user icon

Daniil Kvyat over zijn toekomst: "Ik ben blij met waar ik zit en ga niet naar Alfa Romeo"

  • Gepubliceerd op 06 okt 2019 08:16
  • comments 9
  • Door: Brick van Boxtel

Daniil Kvyat, coureur van Toro Rosso, heeft geruchten over een mogelijke overstap naar het team van Alfa Romeo Sauber, naar het rijk der fabelen verwezen. Dr. Helmut Marko, adviseur van Red Bull Racing, vertelde onlangs dat de Toro Rosso-coureur volgend jaar in ieder geval niet zal promoveren naar het team van Red Bull Racing.

Daniil Kvyat naar Ferrari?

In Sochi gingen er geruchten dat Kvyat, die vorig jaar terugkeerde in het Red Bull-programma, nadat hij in 2017 nog de deur was gewezen, misschien zou worden opgepikt door het aan Ferrari gelinkte Alfa Romeo. De Rus werkte in 2018 al als ontwikkelingscoureur in de simulator voor Ferrari, dus gingen er stemmen op dat Kvyat na een redelijk jaar als rijder bij Toro Rosso wel eens het stoeltje van de tegenvallend presterende Antonio Giovinazzi zou kunnen overnemen.

De Rus vertelde in Sochi echter aan het Russische Sportbox: "Ik weet niets over de situatie bij Alfa Romeo. Ik focus me alleen op mijn team."

Daniil Kvyat gewoon bij Toro Rosso

La Gazzetta dello Sport, meldde deze week dan ook dat Kvyat ook in 2020 voor Toro Rosso uit zal komen. De Italiaanse krant citeert de drievoudig podiumklant, als volgt: "Ik heb veel verschillende uitspraken gehoord, maar ik ben blij dat ik ook in 2020 mijn plaats in de Formule 1 heb. Ik ben dol op Toro Rosso en ik blijf graag rijden voor dit team."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Goede keuze ook.

    • + 0
    • 6 okt 2019 - 14:07
  • RBRFIRST

    Posts: 416

    Logisch. Bij STR blijft hij een kans houden op een plekje bij een top team. Als hij naar Alfa zou verhuizen zou dit een langzaam einde van zijn carrier als F1 coureur inluiden.

    • + 0
    • 6 okt 2019 - 14:54
    • Zou ook geen ramp zijn.......typische middenmoter.

      • + 0
      • 6 okt 2019 - 17:42
  • Snork

    Posts: 5.537

    Kvyat was toch al bevestigd als STR coureur (door Marko) voor 2020? Waar komen de speculatiekoekjes over een move naar Alfa dan vandaan?

    • + 0
    • 6 okt 2019 - 18:32
    • Daniil heeft helemaal geen zin om in een opgevoerde Kfiat te rijden ;)

      • + 1
      • 6 okt 2019 - 19:39
  • Hagueian

    Posts: 812

    Het zou zelfs een stap achteruit zijn. Toro Rosso doet het weer goed dit jaar en rijdt regelmatig in de punten. Je kan ook altijd de volgende race in Red Bull zitten. Helmut heeft elke ochtend om 7 uur spontaan een nieuwe ingeving. De gang bij Alfa lijkt er een beetje uit te zijn de laatste maanden, al heeft Kimi wel wat pech gehad.

    • + 0
    • 6 okt 2019 - 18:36
  • Snork

    Posts: 5.537

    Effe off-topic:
    De weersvoorspellingen voor Suzuka zien er komend weekend bijzonder slecht uit. Kans dat op zondag een typhoon over het gebied passeert. Weer-apps geven op vrijdag, zaterdag en vooral zondag heel veel regen en toenemende wind aan. Kan nog interessant worden.

    • + 0
    • 6 okt 2019 - 19:51
    • thanks voor de update, een beetje nattigheid juich ik toe, altijd fijn! Moet niet te gek worden natuurlijk, dan leggen ze de race stil en hebben we ook niks....

      • + 0
      • 7 okt 2019 - 08:18
    • butch3225

      Posts: 5

      Ik denk dat ze de boel dan plat gooien.... gezien het feit wat er een paar jaar geleden is gebeurd met vergelijkbare omstandigheden.... zo'n blamage wensen ze niet nog een keer.... de japanners niet en F! niet

      • + 0
      • 7 okt 2019 - 12:26

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 160
  • Podiums 3
  • Grand Prix 75
  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (25)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar