user icon

Max Verstappen: "Ik ben heel blij met vandaag"

  • Gepubliceerd op 29 jun 2019 16:38
  • comments 22
  • Door: Danny Sosef

Max Verstappen kwalificeerde zich vanmiddag voor de Grand Prix van Oostenrijk als derde. Dat is slechts de tweede keer dit jaar. Alleen in Monaco lukte het de Limburger om in de top 3 te kwalificeren. Na afloop van de kwalificatie was Verstappen dan ook zichtbaar blij met zijn prestatie.

Meer vermogen van Honda

Tegenover Jack Plooij vertelde Max Verstappen aan Ziggo: "Dit was goed. Ik ben er heel blij mee, want dit had ik zeker niet verwacht op dit circuit. De upgrades die we dit weekend op de auto hebben voelen goed aan, we zijn echt snel door de bochten. Ook Honda heeft dit weekend meer uit de motor kunnen persen dus dat is altijd goed."

Straf Lewis Hamilton

Tijdens de kwalificatie toonde Kimi Raikkonen zijn middelvinger aan Lewis Hamilton. De Brit ging aan de kant maar hinderde de Fin uiteindelijk zo erg dat hij zijn ronde meteen moest afbreken. Lewis Hamilton moet zich hiervoor om 17:00 uur melden bij de stewards.

Het kan hierdoor zijn dat Max vanaf de tweede plek start morgen. Verstappen hierover: "Het is altijd beter natuurlijk, en als ze constant zijn moet hij een straf krijgen. Er zijn die op deze manier gestraft zijn geweest. We gaan het zien."

Verstappen heel blij

Een lach van oor tot oor kon Max Verstappen niet onderdrukken: "Ik ben heel blij met vandaag. Dit is denk ik één van de eerste kwalificaties waar ik ook echt kan lachen. Het is even afwachten of de zachte of medium band de juiste keus is. Ik heb natuurlijk geen lange run gedaan en normaal ga ik toch altijd uit van mijn eigen gevoel. Daardoor is het nu meer gokken. Het is morgen een stuk warmer, dus hopelijk dat het dan weer iets beter voor onze banden is. Het was een betere kwalificatie dan vorig jaar, dus hopen op een goede race morgen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Topper!

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 16:47
    • Dank je

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 17:36
    • Stitch

      Posts: 5.426

      Goed van Max, en van het team. Die zien dus echt in dat er nu gas gegeven moet worden :-)

      • + 0
      • 30 jun 2019 - 08:29
  • Snork

    Posts: 12.425

    Ervan uitgaande dat Ferrari en Mercedes een betere kwalificatiemodus hebben, is morgen alles mogelijk.

    • + 3
    • 29 jun 2019 - 16:59
    • Rimmer

      Posts: 8.746

      Die kwali modus heeft Fer en Mer zeker nog geholpen idd.
      Ferrari is hier wel de snelste auto maar de tactiek om in Q2 op soft te gaan is vreemd. Denk dat het een foute keuze is.
      Al is het alleen maar omdat op de Mercedes fabriek al 150 man met computers bezig zijn geweest de allerbeste tactiek uit te rekenen. Aan de hand daarvan besluiten ze dan dat geel de beste optie is om mee te starten. Dat RBR dat eveneens dacht wijst erop dat geel echt wel de beste keuze was.
      Tenzij Charles morgen eindeloos door kan op die softs zie ik het iets somberder voor hem in. Maar wie weet.
      Als Charles of Max hem kan winnen dan is het sowieso feest.

      • + 1
      • 29 jun 2019 - 18:33
    • VestAan

      Posts: 291

      Ik denk dat de medium een goede keus is omdat het morgen nog warmer wordt en de banden met een volle auto nog warmer worden. De medium heeft een hogere werktemperatuur dan de soft, dus die soft zal na een rondje of 5 zijn beste tijd gehad hebben.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 22:28
    • Die Simulaties worden niet alleen bij Merc gedaan hoor... Charles zei zelf nog, dat ook bij hen door de simulatie coureurs duidelijk werd bevestigd dat voor hun de Soft beter was dan de Medium.

      Ik hoop gewoon op veel spanning en vooral veel gevechten tijdens de race.

      • + 0
      • 30 jun 2019 - 01:03
    • Ik dus

      Posts: 950

      @OfficialPradero
      "Charles zei zelf nog, dat ook bij hen door de simulatie coureurs duidelijk werd bevestigd dat voor hun de Soft beter was dan de Medium."
      Inderdaad, daar zeg je precies waar het om gaat...
      De uitslag van een simulatie voor de een , al wordt het gedaan door 1000 man.....
      betekent niet per definitie dat die uitslag voor ieder andere wagen ook het gunstigst is ;)
      Gezien Ferrari een totaal ander concept wagen (in- versus out-wash) heeft dan Mercedes en RBR werken de banden ook totaal anders

      • + 0
      • 30 jun 2019 - 02:08
  • Zagen jullie ook dat Adrian Newey persoonlijk met MAX zijn auto bezig was?!!

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 17:28
    • MisterT

      Posts: 1.972

      En dat is heel erg omdat? Gasly krijgt een kopie he

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 17:38
    • walter33

      Posts: 776

      Ja wijs man

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 17:48
    • racer013

      Posts: 353

      Heb jij wel eens gezien dat Newey onpersoonlijk met Max zijn auto bezig was?

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 18:14
    • Kan het me niet herinneren dat hij dit ooit heeft gedaan.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 18:26
    • kermit

      Posts: 52

      Hij wordt ook gedwongen om de auto beter te laten presteren. Vooral op de thuisbasis van Red Bull is dat zeer belangrijk.

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 18:31
    • Ik dacht in eerste instantie een zwervert in Max z'n pitbox gezien te hebben...

      • + 0
      • 29 jun 2019 - 18:58
    • Hij gaf zelfs aanwijzingen, waar bemoeit die man zich mee, werkt die soms bij RB? (Grapje) Viel idd op dat hij nog net niet zelf met ringsleuteltje 13 bezig was...

      • + 2
      • 29 jun 2019 - 20:02
    • Ja, ik zag het. Hij schreef er zijn handtekening op.

      • + 0
      • 30 jun 2019 - 01:05
  • walter33

    Posts: 776

    Geweldig

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 17:49
  • Gridstraf Hamilton, Verstappen wint plaats op startopstelling GP Oostenrijk

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 17:56
  • Dat zal hem leren met zijn valse uitspraken de laatste twee races.

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 19:35
  • Zag er lekker strak uit, Ferrari domweg sneller, doe je verder weinig aan.. Dus ja ,ook even kijken waar de collega Gasnie staat, mag Max tevreden zijn...

    • + 1
    • 29 jun 2019 - 20:00
  • Mooie ronde, uiteraard geluk met de straf van Hamilton en de pech van Vettel. Maar dat hoort er ook bij, en toch mooi Bottas gepakt

    • + 0
    • 29 jun 2019 - 20:24

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar