user icon

Maldonado niet gerust op gebrekkige betrouwbaarheid Williams

  • Gepubliceerd op 31 maa 2011 14:21
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams stond na de Grand Prix van Australië met lege handen. Rubens Barrichello en Pastor Maldonado vielen uit met een probleem aan de versnellingsbak. Na een winter vol complicaties met KERS is de betrouwbaarheid nog altijd de achilleshiel van Williams.

Maldonado vertelde aan TheRaceDriver.com: “De engineers zoeken uit wat precies voorgevallen is. Ik weet niet wat de oorzaak was en de technici weten het ook niet. Het stemt ons niet gerust. We moeten pushen en geconcentreerd te werk gaan. We hebben voldoende potentie en wat dat betreft verheug ik me op de volgende race.”

Over zijn eigen debuut was de Venezolaan tevreden. “Het was zwaar, want ik kende het circuit niet. Toch wist ik in de buurt van Rubens te blijven. Ik had er niet op gerekend om me nu al met hem te kunnen meten. Ik word alleen nog maar beter en leer veel en snel.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Kootje

    Posts: 587

    Ach ,met die betrouwbaarheid komt \'t wel goed.
    Daar hoeft hij zich echt niet druk om te maken.
    Laat hem maar zorgen dat hij \'t normale tempo van Rubens bij kan benen.
    Dat is alles wat ik als Williams fan van hem verlang.
    Laat de ontwikkeling van de auto maar aan Rubens en de engineers over.

    • + 0
    • 31 maa 2011 - 14:27
  • Mocht de betrouwbaarheid onder controle zijn, dan is hij er wel om \'m weer aan gort te rijden. Paydrivers...Zucht...

    • + 0
    • 31 maa 2011 - 14:54
    • Fernando is ook als pay-draver begonnen. Dus ik zou mijn mond maar eens dichthouden!

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 15:07
    • Dat klopt, alleen zag je bij Alonso gelijk al dat ie een aardig potje kon sturen, bij Maldonado heb ik in zijn carriere weinig indrukwekkends gezien!

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 15:15
    • En houd jij inderdaad maar gewoon dicht, want wat is een pay-draver?

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 15:16
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Boh, een spelfout. Daar gaat Red-Stripe\'s geloofwaardigheid :-(.

      Ot:
      Alsof we van Maldonado al zoveel gezien hebben dat we kunnen zeggen dat het geen topper is.

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 15:21
    • En uit die halve race dat je Maldonado hebt zien rijden, kan jij al afleiden dat hij wel wat auto\'s aan gort gaat rijden? Hij reed nota bene een foutloze race tot dan toe!!

      Alonso heeft trouwens in zijn jeugd ook her en der een auto afgeschreven hoor, in de F1 trouwens ook.

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 15:27
    • Kootje

      Posts: 587

      @Fernando-Alonso:

      Een pay-driver is \'n coureur die puur op basis van geld \'n racezitje heeft bemachtigd.
      Hij zit niet alleen in de F1 vanwege geld ,maar heeft ook \'n redelijk Palmares.
      Dat hij sponsors inbrengt was \'n pluspunt tov Hülkenberg die dit niet kon ,en \'n beter cv heeft.
      Maar met alleen die sponsors was hij er niet gekomen.

      Als jij het inbrengen van sponsors gelijk stelt aan pay-driver zijn ,dan zou ik eens bij mezelf te rade gaan.
      Gezien je nickname ga ik er vanuit dat je Alonso fan bent. (lijkt me \'n logisch gevolg)
      Alonso bracht Banco Santander naar McLaren en Ferrari.
      Volgens die logica is hij dus ook \'n pay-driver.

      • + 0
      • 31 maa 2011 - 16:01
    • Daarnaast heb ik een \"pay-driver\" als Perez wel erg hoog zitten. Ook al heeft Maldonado de GP2 gewonnen vorig jaar, ik was persoonlijk toch meer onder de indruk van Perez en dat is tijdens de eerste race wederom het geval geweest.
      Niet allemaal over één kam scheren dus!

      • + 0
      • 1 apr 2011 - 00:50
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het schijnt altijd nog moeilijk te zijn wanneer er met een nieuwe versnellingbak geracet word.Dat zag je in alle teams ook de topteams.

    • + 0
    • 1 apr 2011 - 12:14

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 38
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar