user icon

Raikkonen: "Alfa Romeo heeft geen invloed op wat ik in privéleven doe"

  • Gepubliceerd op 05 aug 2019 13:17
  • comments 16
  • Door: Bjorn Smit

Kimi Raikkonen houdt ervan om in zijn privéleven af en toe wat extreme hobby's te beoefenen. Teams zijn daar niet altijd even blij mee, maar deelname aan de Formule 1 is voor hem geen reden om daarvan af te zien.

Raikkonen heeft een voorliefde voor hobby's die af en toe wel eens gevaarlijk kunnen zijn. Zo heeft de wereldkampioen van 2007 in het WK rallyrijden gereden, maar in zijn vrije tijd zit hij ook graag op bijvoorbeeld een crossmotor. Ook liet hij recent op Instagram vastleggen hoe hij aan de zijkant een gebouw opklom en vanaf daar het zwembad in sprong. De 39-jarige Fin is duidelijk: zijn leven buiten de Formule 1 is aan hem zelf.

"Ik heb mijn contract niet gelezen, want wat mij betreft is dat niet veel waard. Toen ik voor het eerst met Alfa Romeo sprak, heb ik ze gezegd dat ik vertrek zodra ze ergens over zouden klagen of zeuren. Er zijn veel gevaarlijke dingen in het leven. Natuurlijk probeer ik voorzichtig te zijn, maar het is genoeg om over iets te praten als er ook echt iets gebeurt", vertelde hij aan het Hongaarse Vezess.

Managementrol in Formule 1 spreekt Raikkonen niet aan

Raikkonen's huidige contract bij Alfa Romeo Racing loopt nog door tot het einde van 2020. Mogelijk verlengt hij dat contract nog, maar het is ook een mogelijkheid dat hij stopt met racen. Een ding wat de Fin in ieder geval niet ziet zitten, is een rol in het management van de sport. "Dat is niets voor mij. Liberty gaat met veel meer politieke situaties om dan vele landen."

Dit jaar is Raikkonen de oudste coureur op de grid, maar de leeftijd lijkt nog geen vat op hem te hebben. Hij staat achtste in de tussenstand van het WK en heeft 31 van de 32 punten van Alfa Romeo dit seizoen behaald.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.107

    Goed hoor Kimi, Max op een waterski vind ik al het maximum, terecht dat RB het verbied dat Max een keer op zo'n MotoGP wil, dit zou Kimi wel gewoon doen denk ik.

    • + 3
    • 5 aug 2019 - 13:21
  • Driver87

    Posts: 235

    Kimi zit ook in een fase van zijn carrière waar hij lekker kan doen wat hij wil. De uitspraken zijn ook echt des Kimi's.
    Lekker doen en genieten :)

    • + 2
    • 5 aug 2019 - 13:31
    • idd mooie kerel die Kimi, ik denk dat hij na de F1 rally's gaat doen ofzo. FE of Indycar vind ik niet bij hem passen.

      • + 0
      • 5 aug 2019 - 13:45
  • VER

    Posts: 386

    Kimi had toch aandelen in alfa/sauber of iets dergelijks?

    • + 0
    • 5 aug 2019 - 13:43
  • Kimi blijft een excentrieke figuur binnen de Formule 1. Ik blijf het enorm jammer vinden dat hij bij McLaren in 2003 en 2005 de titel misliep. De Mercedes motoren hebben hem twee titels gekost destijds. Vooral die ene plof, uit leidende positie, op de Nürburgring in 2003 blijft zeer pijnlijk. Raikkonen reed tussen 2002 en 2006 als een bezetende en was wellicht de snelste coureur op de grid. Vooral zijn pole lap op Silverstone in 2004 blijft mij bij waar hij in de eerste sector een halve seconde verloor maar dit in de resterende 2 sectoren alsnog wist om te zetten in een pole lap. Een ongelofelijk brute lap, het bekijken op youtube waard voor degenen die het niet kennen. Maar verder was Raikkonen en McLaren een ongelukkige huwelijk wat vroeg of laat zou instorten. Waar Hakkinen nog een echte McLaren man was, de autoritaire Ron Dennis gehoorzaamde en geen 'gekke' dingen deed buiten het circuit was Raikkonen de totaal tegenovergestelde. Raikkonen wou vooral zijn eigen gang gaan en kon buiten het rijden zelf niet goed aarden in Ron Dennis zijn 'dictatuur'. Martin Whitmarsh was op zijn beurt wel een enorm grote Raikkonen fan. Heeft hem in 2010 nog proberen terug te halen naar McLaren maar Raikkonen wilt nooit meer iets met McLaren te maken hebben. Vooral aan Ron Dennis heeft hij een enorme hekel. Blijft een interessant figuur die Kimi.

    • + 3
    • 5 aug 2019 - 13:58
  • Marcooooo

    Posts: 499

    "Raikkonen heeft een voorliefde voor hobby's die af en toe wel eens gevaarlijk kunnen zijn." Zoals kinderen krijgen? :)
    Kimi is in de positie om dit soort te dingen te eisen. Hij is gewoon een enorme aanwinst voor Alfa Romeo en ze zullen hem daarom ook laten wie hij is en dat is alleen maar goed. Al snap ik wel dat sommige teams bepaalde zaken verbieden als zelfbescherming.

    • + 0
    • 5 aug 2019 - 14:52
  • buuts

    Posts: 727

    Kimi is the Man!!!
    Hij laat zich door niets of niemand regels opleggen, leeft zijn leven zoals hij dat wil. Schijt aan wat anderen van hem denken. Helemaal Top!!!!

    • + 0
    • 5 aug 2019 - 15:08
  • Ik ben (al eeuwen) Kimi fan en Sauber / Alfa. Het is een goed jaar. Heb ook het idee dat Kimi nu beter is - relatief gezien - dan vorig jaar.

    • + 0
    • 5 aug 2019 - 15:44
    • Haha ik kan zijn crash op Imola 2001 nog herinneren waar met behoorlijke snelheid zijn stuur los kwam te zitten en plots ergens in zijn cockpit viel. Maar in plaats van te remmen besloot de jonge Kimi opzoek te gaan naar zijn stuur en voordat hij het wist lag hij in de muur. Wat een karakter. Peter Sauber was dat jaar zeer trots op hem en ook heel vaderlijk voor Kimi.

      • + 1
      • 5 aug 2019 - 16:02
  • AUDI_F1

    Posts: 1.809

    2020 is het laatste jaar voor Raikonnen, en zijn opvolger staat al klaar M. Schumacher. Die is niet voor niets bij de Ferrari Young driver program.

    • + 0
    • 5 aug 2019 - 18:24
    • Giovinazzi is ook niet veel, misschien dat Kimi er nog wel een jaartje aan vast wil plakken om Baby Schumi de fijne kneepjes van het vak te leren?

      • + 0
      • 5 aug 2019 - 19:03
    • d@nny

      Posts: 2.655

      Ik hoop voor Alfa dat ze niet met een rijders duo GIO en SCH komen te zitten. Dan kan RAI beter nog een jaar doorgaan. GIO is 1 van de rijders die ik volgend jaar niet terug hoef te zien (samen met GRO en KUB)

      • + 0
      • 6 aug 2019 - 10:23
  • Cypher

    Posts: 2.159

    Hij reed weer sterk.

    Wie was die grapjas die zei dat Giovinazzi eraan kwam en dat ze zich bij Alfa meer zorgen moesten maken om Raikkonen?

    • + 0
    • 5 aug 2019 - 19:24
  • Tis een mooie vent. Niets politieks, recht voor zijn raap

    • + 0
    • 5 aug 2019 - 22:37
  • Stitch

    Posts: 5.426

    Het lijkt erop dat Masi zeer naar de pijpen van Todt/Ferrari danst. Als je de onboards ziet, zie je dat Leclerc de beweging naar Bottas maakt. Om dat goed te praten moet je wel een bord voor je kop hebben. Ik ben ervan overtuigd, dat als Max dat zou doen, hij een penalty + strafpunten krijgt.

    • + 0
    • 6 aug 2019 - 11:30
    • Stitch

      Posts: 5.426

      oeps verkeerde artikel aangeklikt... dit was bedoeld voor het artikel "Masi ... Leclerc ...."

      • + 0
      • 6 aug 2019 - 11:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 841
  • Podiums 49
  • Grand Prix 237
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar