Heidfeld zeer tevreden met podiumplaats
- Gepubliceerd op 10 apr 2011 13:37
-
35
- Door: Kees Schooneman
Bij de start legde Heidfeld de basis voor de podiumplaats. De Duitser startte als zesde, maar kwam als tweede de eerste bocht uit.
De start was fantastisch. In Australië won ik al veel posities, maar toen startte ik in het achterveld. Had niet verwacht dat ik vanaf de zesde plaats ook zoveel posities kon pakken, begint Heidfeld.
In het begin van de race zat ik vlak achter Sebastian Vettel, maar hij was sneller dan dat ik was. We wilden ook de banden sparen, want er waren wat druppels. Die druppels kwamen uiteindelijk niet, vervolgt Heidfeld.
Na de pitstops had ik een paar plaatsen verloren, maar de snelheid was nog prima. De laatste paar ronden stond ik nog vol onder druk van Mark Webber, maar die aanval heb ik af kunnen slaan. Daarmee heb ik mijn eerste podium voor dit team kunnen binnenslepen. Ik ben daar erg blij mee, besluit Heidfeld.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (35)
Login om te reagerenPosts: 10.412
ga zo door het is je gegund.
Posts: 1.308
denkelijk gaat renault nog mooie dinge laten zien dit jaar....
Posts: 1.265
Een van de betere starts in F1 van de laatste jaren. Mooie revange voor het slechte weekend in Melbourne.
Posts: 135
En daarvoor is Nick aangenomen! Mooie race, Nick! Dat er nog maar vele mogen volgen, dit jaar! En een overwinninkje, misschien?
Posts: 2.885
Helemaal mee eens! Dat hij nog maar veel mooie dingen mag laten zien!
Posts: 19
prima gereden vandaag
Posts: 4.764
Nette race van quick Nick. Hopelijk kan Renault het niveau vasthouden of zelfs verbeteren.
Posts: 135
Ja, graag. Mij mag van mij wel een keertje winnen ook. Jammer van Petroc.
Posts: 135
Petrov, moet dat natuurlijk zijn... ;)
Posts: 3.592
Hij laat mooi zien dat het toch wel erg dom is van sommige teams om hem geen stoeltje te geven, want hij is het echt niet verleerd!
Posts: 1.508
Ja idd.Nick is een goede,degelijke coureur,geen kapsones.Is naar mijn mening veel te veel ondergewaardert.Ik hoop dat hij zijn welverdiende stoeltje krijg.Misschien wel een eventueler vervanger voor Schumi bij Mercedes GP.
Posts: 1.434
Ik hoop gauw Kubica weer te zien. Wat een kapsones heeft die man toen hij tussen de twee rijen dames liep naar de centrale ruimte en daarna naar het podium. Heeft hij een vriendin of is hij ....
Posts: 358
@Michael:
Heeft hij een vriendin? Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen Juni en Joda.
Posts: 1.508
@Michaël.want is dat nou voor onderbouwde mening dat Nick kapsones heeft.Dat heeft hij helemaal niet.Ik wed dat jij liever tussen die twee dames had gelopen hahahaha........Nick heeft een vriendin,en heeft 3 kinderen.Juni,Joda,en Justus.
Posts: 2.885
Als er één coureur is die géén kapsones heeft, is het Nick Heidfeld wel! Het is geen Schumacher.
Zo, dat moest er even uit.
Kan je het niet hebben, Michael, dat Schumacher niet meer de snelste Duitser in het veld? Je klinkt een beetje gefrustreerd...
Posts: 2.885
Aha... profiel verklaart al weer veel...
Posts: 4.764
@Red-Stripe(2087) Vandaag om 06:43
Ehh, om je er even aan te herinneren maareh Nick is ook niet de snelste duitser van het veld. ;-)
Posts: 2.885
Nee, dat zeg ik ook niet... Maar in tegenstelling tot sommige Schumacherfanboys / trollen heb ík daar geen moeite mee. ;)
Posts: 1.434
Hoi Red-Stripe. Toen Heidfeld er uit lag had je opeens een andere favoriet in je profiel. Je bent ook erg wisselvallig. Als Petrov of Schumacher op het podium komen worden dat je favorieten dan?
Posts: 2.885
Toen was het Petrov, ja. En nee, ik ben niet wisselvallig. En ik ben al helemaal niet iemand die voor de winnaar kiest. Anders had er wel Vettel gestaan.
Posts: 2.852
Michael, puike reacties jongen! Jij noemt jezelf een Schumacher fan, maar het gaat eerder richting fanboy met oogkleppen op...
Posts: 1.422
Knappe race! Hoe hij zich na de start naar p2 werkte, geweldig. Het podium is hem zeker gegund (net zoveel als Petrov 2 weken terug). De laatste 2, 3 rondjes zat ik echt op het puntje van m\'n stoel, Heidfeld (en Renault) moesten gewoon het podium op. Ben het een beetje zat om 2 RB coureurs naast elkaar te zien. Hopelijk binnenkort zowel Heidfeld als Petrov op het podium.
Posts: 11.414
Het is jammer dat het de strijd om P1 al snel beeindigde, maar het was inderdaad een hele mooie race van Heidfeld.
Posts: 3.077
Dat was tijdens de race ook mijn eerste gedachte. Maar Heidfeld hield Hamilton niet op in de eerste rondes. Daarna was Vettel al lang weg. Dus nee, ik ben het niet met je eens.
Posts: 932
Hiermee zet Heidfeld Petrov meteen terug op zijn plek.
Posts: 432
Voor alle Heidfeld fans : gefeliciteert, mogen er voor jullie meer volgen!
Posts: 432
Sorry, het is gefeliciteerd met een \'d\'!
Posts: 2.885
Dank je! Ik heb genoten!
Posts: 19.806
Alhoewel ik Kubica een stuk beter vindt dan Heidfeld (Kubica zou in deze wagen echt serieus voor overwinningen kunnen gaan denk ik)is Heidfeld in mijn ogen een ondergewaarde coureur. Hij hoort niet in de categorie Vettel, Hamilton, Alonso maar is toch redelijk snel en vooral betrouwbaar. Hij pakt vaak punten, doet zelden domme acties en kan gewoon goed racen (zowel op droog als in het nat). Heidfeld is in mijn ogen iemand die ieder jaar gewoon op de grid thuishoort. Heidfeld had vorig jaar in mijn ogen ook gewoon alle races voor Sauber moeten rijden, i.p.v. de mindere De La Rosa.
Posts: 2.885
*zucht*
Waarom is Kubica beter dan Heidfeld? Waar baseer je dat op? Op dat ene seizoen dat Nick niet met de banden overweg kon? De andere jaren was Nick anders wel de betere van de twee en moest Robert tijdens de race zeker altijd zijn meerdere erkennen in de Duitser. Alleen de kwalificaties is Robert sneller in.
Nick is snel en slim en brengt de auto bijna altijd thuis. En nee, hij doet niet onder voor Kubica, hooguit in uitstraling, maar niet in prestaties.
*zucht*
Posts: 10.412
tuurlijk die was al wk geweest.... denk dat ze weinig voor mekaar onderdoen.
Posts: 1.508
Ik wil niks liever dan dat Kubica terugkomt,maar Nick verdient wel een stoeltje.Ik snap nog steeds niet dat ze dat hem niet gunnen. Nick lijkt mij wel een goede voor Mercedes GP.
Posts: 2.885
Zet hem dan in de plaats van Massa, als die toch weg moet...
Posts: 2.852
Vettellinnetje blijft maar hopen dat Schumacher ontslagen wordt... Hoop doet level zullen we maar zeggen dan... Of \"keep on dreaming\"? :p
Posts: 249
Da\'s een goeie.