user icon

Mercedes introduceert in Canada eerste motorupgrade van 2019

  • Gepubliceerd op 31 mei 2019 15:12
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

De concurrenten van Mercedes kunnen hun borst natmaken voor de Grand Prix van Canada. De Duitse fabrikant brengt op het Circuit Gilles Villeneuve als laatste motorfabrikant haar eerste upgrade van 2019.

Mercedes is in 2019 op bijzonder dominante wijze aan het seizoen begonnen. Alle races werden tot nu toe gewonnen door het Duitse fabrieksteam. Lewis Hamilton won vier races en werd in de twee overige races tweede achter teamgenoot Valtteri Bottas. De Fin heeft naast twee zeges ook drie tweede plaatsen en een derde plaats op zijn palmares staan dit seizoen.

Mercedes laatste team met motorupdate

In een poging om de dominante optredens in de eerste zes races een goed vervolg te kunnen geven, introduceert Mercedes in Canada de eerste upgrade van haar krachtbron. Daarmee is de fabrikant de laatste van vier die haar eerste upgrade introduceert. Honda deed dat al in Azerbeidzjan, terwijl Renault en Ferrari in Spanje met een nieuwe, verbeterde versie van de motor aan de start verschenen.

In Montreal staat de zevende race van het seizoen 2019 op het programma. Vorig jaar werd de race op het semi-stratencircuit gewonnen door Sebastian Vettel en Ferrari. Ook voor de race van volgende week geldt de Scuderia als een van de favorieten. Het team lijkt momenteel over de krachtigste motor te beschikken en motorvermogen kan in Canada van cruciaal belang zijn. Met de update hoopt Mercedes dat feestje te verpesten en haar zevende zege op rij te pakken.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Er wordt steeds gezegd dat Ferrari het moet hebben van motorvermogen. Hoe komt het dan dat ze juist in Bahrein de snelste waren (en ja dat waren ze want Leclerc had pole en had zonder pech de race gewonnen)? Want bijvoorbeeld in Baku kwamen ze er niet echt aan te pas.

    Ik gok toch weer op een Mercedes overwinning.

    • + 1
    • 31 mei 2019 - 15:27
    • onetimer

      Posts: 593

      Ik denk dat het met verschillende dingen te maken had.
      Wellicht had Mercedes zelf een minder weekend. Kan te maken hebben met de baan- en weersomstandigheden waardoor ze de afstelling en de banden niet helemaal fijn kregen.
      Als tweede reden kan zijn dat Ferrari hun motorvermogen te ver hebben opengedraaid. Ze moesten iets goed maken na Melbourne dus zochten ze het limiet van hun motor op en waren daar overheen gegaan, wat mogelijk het falen van Leclerc kon verklaren.
      Het blijft gissen natuurlijk.

      • + 0
      • 31 mei 2019 - 15:36
    • Hele simpele uitleg voor: Baku heeft slow corners. Bahrein is eigenlijk alleen maar midspeed corners... Ferrari gaat t dus ook niet goed doen in Monza, ook niet in Canada maar zou bijvoorbeeld super sterk kunnen zijn in Silverstone.

      • + 0
      • 31 mei 2019 - 15:57
    • @DamonHill; nou, ik denk dat het weer erg spannend gaat worden! Net als in de eerste 6 races, ik ben echt blij dat ik dat overleefd heb! Man, wat een spanning zeg. Het was ook echt nodig dat Mercedes een upgrade gaat brengen, Ferrari en RBR zitten al bijna binnen een seconde!!!!!
      Ik merk nu al dat als het mooi weer is ik liever in de tuin ga zitten met een biertje ipv naar een rappere rijdersparade als die van zondagochtend te kijken....

      • + 5
      • 31 mei 2019 - 16:28
    • @Beemerdude, zondagochtend ???? dan ben ik bang dat je naar een andere race hebt zitten kijken :-) Dus je vond de race in Monaco niet interessant genoeg? tssssss. Als Hamilton een foutje had gemaakt en Max er langs had gekund had hij zo maar kunnen winnen...... dan zat je daar met je biertje in de zon op een zondagmorgen...

      • + 0
      • 1 jun 2019 - 10:06
    • Omdat ze in Bahrein één keer wel eens goed het raamwerk van de banden te pakken hadden en Mercedes waarschijnlijk net niet. Itt alle andere races.

      • + 0
      • 1 jun 2019 - 13:09
    • @da_bartmann; tsssss? Pardon? Reageren op mijn post prima hoor, maar dan graag even goed lezen; ik refereer aan de rijdersparade van de zondagmorgen. Niet aan een race op zondagmorgen. Maar aan de andere kant; je bent denk ik nog nooit bij een race geweest dus zul je niet weten dat de heren op een platte kar over het circuit gereden worden? En nee, ik vond inderdaad de race in Monaco totaal niet spannend, ik denk dat alleen degenen die race spannend vonden die niet snappen hoe het er aan toe gaat op Monaco. Je kunt er namelijk NIET inhalen, behalve de hele trage Williams'en. Geen seconde heb ik gedacht dat Verstappen aan Hamilton voorbij zou komen. En spanning om te wachten op een foutje van iemand? Zo kun je elke race wel spannend proberen te lullen. Verleden jaar niet gezien hoe RIC alleen op de kracht van de brakke Renault ICE de race won? Dus met dik 200 Pk minder. (160 van de hybride en nog 50 minder tov Mercedes ICE) Was dat wel spannend? Geen seconde. Het enige spannende was de pitsstop met BOT/VER en VET.

      • + 0
      • 1 jun 2019 - 14:48
  • Oud nieuws

    • + 1
    • 31 mei 2019 - 15:36
    • Ja... dus?

      • + 0
      • 31 mei 2019 - 15:36
    • dit zijn de nieuwtjes van vandaag;

      Lewis Hamilton: "Ik kan nog zeker vijf jaar door"

      James Key: "Zo'n grote stap voorwaarts heb ik Renault nooit eerder zien maken"

      Mercedes blijft tot minstens 2025 actief in de Formule 1

      De grootste verandering voor Max dankzij Honda: "Veel meer sushi in de garage!"

      Racing Point trekt portemonnee voor nieuwe fabriek: Perez in zijn nopjes

      Valentino Rossi eind dit jaar weer achter het stuur van een Ferrari

      Marko: Max dit jaar nog kampioen

      Wolff: Bottas krijgt volgende week al teamorders

      Mercedes; Nieuwe motorSpec Canada 20 pk minder

      • + 12
      • 31 mei 2019 - 15:58
    • @ Billgates307, Whahahahahahahahahaaaaaaaaaaa.
      Ik vind hem leuk!

      • + 0
      • 31 mei 2019 - 16:28
    • Geniaal Bill!

      • + 0
      • 31 mei 2019 - 18:16
  • Reno

    Posts: 1.575

    Nee hè? Nog beter, sneller? Gatverdarrie.
    Dan maar een flinke regenbui tijdens de race daar en de rest van het seizoen.

    • + 0
    • 31 mei 2019 - 15:47
    • Reno

      Posts: 1.575

      Overigens hadden ze in Oostenrijk vorig jaar ook niet een upgrade en vielen beide benzjes toen niet uit?

      • + 0
      • 31 mei 2019 - 15:58
    • F1FAN76

      Posts: 627

      Nog beter en sneller ja.
      Gelukkig ook maar want anders hadden ze misschien geen 1-2 meer gehaald de komende races. Dat zou verschrikkelijk zijn!

      • + 1
      • 31 mei 2019 - 17:21
    • Misschien haalt Mercedes wel een 1-2 uitvalbeurtje zoals in Oostenrijk 2018...

      • + 2
      • 31 mei 2019 - 19:02
    • AUDI_F1

      Posts: 1.785

      Meer motor vermogen wil ook zeggen dat de banden zwaarder belast gaan worden. Maar Mercedes heeft het gewoon super goed op een rijtje dit jaar.

      • + 0
      • 1 jun 2019 - 14:49
  • Als ik het Mercedes F1 team zie moet ik altijd denken aan de uitspraak 'They all cheer for you when you win your first race but if you keep winning they all start to hate you'.

    Mercedes staat al jaren aan de top en iedereen, zelfs veel Britse fans, snakken naar een andere winnaar.

    • + 1
    • 31 mei 2019 - 17:27
    • F1FAN76

      Posts: 627

      Ik snak ook naar een andere winnaar, maar ik haat Mercedes niet.
      Het is aan de rest om beter hun best te doen.

      • + 0
      • 31 mei 2019 - 17:32
  • GHM65

    Posts: 554

    De upgrade bestaat uit een zogenaamde EMP (elektromagnetische puls) die de Merc kan gebruiken als concurrenten te dicht in de buurt komen. Het ontregelt alle elektronische apparatuur waardoor andere rijders het idee hebben dat ze 30pk tekort komen of de hybride systemen niet kunnen opladen. De EMP knop zit naast de party mode en de volgende upgrade zal bestaan uit het kunnen gebruiken van verrijkt lachgas, de zogenaamde EMD (Eat my dust) button.
    Merc verwacht de aanpassingen zonder problemen te kunnen introduceren nu Red Bull enkele gadgets van de 007 Aston Martin ter beschikking krijgt en Ferrari boordwapens uit Sicilië mag monteren. Het belooft een hete zomer te worden..?

    • + 6
    • 31 mei 2019 - 19:49
  • roelie77

    Posts: 298

    Alsof het seizoen nog niet saai genoeg was....

    • + 0
    • 1 jun 2019 - 08:21

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar