stop maar met speculeren.

    • + 2
    • 6 nov 2019 - 12:39
    • Hamilton, kan niet missen

      • + 1
      • 6 nov 2019 - 12:41
    • Jullie hebben het mis, het wordt Jos Verstappen

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 17:07
    • Ene Canadees met de naam Sjaak Vieleneuf is gevraagd om terug te keren.
      Die gast heeft al eerder het kampioenschap voor ze binnengehaald en heeft nu nog steeds ongelofelijke kennis en expertise, zoals hier regelmatig te lezen is.

      • + 1
      • 6 nov 2019 - 17:16
  • Beri

    Posts: 2.758

    Naar het schijnt heeft Latifi alles behalve een onuitwisbare indruk achter gelaten in de trainingen en in de simulator en heeft ROKiT zelfs aangegeven garant te willen staan voor het salaris van een coureur die Williams vooruit kan helpen. Afhankelijk van het gegeven of Williams het kan veroorloven om Latifi (met om en nabij 15 miljoen op jaarbasis aan sponsorgeld) weg te sturen, kan het dus zomaar zijn dat er bij Williams iemand kan komen die niemand verwacht.

    Ik zelf denk, zeker gezien de laatste jaren deze trend zichtbaar is bij het team, dat Latifi gewoon naast Russell gaat rijden.

    • + 1
    • 6 nov 2019 - 12:44
    • masf1

      Posts: 6.880

      De Hulk dan maar.

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 12:55
    • Hulkenberg heeft zelf al aangegeven geen interesse in een Williams stoeltje te hebben

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 13:06
    • Ik gok nog steeds 99% op Latifi

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 15:10
    • Beri

      Posts: 2.758

      Hulkenberg lijkt mij een onhaalbare zaak ook @Clem
      Ik ben alleen wel heel benieuwd hoeveel van die geruchten waarheid zullen zijn. Het is namelijk aannemelijk dat Williams liever een ervaren rijder zou willen hebben. Na Massa, wat ook al geen echte hoogvlieger was, is er niemand in de plaats gekomen met recente en relevante ervaring en heeft Williams puur op talent moeten teren. Talent wat een bedenkelijk woord is, als je daar heel eerlijk in bent wanneer je kijkt naar Williams.

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 16:35
    • Dat Williams stoeltje is niet het meest begeerlijke van de grid momenteel.
      Vooralsnog moeten ze voor de sponsoring gaan, éérst de zaken achter de schermen op orde, dan heb je met Russell al sowieso een potentieel puntenpakker in huis

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 17:12
    • Beri

      Posts: 2.758

      Niet de meest begeerlijke. Maar wel de enige die nog beschikbaar is. Dat brengt Williams misschien net die paar miljoen extra die men over kan hebben voor een race stoeltje.

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 17:15
    • Talking about the Hulk...
      Zou hij vandaag (woensdag) zijn toekomst niet bekend gaan stellen?

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 17:17
  • Kubica

    Posts: 3.780

    Ik denk dat Claire zelf instapt.

    • + 0
    • 6 nov 2019 - 12:47
    • GHM65

      Posts: 554

      Bijna goed @Kubica...je bedoelt 'opstapt', toch?

      • + 1
      • 6 nov 2019 - 13:30
    • Kubica

      Posts: 3.780

      in het pools zelfs maar 1 letter verschil :D.

      • + 1
      • 6 nov 2019 - 14:17
    • Kubica, inderdaad, Claire stapt zelf in. Vervolgens wordt zij als teambaas vervangen door Monica Kaltenborn om vervolgens ook Latifi als rijder te contracteren....

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 17:12
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @Sambal
      Monica Kaltenborn, is dat een zus van Monisha Kaltenborn?

      • + 0
      • 7 nov 2019 - 10:59
    • Hahaha Mojito, je weet wie ik bedoel ;-)

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 15:30
  • Zal wel afwachten in hoever Latifi senior OOK in Williams wil investeren,,, schijnt zo,n €250 miljoen in Mclaren te hebben geïnvesteerd ... Denk dat Claire/Williams al blij is met de helft ...

    • + 0
    • 6 nov 2019 - 13:03
    • Beri

      Posts: 2.758

      Michael Latifi zal niet in Williams investeren. Het is duidelijk waar de geruchten vandaan komen en ook waarom die er zijn. Maar de investeringen in McLaren en de race carriere van zoon lief moeten los gezien worden.

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 16:38
  • d@nny

    Posts: 2.222

    Poeh poeh, spannend Claire. En dan na Abu Dhabi bekend maken dat Latino in de Williams plaats mag nemen...

    • + 0
    • 6 nov 2019 - 14:18
    • Beri

      Posts: 2.758

      Hele mooie autocorrectie.

      • + 1
      • 6 nov 2019 - 16:36
    • De hoogste bieder krijgt het stoeltje. En dat stoeltje wordt steeds meer waard naar gelang er minder beschikbaar zijn.

      Super slim van onze "shop till i drop Platina Credit Card" Claire.

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 22:24
    • d@nny

      Posts: 2.222

      Hahaha inderdaad Beri! Oops! Latifi uiteraard!

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 14:28
  • Arie54

    Posts: 3.172

    Aha, dus de biedingen zijn tot nu toe te laag voor mevrouwtje? Je moet er als coureur niet eens willen rijden.

    • + 0
    • 7 nov 2019 - 08:55

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar