user icon

Alexander Albon: "Ik weet dat Max Verstappen sneller is"

  • Gepubliceerd op 27 sep 2019 17:30
  • comments 41
  • Door: Brick van Boxtel & Dieter Rencken

Alexander Albon heeft een redelijk goede vrijdag achter de rug. De Thaise Brit, die zich meer Thai dan Brit voelt, was tevreden.

De Red Bull Racing-coureur meent dat er nog wel tijd te vinden is. In de tweede vrije training had hij een moment met Lewis Hamilton, die bijna achteropreed.

De tweede vrije training was erg druk in de laatste periode. Veel coureurs waren buiten om hun racesimulaties te doen en het was volgens Albon een ‘puinhoop’. ”Het was erg druk in de laatste sessie van de tweede vrije training, het was een puinhoop. Ik probeerde buiten te blijven, maar het was erg druk. Het was niet de optimale positie om de goede tijd neer te zetten, maar ik haalde eruit wat er mogelijk was.”

Alexander Albon was nog niet echt tevreden met de auto in Sotsji. “Ik had een beetje moeite met de auto. Als je niet blij bent met één ding hier, dan heeft dat effect op alle twintig dingen. We moeten alles analyseren uit de data die we vandaag hebben verkregen”, zo vertelde de Thaise Brit tegen GPToday.net.

Ondanks dat alle vier de Red Bull-coureurs een gridstraf ontvangen, verwacht Albon toch bij de top te eindigen en hoopt te kunnen starten van een nog wel goede positie. “Ik denk dat we morgen een redelijke goede kwalificatie kunnen neerzetten. We zullen het morgen zien.”

Er was niet echt een specifiek probleem waardoor Alex Albon Lewis Hamilton niet zag, maar volgens hem waren de laatste minuten rommelig. “Ik hoorde dat Valtteri Bottas achter me zat en toen ik vroeg waar Lewis was, zat hij al bijna in me.” Albon is niet echt geïnspireerd door de tijden van Verstappen. “Ik kijk naar mezelf omdat ik weet dat hij snel is. Kijkend naar mezelf heb ik morgen gewoon een betere run nodig.”

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Hoe zou hij dat weten?

    • + 0
    • 27 sep 2019 - 17:34
    • flyineddy

      Posts: 75

      Hij leest de comments hier :P

      • + 1
      • 27 sep 2019 - 17:37
    • Albon heeft goed naar de (pre seizoen) stoere uitspraken van Gasly geluisterd voordat die aan flarden werd gereden door Max. Slimme jongen die Alex ;)

      • + 2
      • 27 sep 2019 - 17:40
    • mediF1

      Posts: 2.628

      Hete die groep niet spargo of zoiets een beetje van het dit en een beetje van het dat .

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 18:11
    • JV

      Posts: 1.590

      Nee spargo was baby you and me.

      die ander is Vulcano( na googelen)

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 18:16
    • Ten eerste JV, een schande dat je dit weet.
      Ten tweede, gelukkig dat Albon dit ook weet, ik dacht dat alleen wij dat wisten.

      • + 1
      • 27 sep 2019 - 18:23
    • JV

      Posts: 1.590

      @ ouw sjagerijn.

      Zeilweek met school in ong. 1980 dansen in een disco in Stavoren.

      • + 1
      • 27 sep 2019 - 18:54
    • snailer

      Posts: 2.670

      Was toch teach in? ding dong beetje van dit?

      Ik vind die Albon in ieder geval realistisch en verstandig. Gasly heeft zichzelf voor de wintertests een complex aangepraat door te zeggen dat hij ging voor het verslaan van Max. Nu Gasly anderhalve goede race in de STR heeft gedaan begint hij al weer: Ik wil een revanche... en ben nog niet klaar bij Red Bull... (elders op internet te lezen en te horen.)

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 19:48
    • Wij, m'n maten en ik, gingen dan nog al eens uit in Breda ( 1977- 1978 hoogtij disco) en dan werden we achterna gezeten door die discoknakkers, omdat we van hardrock hielden en spijkerpakken aanhadden.

      Yep, dat waren nog eens tijden......

      • + 2
      • 27 sep 2019 - 20:03
    • Haha Vulcano, dat was nog eens wat.
      En maar proberen naar het songfestival te komen.
      Andere kneiter was natuurlijk
      Als je haar maar goed zit.

      Man man, waar blijft de tijd (en mijn haar)

      • + 3
      • 27 sep 2019 - 20:14
    • Vulcano heb ik nog live gezien op de Luikse markt in het dorp.

      Een beetje vanne dit, een beetje vanne dat
      Een beetje vanne zus, een beetje zo
      Een beetje vanne hier, een beetje vanne daar
      Dan is 't wel weer piekfijn voor mekaar

      • + 2
      • 27 sep 2019 - 23:45
    • Haha Teach In Dingedong beetje van dit? Ik weet niet wat jij gerookt hebt maar geef mij ook wat!
      Vulcano haha, geweldig! In 1981 als 11 jarig menneke met mn boekje op handtekeningenjacht. Vulcano, Babe, Dolly Dots, Pussycat, Doris D & the Pins.. van Suzanne v Vulcano en van Doris D n kus gehad. Tot op de dag v vandaag niet meer gewassen!😁

      • + 2
      • 27 sep 2019 - 23:46
    • Dan kennen jullie vast ook Roberto Jacketti & The Scooters nog wel

      • + 2
      • 27 sep 2019 - 23:48
    • Leef je uit zou ik zeggen :) www.youtube.com/watch?v=fTTsr6ol-ik

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 23:52
    • Sabrina! Boys boys boys. :P

      • + 1
      • 28 sep 2019 - 07:49
    • youtu.be/yFoNmdbruSA

      • + 1
      • 28 sep 2019 - 07:56
    • Hahahaaa, leuke posts!

      • + 1
      • 28 sep 2019 - 09:41
  • Is ook niet erg. Je doet je best en meer kan je niet doen.

    • + 0
    • 27 sep 2019 - 17:36
  • Tja en de Aarde is rond. Elke rijder gaat eraf tegen Max. Voor je carriere is het gewoon het slechtste wat je kan overkomen: Plaatsmaken naast Verstappen.

    • + 2
    • 27 sep 2019 - 17:45
    • Psssst, Vandaag in de Telegraaf; "De aarde is plat!"

      • + 5
      • 27 sep 2019 - 17:57
    • Dat geloof ik niet. Daar staat normaal alleen maar onzin in.

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 18:17
    • Volgens de Televaag gaat de GP op Zandvoort ook 100% door volgend jaar, die gasten kunnen beter bedrukt pleepapier gaan verkopen.

      • + 5
      • 27 sep 2019 - 18:23
  • mediF1

    Posts: 2.628

    Het is maar overal een beetje toch

    • + 0
    • 27 sep 2019 - 18:06
  • Reno

    Posts: 1.236

    Qoute "toen ik vroeg waar Lewis was, zat hij al bijna in me.”
    Getverderrie. Moet niet gekker worden.

    • + 1
    • 27 sep 2019 - 18:24
    • Arran

      Posts: 974

      Ik las het ook, en gelijk schoten er zoveel rare beelden van Alex en Lewis samen in me op, dat ik maar heb besloten er geen een hier van neer te schrijven.

      Wetende een aantal forumleden een ietwat al te levendige fantasie hebben ;-)

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 18:36
    • snailer

      Posts: 2.670

      .... Een aantal + ene Arran zo te lezen.

      Dank in ieder geval voor de glimlach, Reno. Ik had er volledig overheen gelezen.

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 19:50
    • mordor

      Posts: 874

      Wil niet weten wat ze met de vernellingsbak uitvreten

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 20:45
    • Supersoft

      Posts: 750

      Waarom komen jullie gelijk op deze gedacht?

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 07:28
  • Goed kereltje die Albon. Ondanks dat ie nerveus moet zijn geweest met switch (gaf ie ook zelf aan) weet ie relaxt te blijven. En het mooiste, hij racet vrij. Niet benauwd zoals Gasly deed. Die was vanaf race 1 bang om fouten te maken nadat ie de wintertest verklootte met zn crash.

    • + 0
    • 27 sep 2019 - 18:34
    • Albon klapte om van de schrik te bekomen eerst een pot sambal naar binnen, en is daarna volle bakly, en onbevangen aan de slag gegaan bij RBR.

      • + 1
      • 27 sep 2019 - 19:00
  • Nergens in het bericht zegt Albon dat Verstappen ''sneller is''... kop past niet bij bericht.

    • + 2
    • 27 sep 2019 - 18:59
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Hij zegt” ik kijk naar mijn eigen tijden, omdat ik weet dat hij snel is”.
      Met andere woorden, hij komt nog niet aan de snelheden die Verstappen laat zien.

      • + 1
      • 27 sep 2019 - 19:09
    • Alsof hij dat moet zeggen? Een aap voor een computer ziet dat nog.

      • + 2
      • 27 sep 2019 - 19:16
    • Een aap voor een computer, ziet iets heel anders dan een aap achter een computer....

      • + 2
      • 27 sep 2019 - 19:20
    • @NoBullshit, dat had iemand anders ook al opgemerkt maar die reactie is vakkundig verwijderd.

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 20:04
    • Snork

      Posts: 5.446

      Achter een computer zie je erg weinig, behalve stekkers.

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 20:35
    • @Pipo je moet Albon geen woorden in de mond leggen die hij niet heeft uitgesproken. Subtiel verschil.

      • + 1
      • 27 sep 2019 - 21:19
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Kop is niet hetzelfde, maar dat betekent nog niet dat het niet past bij het bericht.

      Hij zegt het niet expliciet, maar hij bedoelt het wel.

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 22:18
  • Naar je eigen prestaties kijken is prima, maar ik zou niet weten waarom de tijden van Max geen doel zouden mogen zijn? Je rijdt in dezelfde auto, dus als je de tijden van Max niet haalt doe je zelf iets minder of niet goed, zo simpel is het..

    • + 0
    • 27 sep 2019 - 23:16
    • Albon is een rookie, en heeft op sommige circuits nog nooit gereden, dat telt toch ook mee? Hij is ongetwijfeld ook niet van hetzelfde kaliber dan Max, maar als hij tegen het eind van het seizoen binnen de 0.3 seconden van Max weet te blijven is dat meer dan goed genoeg om te mogen blijven voor 2020 imo. Hij heeft sowieso meer racecraft, en mooiere acties dan Gasly laten zien in zijn slechts 3 races voor RBR tot nu toe, so far so good.

      • + 0
      • 27 sep 2019 - 23:58
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik hoorde gisteren dat Ricciardo over heel seizoen 2018 gemiddeld 0.45 sec achter Max zat in Kwalificaties.
      Vind ik toch ook een groot verschil, ik had dit niet verwacht.

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 09:34

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    19:00 - 20:30

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

    Snelste ronde

     

Bekijk meer foto's

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 2

    19:00 - 20:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Geb. datum 23 maa 1996 (23)
  • Geb. plaats Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar