user icon

Raikkonen schrikt: "Laatste vier races waren een nachtmerrie"

  • Gepubliceerd op 30 sep 2019 08:43
  • comments 30
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Kimi Raikkonen viel tijdens de Russische Grand Prix vooral op door het maken van een valse start. De Alfa Romeo-coureur steekt daarvoor de hand in eigen boezem, maar hij is wel geschrokken van de afgelopen races.

Raikkonen begon overtuigend aan zijn eerste seizoen bij Alfa Romeo Racing. Voor de zomerstop wist de wereldkampioen van 2007 31 punten te verzamelen, maar na de eerste vier races na de zomerstop staat hij nog altijd op dat aantal. In België werd Raikkonen zestiende, om die resultaten op te volgens met een vijftiende plek in Italië en een uitvalbeurt in Singapore.

In Rusland kwam Raikkonen niet verder dan de dertiende plaats. De Fin raakte al bij de start in de problemen door te vroeg weg te rijden, wat hem een drive-through penalty opleverde. Raikkonen erkent dat hij fout zat bij de start, maar schrikt wel van de huidige vorm van hemzelf en Alfa Romeo. "Deze race was natuurlijk mijn fout. Uiteindelijk kwamen we door de safety cars terug in de race en konden we onszelf van een ronde achterstand ontdoen, maar helaas hadden we gewoon niet genoeg snelheid."

"We konden aanhaken bij Toro Rosso en ik kon een van hen goed inhalen, maar dat kwam omdat ze met elkaar aan het vechten warren en hij wijd ging. We moeten dit gaan begrijpen, want de laatste vier races zijn nachtmerries geweest. We moeten uitzoeken wat er fout ging, waar het beter moet. In de laatste races hadden we alleen op Spa snelheid, voor de rest hadden we het erg lastig."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Mikeen

    Posts: 63

    Bel anders even met je oude werkgever voor de jetmode. Vettel is op dit moment wel te porren voor een gezellig gesprek met een oude collega.

    • + 1
    • 30 sep 2019 - 08:52
    • Stitch

      Posts: 4.637

      Dat wilde ik nu net zeggen. Heel opvallend dat Ferrari dat wel kan en Alfa niet. Ze zouden toch over dezelfde motor moeten beschikken volgens de regels...

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 09:22
    • NicoS

      Posts: 10.689

      Ze krijgen ook wel dezelfde motoren.....maar niet de geheimen met de software hoe je het maximale eruit kunt halen, doet Mercedes ook niet.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 12:50
  • Alfa Romeo en HAAS zijn voor mij DE tegenvallers van het seizoen. Vooral van Alfa mag je meer verwachten.

    • + 0
    • 30 sep 2019 - 08:56
    • @NoBullshit; Alfa snap ik, maar had je met die twee clowns bij Haas echt verwacht dat die het beter zouden doen...? 🙄

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 14:31
    • Ja omdat ze vorig jaar bijna 4e werden in het wk

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 15:49
    • @NoBullshit; da's wel een beetje bullshit hé...., 'bijna 4e'..... Je zou ook kunnen zeggen dat ze 'net geen 6e' zijn geworden. In het middenveld zit het nou eenmaal dicht op elkaar, maar waar RBR met 419 punten 3e is geworden, Renault met 122 punten 4e en Haas dan met 93 punten 5e met een vergelijkbaar gat naar de nummer 6.
      Die 5e plek en het puntentotaal geeft precies aan wat Haas is; een grijze middenmoter zonder zicht op aanhaken bij de top 3, of zelfs de top 4. De ambitie om daar te rijden terwijl ze qua budget de nummer 7 zijn klopt natuurlijk ook voor geen meter; met dergelijke budgetten zul je nooit hoger als 5e kunnen komen en dan moet je top coureurs hebben en de mazzel dat de concurrentie het verkloot. Probleem voor Haas is alleen dat ze zelf de coureurs in dienst hebben die de boel verkloten....🙄🙄

      • + 0
      • 1 okt 2019 - 10:00
    • Je hebt veel woorden nodig om iets recht te breien wat krom is. HAAS vocht vorig jaar voor de 4e plek met Renault en nu staan ze 9e ofzo en dat met dezelfde lineup als vorig jaar. Het is dus voor de auto en het team die zwaar tegenvalt, daarna pas de coureurs. Dus JA HAAS is grootste zakker in het klassement dus JA vallen ze zwaar tegen.

      • + 0
      • 1 okt 2019 - 14:32
    • @NoBullShit; ok, dan hou ik het korter. De coureurs zijn samen met de engineers en ingenieurs verantwoordelijk voor de prestaties.
      Bij Toro Rosso vullen ze het plaatje budget vs prestaties aardig beter in.

      • + 0
      • 2 okt 2019 - 08:48
  • StevenQ

    Posts: 5.274

    Hij is gewoon niet scherp meer.

    • + 0
    • 30 sep 2019 - 09:11
    • masf1

      Posts: 5.706

      Ze moeten Nyck er in zetten,omdat hij een kans verdient,en vooral omdat jij dan zo zuur mondje gaat trekken.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 09:17
    • StevenQ

      Posts: 5.274

      @MasF1

      lekker volwassen weer die reactie, maar argumenten heb je niet

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 09:38
    • masf1

      Posts: 5.706

      F2 kampioen,maar dat word je tegenwoordig zomaar,ook als er niet veel van kan.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 09:45
    • Kampioen ja, in z'n vijfde jaar? ... Als je onbeperkt herexamens mag doen, zal je ooit wel eens slagen zeker? ...

      • + 1
      • 30 sep 2019 - 11:35
    • Huh, wie heeft zo goed als alle punten gescoord?

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 11:48
    • Ik dacht KiMi!

      • + 2
      • 30 sep 2019 - 11:49
    • StevenQ

      Posts: 5.274

      @MasF1

      ik heb nooit gezegd dat hij er niks van kan, ik vind hem alleen niet goed genoeg voor de F1.

      De enige kampioenschappen die hij in de autosport haalde waren allebei in het 3e jaar terwijl het echt grote talent dat in het 1e jaar doet, zeker in de Formule Renault 2.0 waar Nyck OOK al 3 jaar over deed.

      en naast 3 jaar F2 heeft Nyck daarvoor natuurlijk ook al een jaar WSR gereden, en terwijl het kampioenschap dat jaar al niks meer voorstelde werd Nyck daar OOK geen kampioen maar slechts 3e achter Vaxiviere en Rowland en het is niet alksof dat F1 waardige talenten zijn.

      En hij reed dat jaar toch echt voor het DAMS team waarmee Carlos Sainz een jaar eerder kampioen werd.

      • + 2
      • 30 sep 2019 - 11:51
    • Supersoft

      Posts: 749

      @masf1, je kan toch niet iemand die een contract met Mercedes heeft zomaar in een Alfa zetten!?

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 13:00
    • @Steven; tis off-topic, maar het huidige F2 veld vind ik dermate zwak dat er helemaal niemand rondrijdt die F1 waardig is. Met de leegloop van verleden jaar is er bar weinig niveau overgebleven.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 14:33
    • StevenQ

      Posts: 5.274

      @Beermerdude

      Dat heb ik ook wel eens gezegd maar MasF1 wil dat niet weten

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 15:04
  • Misschien de Hulk er maar in? al zal ik graag een jonger iemand daar zien...

    • + 0
    • 30 sep 2019 - 09:31
    • Als je een jonger iemand wil is Leclerc nog wel beschikbaar. Die heeft gister nog een open sollicitatie gemaakt.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 14:14
  • jd2000

    Posts: 2.856

    Met alle respect voor Kimi, maar hij is ook ver over zijn houdbaarheidsdatum heen. Zelfs zijn matige collega is regelmatig sneller. Ook in dit verhaal komt men weer met die eeuwige Hulk aanzetten. Maar coureurs als Kimi en Hulk vertegenwoordigen het verleden en niet de toekomst

    • + 0
    • 30 sep 2019 - 09:41
    • Klopt wel maar ze zullen toch een ervaren rijder nodig hebben.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 13:49
    • jd2000

      Posts: 2.856

      Zou niet weten waarom een ervaren rijder nodig is. Toro Rosso ging met 2 rookies ook als de brandweer. Giovinazzi doet het niet slechter als Kimi. Over LeClerc doet het ook niet slechter als de viervoudige kampioen. Kortom, ervaring is een betrekkelijk begrip.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 14:18
  • De beste man wordt 40 komende maand en is niet meer zo scherp misschien kan hij z'n plek afstaan aan Hulkenberg.

    • + 0
    • 30 sep 2019 - 10:42
    • Denk jij echt dat ze beter af zijn met Hulkenberg t.o.v. KiMi?

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 11:53
    • ik denk van wel ja Kimi heeft een mooie carrière gehad en Hulkenberg met z'n 32 heeft voldoende ervaring en kent Vasseur nog uit 2016.

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 12:27
    • Denk dat ze beter Gio vervangen!

      • + 0
      • 30 sep 2019 - 12:53
  • Oh gelukkig heeft hij mijn commentaren gelezen,, ha ha ha . Dus lekker stoppen ouwe.....

    • + 0
    • 30 sep 2019 - 12:01

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    15:00 - 16:30

    Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    19:00 - 20:30

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

    Snelste ronde

     

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    15:00 - 16:30

    Vrije training 2

    19:00 - 20:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar