user icon

Max Verstappen na trainingen: "Vrees dat het moeilijk gaat worden"

  • Gepubliceerd op 30 aug 2019 17:05
  • comments 30
  • Door: Brick van Boxtel & Dieter Rencken

Max Verstappen begon de eerste vrije training met een derde plek en eindigde in de tweede vrije training als zesde, maar de Nederlander reed in de laatste vrije training van vandaag met een lichtere motorafstelling. Op de eerste dag van het Belgische Grand Prix-weekend leek de Red Bull Racing-auto niet meteen te kunnen tippen aan die van Mercedes en Ferrari, maar Verstappen hoopt morgen het gat te kunnen dichten.

Goed gevoel maar moeilijk

Het gevoel was volgens de Nederlander wel goed. "Ik denk dat het gevoel van mijn RB15 op deze baan goed is. Vandaag hebben we in de twee vrije training met een lichtere motorafstelling gereden, dus we morgen iets kunnen herstellen, vooral op het gebied van kwalificatie. Het is een mooie baan maar niet ideaal voor onze auto."

Op het niveau van balans op de baan zijn de kansen van Verstappen duidelijk: "Ik vrees dat het heel moeilijk voor ons zal zijn om het gat te dichten met de Ferrari's die hier in Spa erg snel zijn. We moeten het beste weten te halen uit onze auto."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Morgen komt hij als een duveltje uit het doosje

    • + 1
    • 30 aug 2019 - 17:20
    • En mercedes ook

      • + 6
      • 30 aug 2019 - 17:38
    • Morgen gaat er weer een spec 3 motor achterin. Vandaag reed hij met een oude ( dus zelfs spec 2) motor welke ook al aardig wat kilometers weg heeft. Het volle vermogen konden ze dus ook niet vragen van de oude motor en de spec 3 heeft hij nog nodig voor quali en race dit weekend. Welke daarna weer als vrijdagmotor zal worden ingezet.

      • + 1
      • 30 aug 2019 - 18:47
    • Kort samengevat; P3 starten zondag.

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 18:49
    • Het beste uit je auto haal je met de snelste motor.....................

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 20:47
  • Racepace zit RB er aardig bij. Zou het dan toch deels te wijten zijn aan het gesuggereerde langer kunnen gebruiken van de hybride power dat Ferrari altijd zo snel is in de vrije trainingen en Qualli. En dat ze niet genoeg hebben om op te laden tijdens de race.

    Gekke gedachte misschien, maar zo lijkt het soms wel, dat Ferrari als ze echt kunnen laden sterker zijn en in de race hebben ze dat overschot niet in power zoals over enkele ronden.

    • + 1
    • 30 aug 2019 - 17:20
    • Betwijfel of Ferrari de race kan uitrijden....motor zit er alweer wat races in....denk een due or die weekend voor ze.

      • + 2
      • 30 aug 2019 - 17:29
    • Als er ook nog wat due or die acties van de coureurs worden uitgevoerd, vissen ze zondag weer achter het net

      Misschien heeft Ferrari stiekem de vakantie overgeslagen en staat er zondag een rood stel op het podium.

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 18:18
    • Supersoft... Na de trainingen van vandaag moet je Ferrari op t podium verwachten. 9 tienden los getrokken. Zelfs mercedes en hun powermodes kunnen geen 9 tienden overbruggen. Hoogstens 6 tienden met Hamilton achter t stuur.

      • + 1
      • 30 aug 2019 - 19:32
    • ringo

      Posts: 3.434

      VT's zegt zegt veel maar ook weinig, ferrari's laten in de vt's spierballen zien, maar moet wel uitkomen in de qualli's en race...RB's laat het een beetje in het midden mercedes waarschijnelijk data verzamelen voor de motor, betekent niet altijd hard gaan automatisch juist meters maken.

      • + 1
      • 30 aug 2019 - 22:46
  • mordor

    Posts: 1.279

    volledig kansloos weekeinde. puntjes schrapen voor RB, meer wordt het niet, tenzij het gaat regenen, of topteams andere ongemakken te verduren krijgen. Updates van MB en Ferrari schijnen prima te functioneren. RB heeft weer wat meer goed te maken, dan voor de zomerstop. Het is wat het is.

    • + 4
    • 30 aug 2019 - 17:23
    • Dus, zaterdag 1 Lewis, 2 Max, 3 Bottas, 4 Albon, 10 Vettel en 15 Leclerc en zondag 1 Max, 2 Lewis (I was thinking about the championship so I gave Max space.....), 3 Albon, 4 Vettel, 7 Bottas en Leclerc dnf.

      • + 1
      • 30 aug 2019 - 17:34
    • Tis wel mooi dit

      Tot nog toe dat iedere keer als max problemen had tijdens de vrije trainingen wist ie de race te winnen

      • + 2
      • 30 aug 2019 - 17:44
    • mordor

      Posts: 1.279

      @LosewrmcWoking U is een ras-optimist..

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 18:01
    • @Mordor: meer een troll. Komt geen zinnig woord uit en hij is al bij zijn negende posting.

      • + 8
      • 30 aug 2019 - 18:09
  • erikworld

    Posts: 927

    Zag het gisteren al aan de persconferentie dat het niet goed zou gaan, zat er niet ontspannen bij. Denk dat hij zichzelf wat teveel druk oplegt voor de 2e helft competitie en speciaal voor Spa zijn thuis GP.

    • + 4
    • 30 aug 2019 - 17:37
  • PWNieuw

    Posts: 609

    Krijgt Max mediatraining van Toto?

    • + 2
    • 30 aug 2019 - 17:44
    • Ha ha, begrijp precies wat je bedoelt..... ;)

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 19:50
  • Even een gokje wagen? Zondag 1 Leclerc, 2 Hamilton, 3 Verstappen, 4 Vettel

    • + 0
    • 30 aug 2019 - 19:04
    • MisterT

      Posts: 1.972

      Max 1. Vettel 2. Albon 3. Hoop ik, maar ik verwacht dat Hamilton de race wint.

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 19:33
    • JV

      Posts: 2.155

      Dat is een mooie uitslag @ misterT .
      Ik hoop het maar denk van niet.

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 20:16
    • JV

      Posts: 2.155

      Hammie, Bottas, Max, Vettel, perez

      • + 0
      • 30 aug 2019 - 20:17
  • Vond hem op Sky F1 toch behoorlijk positief ,, morgen sowieso een andere motor, en de afstelling van vandaag was zwaar teruggeschroefd .. géén paniek hoor lijkt mij....

    • + 1
    • 30 aug 2019 - 19:49
  • Gewoon als derde kwalificeren en in de race slecht starten en plaatsen verliezen en een inhaal race maken om ergens vooraan te eindigen...

    • + 0
    • 30 aug 2019 - 20:49
  • ringo

    Posts: 3.434

    zondag kans op regen, maarja zal niet veel zijn als men wilt hopen :)

    • + 0
    • 30 aug 2019 - 22:48
    • Hopenlijk vallen er wat druppels spa uit de lucht.

      • + 2
      • 30 aug 2019 - 23:04
  • RBH2019

    Posts: 3.718

    ' dus we morgen iets kunnen herstellen, vooral op het gebied van kwalificatie. " Aha. Goed verhaal.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 00:05
  • Same.... Misschien als ze mazzel hebben p4?

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 00:27

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.407
  • Podiums 86
  • Grand Prix 244
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar