user icon
user icon

World Motor Sport Council unaniem akkoord met reglementen 2021

  • Gepubliceerd op 31 okt 2019 17:02
  • comments 18
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Het World Motor Sport Council van de FIA is unaniem akkoord gegaan met de nieuwe reglementen voor de Formule 1, die vanaf 2021 in werking moeten treden. Ook Ferrari lijkt daarmee dus ingestemd te hebben met het nieuwe pakket regels.

Voordat de nieuwe technische, sportieve en financiële reglementen in werking treden, moet het WMSC zich volgens de Internationale Sportieve Code van de FIA buigen over deze set regels. Hierbij kan het orgaan de reglementen alleen goed- of afkeuren, maar het doen van aanpassingen aan de reglementen kan dus niet.

Afgelopen week zou het WMSC eigenlijk niet bij elkaar komen, maar toch is er gestemd over de nieuwe reglementen. Dat is door middel van een digitale stemming gebeurd. Het orgaan van de FIA is akkoord gegaan met de nieuwe reglementen en een bron wist aan GPToday.net te verklappen dat dit unaniem gebeurd is. Daarmee is dus ook Ferrari, dat ook een zetel in het WMSC heeft, akkoord gegaan.

Lang was het onzeker of Ferrari wel akkoord zou gaan met de nieuwe reglementen. Het team uitte bij monde van teambaas Mattia Binotto regelmatig haar zorgen over de voorstellen van Liberty Media en de FIA, waarbij het zelfs dreigde haar veto in te zetten als de reglementen haar niet aan zouden staan. Zo ver is het uiteindelijk dus niet gekomen, want GPToday.net heeft dus vernomen dat Ferrari ook ingestemd heeft met de nieuwe reglementen.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • mediF1

    Posts: 2.706

    Ben benieuwd maar toch lijkt het me meer een doorstampertje van Meneer Todt te zijn .

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 17:16
    • MikMik

      Posts: 26

      Kan je aangeven waarom je dat zegt en wat je er mee bedoelt? Ik bedoel deze vragen niet vervelend maar ben oprecht benieuwd

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 17:27
    • ook mijn idee, zijn 3e termijn loopt bijna teneinde en hij wil niet de boeken in gaan als hij die de regels er niet door kreeg....

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 17:31
    • MikMik

      Posts: 26

      Dat standpunt van zijn derde termijn snap ik. Maar er is een unaniem besluit, wat is de invloed van Todt hier dan op geweest?

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 17:58
    • z0mer

      Posts: 2.040

      Geen aandacht aan deze dommigheid besteden.

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 18:03
    • mediF1

      Posts: 2.706

      Mikmik omdat hij voor zijn afscheid nog een stempel wil drukken candaar .

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 19:04
    • MikMik

      Posts: 26

      Dat Todt dat wilt snap ik echt helemaal. Maar hij stemde toch niet in zijn eentje.
      Wat ik probeer te zeggen is dat de regels door de teams zijn geaccepteerd en daar heeft Todt toch niets doorheen gedrukt.
      Maar let’s agree to disagree...

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 21:05
    • wijweten niet wat daar allemaal aan politiek bedreven word.
      geloof me daar is druk uitgeoefend en die druk kan ver gaan.

      stel dat er dadelijk ineens coureurs zwaarder gestraft of juist minder gestraft worden in bepaalde situaties, ik sta er niet van te kijken dat dat gebeurd als je als team ergens voor gaat liggen.
      Daar kan Totd echt wel druk op uitoefenen (al zal dat nooit bewezen/gzegd worden) ik wil maar zeggen.

      wij weten misschien 2% van wat er daadwerkelijk achter de deuren gebeurd

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 23:18
  • JV

    Posts: 1.668

    www.youtube.com/watch?v=epdmatdvSzk

    • + 1
    • 31 okt 2019 - 17:18
    • JV

      Posts: 1.668

      filmpje met de uitleg

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 17:36
  • Gadverdamme wat zijn die autos lelijk

    • + 1
    • 31 okt 2019 - 17:25
    • wel, ik vind ze wel mooi.

      • + 5
      • 31 okt 2019 - 17:31
    • Heb je de wagens van 2008, 2011, 2012, 2013 en 2014!! gezien??? Wat een gedrochten waren dat.

      Het went wel, net als die halo...

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 18:34
  • Snork

    Posts: 7.023

    Mooi. Nu klaar met het getreuzel. Teams zullen volgend jaar in een redelijke spagaat liggen om enerzijds de 2020 auto te verbeteren met updates, terwijl ze voor 2021 een compleet nieuwe auto moeten ontwerpen.
    Ik kijk er naar uit, de paar seconden verlies in snelheid gaan wij niet opmerken, close racing hopelijk wel.

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 17:38
    • mario

      Posts: 5.989

      Ze hebben wel eens vaker een compleet nieuwe auto moeten ontwikkelen als gevolg van regelwijzigingen..... Meest engineers zullen het juist ook wel gaaf vinden omdat ze dan weer hele nieuwe concepten kunnen uitproberen.....

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 18:00
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.326

    Zolang het maar werkt, dat blijft het belangrijkste lijkt mij...

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 17:40
  • Ziet er wel ok uit, geen ontelbare flapjes en vleugeltjes meer vooral aan de zijkanten.. Maar het blijft afwachten in hoeverre deze auto's minder gevoelig voor vuile lucht zullen zijn en er dus weer meer echt geracet kan worden in de F1, want daar gaat het vooral om..

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 19:48
    • Dat ben ik dan toch niet helemaal met je eens het gaat er vooral om dat er een Constructeurs titel is en dus wie bouwt de beste auto, die word in mijn ogen met de nieuwe regels (Wat ik er tot dusver van heb gelezen) redelijk om zeep geholpen.

      Als je het om de coureurs wil laten gaan moet je een eenheids klasse hebben dan gaat het daarom.
      daarnaast moet er wel geracet worden, nu is het zo dat je een auto moet bouwen die de valselucht kan gebruiken en dus het minste aan downforce verliest en tevens als je voorp rijd dat je daar kunt blijven rijden.

      Ik heb nu het idee dat erook zaken op de auto gebouwd worden die juist vuile lucht veroorzaken en daarmee het closeracing onmogelijk maken.

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 23:16

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar