user icon
user icon

Horner lovend over Verstappen: "Aan het front was hij een klasse apart"

  • Gepubliceerd op 28 jul 2019 19:09
  • comments 55
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen won in Duitsland zijn tweede race van het seizoen. Red Bull Racing-teambaas Christian Horner vond dat zijn pupil op Hockenheim van een andere planeet leek.

In een van de meest onvoorspelbare races in de recente geschiedenis kwam Verstappen bovendrijven, terwijl een aantal concurrenten opzichtig in de fout ging in de lastige omstandigheden. Er waren onder andere crashes van Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Charles Leclerc en teamgenoot Pierre Gasly. De safety car moest een aantal keren in actie komen, wat veel druk zette op Red Bull zette om de juiste strategie koos.

Ook Verstappen maakte een spin, maar Horner was na afloop vol lof over de Nederlander. "Ongelooflijk. Om een race als deze te winnen onder deze condities is het hoe dan ook een beetje een loterij, maar Max hield zijn hoofd erbij en was briljant. In dit soort races blinkt hij uit en hij had de volledige controle toen hij naar het front kwam."

"We probeerden ervoor te zorgen dat we op het juiste moment de juiste banden hadden en in deze condities heeft het weinig zin om naar de radar te kijken, want er gebeuren op verschillende dingen op verschillende plekken. Je moet gewoon op het juiste moment op de juiste band proberen te zitten. We gaven hem alle mogelijke informatie qua banden in verhouding met de tegenstanders en toch kon hij blijven pushen - toen hij in vrije lucht kwam, was hij een klasse apart."

Reacties (55)

Login om te reageren
  • AUDI_F1

    Posts: 1.605

    Verstappen heeft de veren van zijn baas ook weer in zijn ....

    • + 1
    • 28 jul 2019 - 19:11
    • phoenikx

      Posts: 102

      Terecht dus

      • + 17
      • 28 jul 2019 - 19:13
    • Een mooie teamsport waarbij Max, het team helemaal naar zijn hand zet, perfect gereden, de juiste "calls" op het juiste moment, echt genieten.

      • + 9
      • 28 jul 2019 - 19:16
    • Nomar

      Posts: 126

      Echte trotse Nederlander ben je Audi_F1. Geeft niet hoor mag. Toevallig een dubbele nationaliteit? Duits, Brits?

      • + 1
      • 28 jul 2019 - 20:06
    • Waar dacht je dat Horner mee loopt te pronken?? , in intervieuw op Sky F1 benadrukte hij wel heel erg hoe goed hun/zijn strategische keuzes waren... Kwam bijna over op de kijker alsof het voornamelijk zijn verdienste was...

      • + 1
      • 28 jul 2019 - 20:16
    • En dat is niet onterecht Bschuit.
      Max klaagde over de mediumband oegm, maar bleek achteraf ook een voordeel door i laatste stint op nieuwe softs de race uit te kunnen rijden.

      • + 2
      • 28 jul 2019 - 20:59
    • Denk ook dat het wel terecht is. Red Bull heeft, niet voor de eerste keer het afgelopen jaar, weer aangetoond dat ze goed zijn onder druk. Het hele team, niet alleen Verstappen

      • + 3
      • 28 jul 2019 - 23:26
  • jd2000

    Posts: 3.730

    Klinkt lullig voor de Max haters, maar het is wel de waarheid.

    • + 6
    • 28 jul 2019 - 19:11
  • sambal

    Posts: 936

    En de rest is geschiedenis...

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 19:13
  • VES

    Posts: 999

    Red Bull Ring, Hockenheimring, volgende race Hungaroring
    Wordt Max The lord of the Rings ?

    • + 51
    • 28 jul 2019 - 19:15
    • silsur

      Posts: 1.017

      hehehehe als fantasyfan is dit wel een erg grappige ;-)

      • + 2
      • 28 jul 2019 - 19:18
    • M@X

      Posts: 584

      "All we have to decide is what to do with the materials that is given us."

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:35
    • Civicracer

      Posts: 20

      You shall not pass 🤣

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 20:24
    • Kubica

      Posts: 3.713

      Mooi gevonden !!

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 21:00
    • Die is knei-ter-goed VES plusje!

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 21:33
    • Zolang het géén cockring is ...

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 22:02
    • Dan wil ik meer circuits genaamd .........ring

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 22:04
  • Die keuze voor de mediumband was een foutje, maar gelukkig ging het weer regenen en kwam het toch nog goed. Persoonlijk vind ik dit wel de mooiste overwinning van Max gezien de enorm lastige omstandigheden, al had ik geen vochtige oogies zoals na zijn 1e overwinning op Catalunya ;)

    • + 5
    • 28 jul 2019 - 19:16
    • In Catalonie hield ik het niet droog, maar deze was natuurlijk mooier.

      • + 1
      • 28 jul 2019 - 20:45
  • pieterjan

    Posts: 148

    Als je maar in vrije lucht zit. Max reed hard weg van Bottas op inters en op rood snelste raceronde. Als Honda de kwalificatie modus op de zelde hoogte als Mercedes kan krijgen, dan kan ie in vrije lucht in de regen en op een droge baan wegrijden. Zie Mexico twee keer.

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 19:17
  • jd2000

    Posts: 3.730

    Nou vertel eens audi_F1, terecht of niet?

    • + 4
    • 28 jul 2019 - 19:18
  • Japanners hebben goeie humor, ofnie Fernando?

    Honda Racing F1

    @HondaRacingF1
    He's done it again 💪 Thats GP2 victories in 2019 👌@Max33Verstappen 👏#PoweredByHonda

    • + 25
    • 28 jul 2019 - 19:23
    • maximist

      Posts: 896

      Een echt Lapans glapje.

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:28
    • Mrduplex

      Posts: 434

      🙈🙈🤣🤣🤣

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:28
    • Fernando voorspelde het jaren geleden al met zijn Grand Podium 2 uitspraak.

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:32
    • Lol, Japanse humor is altijd hard jonguh!

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:38
    • Sieper

      Posts: 1.095

      Ror.

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 20:00
    • Japanners maken géén grappen,,, of waren dat nu Duitsers?? ;)

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 20:18
    • Thats GP2 victories in 2019 🤣🤣🤣

      • + 2
      • 28 jul 2019 - 20:34
  • Reno

    Posts: 1.569

    Max als enige, tot nu toe, altijd in de punten in 2019. 👍

    • + 9
    • 28 jul 2019 - 19:30
    • Reno

      Posts: 1.569

      F*ck, Hamilton toch weer punten.

      • + 5
      • 28 jul 2019 - 21:53
    • Alandaxa

      Posts: 45

      Hammie ook helaas dus dat klopt niet wat je schrijft.....

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 23:34
  • meister

    Posts: 2.430

    Al de tweede poepstart die zich in een overwinning laat uitbetalen.

    • + 5
    • 28 jul 2019 - 19:32
    • VES

      Posts: 999

      En dan bovendien nog het lef hebben om halverwege de race een donut te draaien in het stadion.

      • + 6
      • 28 jul 2019 - 19:47
    • Dat de start niet zo goed was lijkt me overigens niet meer dan logisch. Eerst een aantal formatieronden waarbij de baan wordt drooggereden. En hoewel sommige rijders net als Verstappen hun eigen startpositie nog wel droog reden zat bijna iedereen op de racelijn de start plek van Hamilton droog te rijden. Verstappen had door die hele safety car formatie rondes waarschijnlijk de startplek met het minste grip. Gasly die achter Verstappen startte kwam nog slechter weg.

      • + 1
      • 28 jul 2019 - 21:01
    • Lag niet aan de formatie ronden! als je de start goed bekijkt staat de Haas achter Gasly en rijdt binnen de kortste keren een autolengte voor Verstappen. Die hem daarna bij de eerste bocht wel netjes uitremt maar dat scheelde niet veel.

      Verderom een slechte start.

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 09:25
  • delange

    Posts: 1.132

    daar gaan we weer .................ik word al even moe van Horner dan van Marko.

    "terwijl een aantal concurrenten opzichtig in de fout ging"
    "Om een race als deze te winnen onder deze condities is het hoe dan ook een beetje een loterij"

    Zo'n race is natuurlijk iets ongewoons........... 3 van zijn rechtstreekse concurrenten vielen uit of maakten fouten en met zijn 360 had ie ook geluk uiteraard want voor hetzelfde geld hang je in het decor.
    Je moet er natuurlijk wel staan maar om toe te slaan als het kan.
    Vermakelijke race .......op naar hongarije waar Max ook sterk voor de dag zal komen

    • + 1
    • 28 jul 2019 - 19:32
    • Pherocks

      Posts: 610

      Die vielen niet uit en crashde dankzij hun eigen fouten.
      Het ware extreme omstandigheden en zei die hun hoofd koel hielden en een snaar strakke race reden werden beloond.

      Max had ook in die bochten waar Ham / Bot / Leclerc eraf gleden kunnen crashen.
      Maar wist dat het daar spekglad was en reed daar gewoon foutloos doorheen.

      met andere woorden alle lof voor deze helden daad.

      • + 12
      • 28 jul 2019 - 19:36
    • jd2000

      Posts: 3.730

      Dus Hornet en Marko hebben gelijk, bedoel je dat?

      • + 3
      • 28 jul 2019 - 19:48
    • Dat hij een gecontroleerde 360 draait is dan weer géén geluk maar een mooi staaltje voertuig beheersing, , een loterij was deze race natuurlijk wel ... .. Snap de jubelstemming over deze race dan ook niet zo goed.... Maar dat zal wel aan mij liggen... Of men kijkt alleen maar als een blinde naar het resultaat van Verstappen ... Tja

      • + 1
      • 28 jul 2019 - 22:09
    • Ja dat was een mooi showelement, die gast denkt ook aan de toeschouwers hè 😂

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 22:23
    • @Pherocks, ook Max spinde daar maar had net ff meer ruimte. Niemand was foutloos voor zover je dat fouten kan noemen. Pech en geluk in de gegeven omstandigheden wat verder niets afdoet aan de fantastische race die hij reed.

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 23:15
    • Betreft de spin. Tuurlijk.ook.max had zo.in de.muur kunnen hangen..maar hoe die tijdens zon spin de controle houd zo.kooi om te zien. Lewis doet dat ook trouwens die is ook vet.

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 23:23
  • GHM65

    Posts: 554

    Man, wat een mooie race. En, zoals ik een paar posts geleden al zei, het seizoen is nog niet voorbij. Merc is er nog lang niet.

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 19:33
    • delange

      Posts: 1.132

      ben jij wel helemaal wakker???
      suggereer je nu dat RB Merc gaat overklassen aan het eind van het seizoen?

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 19:35
    • GHM65

      Posts: 554

      @delange Dat schrijf ik niet. Ik lees alleen heel veel over de hegemonie, suprematie van Merc. Mijn punt is dat die niet onfeilbaar zijn en dus ook, zoals vandaag, fouten maken...onder druk.

      • + 2
      • 28 jul 2019 - 19:56
    • tour71

      Posts: 752

      @delange feit is dat het momentum bij rb ligt. Wanneer rb een competatieve coureur in de andere rb zet,max 1e rijder wordt en er nog een significante update komt. Ze wel degelijk voor de wcd kunnen gaan. Wij nederlanders durven alleen niet zo te denken. maar toch is het zo

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 20:43
    • de giga achterstand die Max had na de eerste paar races is in de laatste paar races geslonken, Bottas in de 2e Mercedes is nog maar 22 punten verwijderd.
      Als RedBull deze lijn weet door te trekken van de laatste paar GP's dan is de race inderdaad nog niet gelopen.
      Ferrari wil ook nog wel wat dagsuccesjes denk ik, de voorsprong van Mercedes aan het begin van het seizoen lijkt flink geslonken iig.

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 03:12
  • Wat een baas! Echt weer een klasse apart dat joch. Nie normaal jonge! :)

    • + 3
    • 28 jul 2019 - 19:37
  • Deze geweldige race deed mij zelfs Brazilië 2016 bijna vergeten en is de mooiste van het seizoen en de meest heroïsche van Max wat mij betreft.
    Door de vele safetycars bleef het telkens spannend en schoof het hele veld steeds in elkaar, Max moest iedere keer opnieuw beginnen met uit te lopen op het veld.
    De starts blijven echter nog steeds de grote achilleshiel bij de RB15 en daar moeten ze echt aan gaan werken.
    Ik zag bij de onboard van Max in de outlap dat Max de start nog geoefend had in de pitlane en toen ging het wel goed, een verbeterpuntje dus nog,

    • + 2
    • 28 jul 2019 - 19:43
  • jd2000

    Posts: 3.730

    Aan het front was hij een klasse apart. Mooi gezegd. Heb hier ook regelmatig het woord geluk gelezen. Maar als jij de minste fouten maakt is het geen geluk en heb je verdiend gewonnen.

    • + 4
    • 28 jul 2019 - 20:55
    • sailor

      Posts: 9.524

      Dat is ook niet altijd zo , het gaat nu niet over Max en deze wedstrijd , maar een coureur hoeft maar 1 kleine fout te maken en die kan al fataal zijn , terwijl een andere coureur in diezelfde wedstrijd 5 fouten maakt , maar steeds NET goed gaat , waar die zelf nog niet eens de controle over had , en die coureur rijdt dan ook nog eens in de punten , dus dat hele "minste fouten" verhaal , gaat lang niet altijd op

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 21:37
  • PatrickM

    Posts: 99

    Maar even wat anders... Ik kan niet anders concluderen dat de stukjes op hun eigen website waarin Gasly genoemd wordt door Red Bull steeds korter en snediger worden. Ik denk dat ‘ie in zijn handjes mag knijpen als ‘ie volgende week nog één keertje in de RB15 mag rijden.

    • + 0
    • 28 jul 2019 - 21:40
    • Ja, zet Kvyat maar weer in die RBR... Loon naar werken.

      • + 0
      • 28 jul 2019 - 23:23
  • Horner heeft loofboompjes gezaaid..... af en toe maakt hij gebruik van een loofboom, gewoon om lovend over te zijn.

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 08:40

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar