user icon
user icon

Sainz moest zich zondag verontschuldigen voor 'depri-dag' op zaterdag

  • Gepubliceerd op 03 jul 2019 08:44
  • comments 26
  • Door: Bjorn Smit

Carlos Sainz heeft zich zondagochtend voorafgaand aan de Oostenrijkse Grand Prix verontschuldigd voor zijn gedrag richting McLaren op zaterdag. De Spanjaard was naar eigen zeggen behoorlijk chagrijnig op zaterdag, hoewel hij niet wist waarom.

Voorafgaand aan het weekend op de Red Bull Ring wist Sainz al dat hij de race vanaf de laatste startrij zou moeten aanvangen door een motorwissel, waarbij hij boven het toegestane aantal motorcomponenten kwam. Dat had echter weinig te maken met waarom hij op zondag 'behoorlijk depri' was. Aan Autosport vertelde hij dat hij niet wist waarom dat het geval was.

"Ik was behoorlijk depri. Ik heb geen idee waarom ik zo'n slechte dag had, maar ik was de hele tijd in een slechte bui. Op een gegeven moment was ik zelfs onbeleefd, dus ik heb me aan iedereen verontschuldigd. Ik had een van die pijnlijke dagen waarvan je hoopt dat ze zo snel mogelijk over zijn."

Sainz voelde zich op zondag 'als herboren'

In de kwalificatie bleef Sainz in Q2 steken, mede doordat hij in die sessie geen ronde reed. Daardoor kon hij nog niet gebruik maken van de kwalificatiemodus van de nieuwe Renault-motor. "Ik gebruikte niet eens de kwalificatiemodus, dus had nog niet geproefd van de kracht van de nieuwe motor. Op zondag voelde ik me weer als herboren. Ik had daarentegen niet verwacht dat ik zou finishen waar ik uiteindelijk ben gefinisht."

Lees ookSainz enorm verrast door sterke racepace McLaren op Red Bull Ring

Reacties (26)

Login om te reageren
  • tour71

    Posts: 695

    een gezond iemand weet altijd waarom hij op een dag zich depressief voelt. Daar speelt iets met sainz. Gesprekken met RB waardoor hij motivatie verliest?

    • + 0
    • 3 jul 2019 - 08:46
    • Ruilen met Verstappen?

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 08:54
    • Joeppp

      Posts: 2.197

      Je kan zo als journalist bij de speld gaan werken.

      • + 3
      • 3 jul 2019 - 08:55
    • @Tour ik denk dat ook gezonde mensen niet altijd een duidelijke oorzaak weten voor een mindere dag

      • + 1
      • 3 jul 2019 - 09:33
    • Wat een aannames. Gewoon irritant om te lezen dit.

      • + 1
      • 3 jul 2019 - 09:52
    • Maximo

      Posts: 5.922

      Carlos begint al weer tekenen van stress te vertonen in zijn poging om de eerste coureur van McLaren te worden, vandaar dat hij zo geprikkeld was op zaterdag.

      Die Norris is best wel grappig (ook als je hem hoort bij iracing) en komt zeer relaxed over, terwijl hij naast een al veel meer ervaren man als Sainz laat zien dat hij nu al vaak dezelfde snelheid heeft als hem. Carlos ziet natuurlijk ook dat Norris hem binnen niet al te lange termijn voorbij is en dat hij dan weer iedere GP tot het randje van zijn capaciteiten moet om Norris bij te kunnen houden.

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 10:40
    • Sprookjesverteller Maximo is ook weer eens aanwezig. Het zit je wel diep hè?

      • + 4
      • 3 jul 2019 - 11:06
    • Snork

      Posts: 6.327

      Zou het ook kunnen dat hij gewoon een off-day had? Hebben we allemaal wel eens, toch?

      • + 2
      • 3 jul 2019 - 11:26
    • Maximo

      Posts: 5.922

      Ha Pietje….. waarom altijd zo’n persoonlijke sneer er aan vast hangen?

      Je kan er ook gewoon een ander idee over hebben en dat onderbouwd schrijven.

      Mijn mening is dat Carlos in de F1 net wat tekort komt in capaciteit tot waar zijn ambities liggen (niets mis mee) en dat hij daar al meerdere keren mentaal zelf slachtoffer van wordt.

      Probeer nou volgende keer ook eens inhoudelijk te reageren in plaats van een “op de man” opmerking als jou een mening van een ander niet zint.

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 11:34
    • Hoe moet je dan inhoudelijk reageren op jouw aannames en psychologische rapportage? Heb je de beste man ooit wel eens gesproken?

      Veel van jouw posts en vooral die over McL zijn er alleen om te provoceren en om jouw opgekropte woede jegens McL te ventieleren.

      Vorig jaar was je ook zwaar negatief en wou je zelfs wedden. Dat heb je knetterhard verloren en toen ik jou met de neus op de feiten drukte was ik ineens kinderachtig bezig. Wie kaatst...

      Één ieder met een beetje verstand ziet dat Sainz op dit moment de snellere is. Dus waarom zou Sainz mentaal in de war zijn daarom? Hij wist ruim voor zaterdag al dat hij achteraan starten zou.

      • + 1
      • 3 jul 2019 - 12:13
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik wordt wel eens wakker van een droom, en dan kun je dat ook een hele dag met je mee zeulen...zo rot gevoel.
      Je weet dat het niet echt is, maar je kan het toch moeilijk van je afzetten.

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 12:17
    • Maximo

      Posts: 5.922

      Beste Pietje..... ten eerste is het niet mijn bedoeling om expres ie,AMD te provoceren, maar blijkbaar deel je mijn kijk op verschillende onderwerpen niet en werkt dat als een rode lap op jou, waarop je vaak al snel persoonlijk wordt in je reactie.

      Volgens mij moeten we dat een beetje vermijden hier om te voorkomen dat het al,snel leidt tot forumleden die elkaar staan te beledigen. Het lijkt mij dat iedereen hier zijn eigen voorkeuren mag ideeen mag hebben over de F1 en daar kan je het dan niet mee eens zijn, maar we kunnen elkaar daarbij best in elkaars waarde laten.

      Veel plezier met jouw F1 beleving, ik heb in ieder geval veel plezier in de mijne.

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 14:40
    • Maximo

      Posts: 5.922

      En Pietje..... blijkbaar lees je lang niet alles laatste tijd hier want ik heb laatste weken verschillende zeer positieve berichten over dit McL onder Seidl geschreven..

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 14:42
    • Een bericht mag best kritisch of negatief zijn zolang het maar op waarheid berust. Jij verzint allerlei zaken zodat je weer lekker kunt provoceren over McL. Door al die verzinsels belemmer jij een gezonde constructieve discussie.

      • + 1
      • 3 jul 2019 - 15:23
  • Casejunkie

    Posts: 28

    netjes, iedereen heeft wel eens een off day

    • + 1
    • 3 jul 2019 - 08:46
  • nadat de McLaren mensen jarenlang met zonnetje Alonso hebben samengewerkt was dat even goed schrikken zo'n chagrijnige matador junior

    • + 8
    • 3 jul 2019 - 08:55
    • Denk dat Alonso ook een pestdag had zondag, toen hij op de bank zittend die GP2 motor zag winnen. ;-)

      • + 4
      • 3 jul 2019 - 09:19
    • Nee hoor @Wouter666.
      Dat werd hem gisteren gevraagd op zijn Instagram story.
      Hij zei dat de motor van een paar jaar geleden niet te vergelijken was met de huidige en dat hij blij was dat de motor nu zo goed is.
      Hij hoopt dat dit de eerste overwinning is van velen, want dat is goed voor de sport.

      • + 5
      • 3 jul 2019 - 10:03
    • @Wouter,
      Het bleef dan ook muisstil op al zijn officiële kanalen (twitter e.d.)

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 10:04
    • Heeft Verstappen meteen “ontvriend” op FB 😂

      • + 1
      • 3 jul 2019 - 10:04
    • Die had ik dan gemist @Pietje :-(

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 10:34
    • Hehe, klopt hoor wat je zegt Pietje Bell. Had het ook gelezen. Ook Zak Brown heeft Honda gefeliciteerd vlak na de race. Erg netjes van deze mannen, dat siert hen.

      • + 0
      • 3 jul 2019 - 10:41
  • mordor

    Posts: 931

    Zijn net gewone mensen, die coureurs ....

    • + 1
    • 3 jul 2019 - 10:15
  • Ik ben ook wel eens sjagerijnig, dat vertel ik toch ook niet tegen iedereen.

    • + 0
    • 3 jul 2019 - 10:35
    • je moet erover praten @Ouw, niet mee blijven lopen... ;)

      • + 2
      • 3 jul 2019 - 10:37
  • Toprace gereden en dat is de beste wijze om je te te verontschuldigen.

    • + 0
    • 3 jul 2019 - 13:39

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar