user icon

Honda: "Oplossing van turbo-probleem moeilijk vanwege verschillende rijstijlen"

  • Gepubliceerd op 25 aug 2019 09:02
  • comments 25
  • Door: Tom van Hooft

Honda heeft tot nu toe een uitstekend seizoen gehad en in Japan zijn ze aangenaam verrast door de resultaten. De Japanners hebben echter enkele problemen met de turbo gehad, deze problemen hebben invloed gehad op de resultaten. Het turbo-probleem is bij zowel Red Bull Racing als Toro Rosso opgetreden.

Chief Engineer Masamitse Motohashi is echter van mening dat de rijstijlen van de verschillende coureurs hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn: "De rijstijl is zeer belangrijk", vertelde de engineer. "Daniil versnelt veel sneller, waardoor het moeilijker wordt om zijn auto goed aan te passen."

"In principe hebben we vier verschillende coureurs. Het is daarom een zeer complex en flexibel punt. Ik denk dat er een belangrijke rol voor ons is om daar alert op te zijn."

Honda moet nog bepalen welke coureur de pedalen het beste gebruikt, maar hoopt snel een succesvolle afstemming te vinden. "We hebben veel geleerd tijdens de Duitse Grand Prix. We begonnen dit al meteen voor de Hongaarse Grand Prix aan te passen. We hebben nog een aantal zaken op te lossen op het gebied van de krachtbron, maar dat is niet erg. Er zitten een aantal zeer goede updates in de koker."

Honda hoopt dat de turbo-problemen zijn opgelost en dat ze zich vanaf de volgende update kunnen verbeteren.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Reno

    Posts: 1.575

    "Daniil versnelt veel sneller, waardoor het moeilijker wordt om zijn auto goed aan te passen."
    Dat verbaast me. Iets waar Max nog aan moet werken ;-)
    Sowieso dat het zo een groot verschil maakt op juist de turbo.

    • + 0
    • 25 aug 2019 - 09:06
    • JV

      Posts: 2.250

      Vast een verkeerde vertaling.

      ――ふたりのドライバーはドライビングスタイルもずいぶん違う印象ですが、パワーユニットの使い方も顕著な違いがありますか。
      本橋CE:乗り方の違いに起因するんですが、スロットルの開け方がダニー(クビアト)の方が急激ですね。なので僕らにとっては、ダニーの方が厳しいです(笑)。

      Ik geloof alleen de vertalingen van @ Pietje Bell(;

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 09:18
    • Jammer van de spelfouten @JV :-))))

      • + 7
      • 25 aug 2019 - 09:20
    • JV

      Posts: 2.250

      Google vertalen.
      maar Danny (Kubiato) is sneller in het openen van de gashendel.

      Who the F is Danny Kubiato....... (:

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 09:21
    • JV

      Posts: 2.250

      @The stijg Ik twijfelde inderdaad over 違 (:

      • + 1
      • 25 aug 2019 - 09:24
    • JV

      Posts: 2.250

      Kvyat had juist meer problemen met de turbo.

      ――トルクが付いて来にくい問題も、ダニーの方がより出やすいのですか?
      本橋CE:はい。とはいえ(第12戦)ハンガリーGPで、ドライバーからのダメ出しは、ほとんどなかったです。

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 09:28
    • StevenQ

      Posts: 7.463

      ――De twee stuurprogramma's hebben zeer verschillende rijstijlen, maar zijn er merkbare verschillen in het gebruik van de motor?
      Motohashi CE: Het hangt af van de manier waarop je rijdt, maar Danny (Kubiato) is sneller in het openen van de gashendel. Dus voor ons is Danny moeilijker (lacht).

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 09:28
    • @JV,

      Japans is ontzettend moeilijk te vertalen. Kijk maar eens op Wikipedia
      bij "Japans schrift".... "Het volledige schrift bestaat uit de volgende schrijfmethoden:.... !!
      Je snapt niet hoe de kinderen dat op school leren en allemaal kunnen onthouden. Wij doen alles alleen met ons alfabet.

      De tekst komt er in het kort op neer dat de motor bij een bepaalde manier van gas geven Torbolag vertoont. Honda voelt zich daar verantwoordelijk voor en wil dit zo snel mogelijk dmv de hardware en software oplossen, maar dat gaat niet zo 1,2,3.
      Daarbij komt ook nog het probleem dat alle vier de coureurs een andere manier van oa gas geven hebben. Het heeft ook nog met andere rijvaardigheden en afstelling van de wagen te maken. Ze zijn hard bezig om een oplossing te vinden, waardoor niemand er meer last van heeft en dat is een hele klus, waar ook de engineers van RBR en STR bij betrokken zijn. Ze zijn echter vol vertrouwen dat ze dat op korte termijn opgelost hebben, omdat ze in Sakura de afgelopen weken gewoon door mochten werken. Mensen mochten alleen af en toe een vrije dag opnemen.
      Dit laatste stuk stond weer in een ander artikel.

      • + 9
      • 25 aug 2019 - 11:15
    • Duidelijk Pietje! Dank

      • + 1
      • 25 aug 2019 - 11:51
    • Gasly dacht dat het gaspedaal in de RB15 aan de linkerkant zat, turbolaggen 2.0.

      • + 2
      • 25 aug 2019 - 12:18
  • Jeemig de peemig... Wat een mooie en toepasselijke naam Moto-hashi..... In de sixties geboren?

    • + 0
    • 25 aug 2019 - 09:15
    • snailer

      Posts: 6.924

      Onze Honda san heeft ook al een 'moto' in zijn naam: Masashi Yamamoto

      Ik denk dat ze op naam worden geselecteerd.

      • + 1
      • 25 aug 2019 - 09:35
    • Reno

      Posts: 1.575

      @snailer, met de concurrentie in de naam? Yama(-ha) ?

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 09:52
    • Reno

      Posts: 1.575

      *edit. Iets van Valentino Marqués.

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 09:54
    • snailer

      Posts: 6.924

      Hahahaha. Ik wist dat iemand er mee zou komen.... Overigens betekent Yama iets van Judgement.

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 09:59
    • @snailer

      "Yama" betekent toch "Ja maar"? :-)

      • + 3
      • 25 aug 2019 - 10:00
    • snailer

      Posts: 6.924

      :) :) :)

      Ik dacht meer aan Yami, wat 'lekker' betekent.

      Moet bekennen dat ik sms taal absoluut niet kan volgen gezien mijn lichte vorm van dyslectie.

      Lekkere moto, dus.

      • + 3
      • 25 aug 2019 - 10:04
    • Het is nu tiet veur Moto GP Hashi, opzouten met je turbolach!

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 11:29
  • Weer een vaag en incompleet verhaal , zonder behoorlijke uitleg.

    • + 1
    • 25 aug 2019 - 11:12
    • Het lijkt mij vrij duidelijk, het is voor Honda lastig om hun motor en turbo etc af te stellen op rijders met verschillende rijstijlen.. Dan heeft men het voornamelijk over hoe de rijders het gaspedaal hanteren, die kan je snel of wat meer gelijdelijker intrappen etc.. Meer informatie zal je niet krijgen, want ze gaan ons en de concurrentie naturrlijk niet teveel vertellen..

      • + 1
      • 25 aug 2019 - 16:57
    • Politik

      Posts: 7.450

      Het is zo'n gebruikelijk probleem dat we Mercedes, Ferrari en Renault er ook wekelijks over horen klagen.

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 18:31
  • jd2000

    Posts: 5.327

    Zou zeggen aanpassen op Max. Gezien Max de norm is.

    • + 2
    • 25 aug 2019 - 16:11
    • Ik denk dat t algehele oplossing beter is , aangezien je niet 3 ontevreden en 1 blije coureur wil hebben .

      • + 0
      • 25 aug 2019 - 17:47
  • PitBox

    Posts: 380

    Yama betekent berg.

    • + 0
    • 25 aug 2019 - 18:04
  • Wat een rare commentaren. Raar vanwege het kennelijke onbegrip dat details er echt toe doen, en raar vanwege de misplaatste grappen over de Chief Engineer. Waarom is dat nodig?

    • + 0
    • 26 aug 2019 - 20:01

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar