user icon
user icon

Charles Leclerc: "Mattia Binotto soms erg taai, maar perfecte man voor Ferrari"

  • Gepubliceerd op 23 okt 2019 14:57
  • comments 18
  • Door: Brick van Boxtel

Ferrari-coureur Charles Leclerc zegt dat zijn teambaas Mattia Binotto 'hard' kan zijn wanneer dat nodig is. Binotto staat sinds dit jaar pas aan het roer bij de Scuderia en het verloopt niet zoals verwacht. Vooral voor de zomerstop ging het niet goed bij de Italiaanse renstal. Na de zomerstop wist de Scuderia samen met Charles Leclerc en Sebastian Vettel zich te revancheren. Sommigen hebben zich afgevraagd of Binotto, die ook nog de technisch directeur van het team is, de juiste man is om de onderlinge problemen tussen de Ferrari-coureurs op te lossen..

Charles Leclerc reed vorig jaar nog voor Alfa Romeo-Sauber en werd afgelopen winter gewisseld met Kimi Raikkonen. De Monagask is wel te spreken over zijn huidige teambaas. "Hij is een relaxt persoon, wat belangrijk is in een omgeving als de Formule 1”, zo vertelde Leclerc tegen Speed Week.

Charles Leclerc vindt Binotto de goede man

Er komt steeds meer kritiek op Binotto, vooral door de Italiaanse pers. Charles Leclerc vindt die kritiek een beetje onnodig, want volgens hem is hij gewoon de juiste man. "Hij kan soms taai en streng zijn als de situatie daarom vraagt. Ik denk dat dat alles is wat je nodig hebt als je de baas bent."

Teambaas soms erg taai

De 22-jarige Leclerc zei dat de Zwitserse Italiaan Binotto bijzonder taai is wanneer hij te maken heeft met spanningsmomenten tussen de coureurs. De media-perceptie is dat Leclerc de status van Sebastian Vettel als nummer 1 dit jaar uitdaagt. Volgens Leclerc heeft het team deze spanning onder controle. "We zien binnen het team geen machtspositie, dat zien we gewoon niet graag. Het is best lastig soms, dus hij moet op die momenten hard zijn."

Maar Leclerc zegt dat Binotto die taaiheid dan kan temperen wanneer een coureur zichzelf al bestraft voor het maken van een fout. "Hij weet dat ik heel hard ben voor mezelf, dus hij past zich daaraan aan wanneer hij misschien harder had kunnen zijn. Hij wil harder zijn, maar hij ziet dat ik het verprutst heb en probeert mij ook weer terug op het pad te krijgen.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Pappous

    Posts: 841

    Wiens brood.............. . Natuurlijk moet een teambaas zo af en toe een flink op zijn strepen staan als een coureur over de streep gaat.

    • + 1
    • 23 okt 2019 - 15:05
    • Daar is het ook een teambaas voor. Dat doen voetbaltrainers ook.

      • + 0
      • 23 okt 2019 - 15:11
    • Pappous

      Posts: 841

      Ja doen ze bij de voetbal ook maar dat is met alle respect dan ook een heel ander slag volk. Hopelijk gaan we die toestanden niet in de auto en motorsport beleven. Vooral de jonge broekjes willen nog wel eens te snel en te veel en ja dan moeten ze wel weer eens met hun beide benen op de grond gezet worden.

      • + 0
      • 23 okt 2019 - 20:01
    • Edgar

      Posts: 1.329

      met alle respect, "dat volk" heeft sinds 2015 ook F1 ontdekt...

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 09:05
    • Zeker weten Edgar. In de Formule 1 wordt tegenwoordig ook niet meer elkaar het licht in de ogen gegund door elkaars favoriete coureur naar beneden te halen

      • + 0
      • 24 okt 2019 - 09:16
  • Driver87

    Posts: 71

    Kan iemand me uitleggen van wie de hand is op Charles' schouder...

    • + 0
    • 23 okt 2019 - 15:17
    • Dat is Vettelinnetje.

      • + 8
      • 23 okt 2019 - 15:29
    • Kan iemand me uitleggen waarom Seb half voor dat grietje staat..

      • + 2
      • 23 okt 2019 - 15:30
    • @Royalere, is dat Vettellinnetje schuin achter Seb? No way!!! :-)

      • + 1
      • 23 okt 2019 - 15:31
    • Nee die schuin achter ´charlie´.

      • + 1
      • 23 okt 2019 - 15:34
    • Driver87

      Posts: 71

      Ah op die fiets. Er is er natuurlijk ook maar 1 die hem intiem kent en mag aanraken... tnx

      • + 1
      • 23 okt 2019 - 15:45
    • Snork

      Posts: 6.587

      Alles onder de gordel staat niet op de foto. Maar aan het gezicht van Binotto kan je zien dat iemand hem ergens zit te kietelen.

      • + 0
      • 23 okt 2019 - 16:47
    • Charlie heeft 3 armen.
      Het was ook moeilijk te zien maar Charlie gooide met zn derde arm de wingendplate richting Louise. Charlie kon ook met zn derde arm de spiegel vast houden. Zag er spectaculair uit al zeg ik het zelf. In Mexico is het plan om met sombrero te rijden die hij dan met zn derde arm stevig vast moet houden.
      Wat is die Charlie toch een gezegend persoon. Max is echt kansloos tegen dit driearmig fenomeen.

      • + 3
      • 23 okt 2019 - 19:02
    • @P. Clemenza

      Als dát toch zo mocht zijn, heb ik spijt van alles wat ik heb gezegd en wil ik het meteen goedmaken!!!!!

      "@Royalere, is dat Vettellinnetje schuin achter Seb? No way!!! :-)"

      • + 0
      • 23 okt 2019 - 23:07
  • jd2000

    Posts: 3.102

    Bij Ferrari ben je zo goed als je laatste race. Is ook van toepassing op de teambazen. Kijk hoeveel Ferrari er heeft versleten in de afgelopen jaren. Geloof dat Horner er vijf heeft meegemaakt. Heb totaal niets met Vettel als coureur, maar vindt het bewonderenswaardig hoe hij zich staande houd in dat rode wespennest. Zoals Ferrari het seizoen gaat eindigen, zullen de verwachtingen voor het volgende seizoen helemaal torenhoog zijn. Als het dan tegenvalt, staat teambaas nummer zoveel al klaar.

    • + 0
    • 23 okt 2019 - 17:21
  • 'hij weet dat ik heel hard ben voor mezelf'

    Hij past dat toe tot in het extreme. Dat doet hij al zijn hele carrière. Ik hoop dat er iemand is die hem daarbij helpt. Anders dan een duidelijke teambaas.

    • + 0
    • 23 okt 2019 - 20:01
    • RBH2019

      Posts: 1.811

      Hij zou wat harder moeten zijn op zichzelf over dat gezeik over de boardradio.

      • + 2
      • 23 okt 2019 - 20:22
  • RBH2019

    Posts: 1.811

    Hij verprutst het dan ook wel vaak.

    • + 1
    • 23 okt 2019 - 20:19

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 303
  • Podiums 10
  • Grand Prix 42
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (22)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar