user icon

Vervangt Marcus Ericsson dit weekend Raikkonen of Giovinazzi?

  • Gepubliceerd op 29 aug 2019 09:10
  • comments 33
  • Door: Dieter Rencken & Brick van Boxtel

De Zweedse media denkt dat Marcus Ericsson dit weekend misschien wel in een Alfa Romeo kan gaan rijden. De media is er zeker van dat de Zweed gisteren rond 10:00 op het vliegveld van Stockholm is gespot, wat niet strookt met zijn schema als hij in Portland de IndyCar-race zou moeten rijden.

Maagproblemen Raikkonen

Kimi Raikkonen schijnt met maagproblemen te kampten. Marcus Ericsson is sowieso de derde coureur van het team en is mogelijk vanwege deze rol en de situatie met Raikkonen opgeroepen.

Een echte officiële bevestiging van het team van Alfa Romeo laat nog op zich wachten. De 28-jarige coureur reed van 2015 tot en met 2018 voor Sauber.

Slechte prestaties Giovinazzi

Een andere mogelijkheid is dat Antonio Giovinazzi vervangen zal worden. De Italiaan rijdt dit jaar voor het eerst zijn volledige Formule 1-seizoen maar kon geen indruk maken in de eerste helft. Hij staat in het kampioenschap dan ook ver achter zijn teamgenoot Kimi Raikkonen. Als Giovinazzi vervangen wordt door Ericsson zou dat niet geheel onverwachts zijn.

Mediaontbijt afgezegd

Er was ook een mediaontbijt voor de Belgische pers gepland met de Alfa Romeo-coureurs om 8:30, maar dat is gisteren laat in de middag verplaatst naar 15:00 vanmiddag.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • maijejelmer

    Posts: 4

    Heel benieuwd wat het nu gaat worden

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 10:45
    • Serieus? Wel lachen dit. Heeft Gio ook eens de kans om te ‘shinen’.

      Kimi heeft ‘iets doms’ gedaan? Gevalletje flinke kater?

      • + 1
      • 29 aug 2019 - 10:59
    • ja die Belgische bieren kunnen wel eens zwaar tegenvallen :)

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 22:20
  • Had liever Wehrlein gezien

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 10:47
  • onetimer

    Posts: 275

    Kimi zou Kimi niet zijn als hij geen "domme dingen" zou doen tijdens zijn vakantie.

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 10:49
    • StevenQ

      Posts: 5.291

      zou Kimi weer dronken van een boot zijn gevallen?

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 10:53
    • Ik zou niet weten wat voor domme dingen. Hij heeft zijn zoontje leren karten.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 10:57
    • onetimer

      Posts: 275

      Boot, quad, boom, dak, eland. Hij was sowieso dronken.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 10:58
    • Vreemde opmerkingen. Kimi is gistermorgen met zijn vrouw naar Milaan gevlogen en gisteravond naar Spa vertrokken.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:42
  • Snork

    Posts: 5.493

    Wordt een interessante mediadag vandaag!

    • + 1
    • 29 aug 2019 - 10:50
  • Pherocks

    Posts: 610

    Ericson vervangt Grosjean.
    Ocon vervangt Hulkenberg.
    Hulkenberg vervangt Bottas.

    Natuurlijk silly season :)

    Je moet toch wat voordat alle puzzle stukjes op zijn plaats vallen :P

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 10:54
  • rice

    Posts: 1.924

    Volgens Alfa gaar Ericsson dit weekend niet rijden:

    "Het team stelt dat er geen plan is om Ericsson te laten racen, maar dat hij aanwezig moest zijn als reserverijder omdat er simpelweg geen andere coureurs beschikbaar waren. Zijn team in de IndyCar maakte bekend dat Ericsson "het verzoek van Alfa Romeo had gekregen" om naar Spa te komen. Conor Daly neemt zijn plekje in."

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 10:55
    • Patrace

      Posts: 1.987

      Ericsson laat toch geen IndyCar race schieten (waar hij wel rijdt) omdat Alfa wil dat hij op dezelfde dat aanwezig is bij een F1 team om in de pitbox te kijken hoe de coureurs het op de baan doen?!
      Tenzij hij nog volledig in dienst is bij Alfa en slechts uitgeleend wordt aan zijn IndyCar team?

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:50
  • Ontbijten om 15:00....
    Dan ga je toch van je graadje?

    • + 1
    • 29 aug 2019 - 10:58
  • vjenne

    Posts: 536

    Man man man.... waarom is die Marcus Ericsson nog steeds verbonden aan het team, is gewoon niet goed genoeg voor de F1. Laat dan iemand anders invallen...

    • + 1
    • 29 aug 2019 - 11:03
    • Ik vindt Ericsson op zich wel een sympathieke keren maar ik zou kiezen voor Arthur Leclerc.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:09
    • Haha opvallende keuze. Had ik niet verwacht @Vettellinnetje. :-p. Ik zou kiezen voor Wehrlein.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:15
    • Hmmm, ik meende toen Wehrlein bij Sauber reed erg gegruisd werd door het gros dat hij er niks van bakte. Maar goed, wie weet.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:21
    • Arthur Leclerc rijdt toch F4? Lijkt me (veel) te onervaren.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 12:22
    • Niks van bakte? Dan heb je denk ik andere races gezien.

      • + 1
      • 29 aug 2019 - 13:27
    • @The Stijg, hij rijdt idd in de F4. Maar de F1 zal nog wel toekomstmuziek zijn .Misschien na 2020

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 14:56
  • erg benieuwd naar die 'domme dingen' van Kimi

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 11:03
    • Geruchten gaan dat Kimi met een paddo-tje teveel op, wat rondjes is gaan rijden op zijn Honda HF2417 HT. Na eerst een boom te raken en daarna dwars door het tuinhuisje te zijn gereden heeft hij wat last van pols en zijn maag.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:07
    • Ben ik ook wel benieuwd naar.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:08
    • ach waarschijnlijk is het niks bijzonders, zoals weer eens laveloos van het bovendek van z'n jacht gevallen..

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:11
    • Of in slaap zijn gevallen op een paarse opblaaskrokodil.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:19
    • Katsbezopen in slaap getieft in de sauna, die droogt wel weer op. Old soldiers never die!

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:53
  • Volgens laatste berichten wil Alfa Kimi wel de VT's op vrijdag laten rijden en daarna zou er worden gekeken of hij verder kan dit weekend, zo niet dan rijdt Ericsson op zaterdag/zondag.
    Er is een gerucht dat Kimi een probleem met zijn been zou hebben.

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 11:15
  • Klimmi Raikonnen weer ergens van af getetterd in de vakantie waarschijnlijk.

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 11:41
  • Marcus: good to be back.

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 11:56
  • Als er geen nieuws is dan Maken we nieuws,,, en dan voor laten lezen door Albert Verlinde... Je zal het nooit meer serieus nemen, al dit soort blah blah blah,,, Benieuwd wie er morgen zn grote teen gestoten heeft

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 13:44

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar