user icon

Max Verstappen: "Ben bekender geworden, maar dat vind ik niet belangrijk"

  • Gepubliceerd op 02 nov 2019 12:09
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen rijdt dit weekend zijn honderdste Grand Prix in de Formule 1. Na bijna vijf volledige seizoenen in de sport is hij inmiddels een bekende Nederlander geworden, maar dat maakt hem eigenlijk helemaal niets uit.

Begin 2015 maakte Verstappen zijn debuut tijdens de Grand Prix van Australië, waar hij de jongste Formule 1-coureur ooit werd. In de daaropvolgende jaren volgden er meer records, waaronder die voor jongste man in de punten, jongste coureur op het podium en de jongste winnaar van een Formule 1-race. In diezelfde periode is ook zijn bekendheid in Nederland stevig gegroeid, maar zelf vindt hij dat niet belangrijk.

"Ik heb daar nooit aan moeten wennen. Het is zo en daar moet je mee omgaan. Ik leef mijn leven hoe dan ook zoals ik wil. Het klopt dat ik in de loop der tijd bekender ben geworden, maar dat is voor mij niet belangrijk. Ik wil hier op het circuit mijn ding doen en in mijn privéleven wil ik plezier kunnen hebben met vrienden en familie. Dat is in die tijd niet veranderd", vertelde Verstappen aan Motorsport.com.

Vaak oogt Verstappen ontspannen en dat is volgens de coureur van Red Bull Racing hoe hij zelf is. "Je moet gewoon lekker jezelf zijn, want dat werkt uiteindelijk het beste. Het hoort er gewoon bij. Vanaf jonge leeftijd ben je als coureur al bezig met sponsoren en ook moet je dit soort dingen doen. Het is een onderdeel van de Formule 1 waar je niet aan kan ontkomen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • klopt, hij is altijd wel zichzelf. alleen vlak voor een race zie je een andere Max. dat gefocuste koppie. Maar zelfs onder trainingen zit hij te dollen met Marko en zijn mensen. lijkt me ook gewoon een mannetje die zegt waar het op staat. Itt een paar andere collega´s van hem....

    • + 1
    • 2 nov 2019 - 12:12
    • tijdens de PC mag hij iets minder zichzelf zijn.

      • + 2
      • 2 nov 2019 - 12:24
    • @neppatsrev Zeg het nog 110 keer genoeg klaar

      • + 2
      • 2 nov 2019 - 12:39
  • jd2000

    Posts: 4.481

    Neem m'n petje af voor die jongen. Ondanks wat een aantal mislukte nep psychologen hier beweren is Max een normale evenwichtige jongeman gebleven. Geld en roem kunnen rare dingen doen met mensen, maar hij staat stevig met beide benen op de grond.

    • + 6
    • 2 nov 2019 - 12:42
    • Hij en zijn team hebben een eigen visie hoe ze de zaken aanpakken.
      Max is wie hij is en doet het verdomd goed, ja hij maakt fouten, maar dat doen we allemaal, nobody is perfect!
      Hij is super snel en wijsheid komt met de jaren, maar ik geniet van elk optreden van hem.
      Altijd sensatie en puntje van je stoel!
      Max ga zo door!

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 12:51
  • sailor

    Posts: 10.268

    Welke coureur is dan niet zichzelf ?

    • + 1
    • 2 nov 2019 - 14:23
    • Moondust

      Posts: 591

      In principe is het onmogelijk om niet jezelf te zijn. Max bedoelt waarschijnlijk dat je niet teveel noten op je zang moet hebben.

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 15:01
    • Denk dat er heel veel een toneelspelletje spelen...

      • + 2
      • 2 nov 2019 - 15:26
    • Nou.....Hamilton bij voorbeeld.

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 18:22
    • sailor

      Posts: 10.268

      Of anderen spelletjes spelen of niet zichzelf zijn weet je niet , zij hebben denk ik gewoon een mentaliteit waar jij je absoluut niet in kan vinden , maar dat wil niet zeggen dat ze toneel spelen

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 19:53
  • Gut, het klinkt al bijna als ''Opa vertelt' ... ;) Time flies when you're having fun...

    • + 1
    • 2 nov 2019 - 15:13
    • Inderdaad ik weet nog als de dag van gister dat ik naar hem keek in de F3. En hoe gaaf het was dat hij bij Toro Rosso mocht beginnen.

      Inmiddels neem je zijn resultaten als gewoon, terwijl als ik terug ga naar die tijd, dit natuurlijk nog ongelofelijk was. Nu is het ineens een doorgewinterde ervaren coureur. Best bijzonder

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 15:28
    • Dat gezegd hebbende hoop ik dat we in de toekomst door het Max effect ook gewoon gebeiteld zitten onder de landgenoten.

      Kijk naar het darten, daar had je Raymond van Barneveld, maar toen hij afzwakte kwam er een nog betere variant: Michael van Gerwen. Ik hoop dat in de komende jaren ook een nieuwe en misschien nog wel betere versie (ik kan het me bijna niet voorstellen) van Max de F1 binnenkomt.

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 15:32
    • Het is ergens wel jammer wat,,, vooral tegenwoordig ,, succes betekend ... Trekt hele volksstammen volk die feitelijk niks met de sport hebben.... Maar de hype volgen,,, je hoort er blijkbaar niet bij als je niet loop te jubelen over Verstappen... Gelukkig wordt het niet de totaal doorgeslagen overkill aan wedstrijden zoals bij darten het geval is...

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 16:54
    • Ook als niet Verstappen fan hoor je er zeker bij. Ben je wel eens op het circuit geweest ? Daar gaan alle FORMULE 1 fans altijd prima samen.

      De keyboard warriors hier ten spijt, maar op het circuit is het gelukkig nog altijd anders. Persoonlijk kijk ik pas sinds 1994 F1 en was een groot Michael fan.

      Dus ik begrijp niet helemaal wat je hier probeert te bewerkstelligen ? Verklaar je nader.

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 18:56

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar