'Vettel verlengt contract bij Red Bull Racing tot en met 2014'
- Gepubliceerd op 12 maa 2011 14:42
-
40
- Door: Robin Smeets
Ferrari en Mercedes hebben openlijk interesse getoond in de diensten van Vettel, maar daar lijken ze de komende jaren naar te kunnen fluiten. De Duitser gaf eerder al aan zich op zijn gemak te voelen bij Red Bull Racing en naar verluidt zal hij daar tot het einde van 2014 blijven racen. Verwacht wordt dat het Oostenrijkse team volgende week meer bekend zal gaan maken.
Naast Vettel zouden ook alle belangrijke ingenieurs van het team, waaronder Adrian Newey, onder contract staan tot en met 2014. Red Bull's motorsportbaas Helmut Marko vertelde hierover: "We hebben tot eind 2014 alle belangrijke steunpilaren van het team aan ons gebonden."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (40)
Login om te reagerenPosts: 1.508
Komt er nog een eind aan deze soap? Of is het een never ending story?
Posts: 1.650
Aan alle sprookjes komt een eind... Dat was bij Mc Laren zo; bij Ferrari, Williams enz...
Zal nog niet voor vandaag zijn natuurlijk maar ik geloof niet in een dominatie zoals Ferrari met Michael die gekend heeft. Zonder testen, met veel meer restricties op gebied van techniek enz... zal dergelijke dominantie mijns inziens niet meer kunnen. Desalnietemin is Redbull wèl de referentie geworden en daarvoor moet je toch respect opbrengen. De natte droom van Gascoyne en de zijnen maar nog niet voor vandaag, als je het mij vraagt.
Posts: 1.508
Ach je weet dat het in sprookjes altijd goed afloopt.\"Ze leefden nog lang en gelukkig\"
Posts: 537
En in 2015 Gaat die naar Ferrari haha!
Posts: 10.412
gelukkig dat hij daar blijft...
Posts: 2.250
Ga je er vanuit dat je met Massa minder kans hebt dat je idool wordt verslagen? :p
Posts: 10.412
hij mocht willen dat hij zo compleet was.
Posts: 619
Ik verwacht toch echt dat hij naar Ferrari zal vertrekken. Daar vind ik het wel een type voor. Hij zou een goede vervanger/ opvolger zijn voor Alonso. Zelfde attitude.
Beter dat ze Adrian Newey onder contract houden. Stuk sympathieker dan Vettel, en ik ben van mening dat HIJ RBR kampioen heeft gemaakt, en niet Vettel (of Webber, maar die is toch maar 2e rijder;-)).
Posts: 10.089
dus jij vind vettel niet sympathiek, dan weet jij niet wie vettel is
Posts: 1.508
Ik zie hem persoonlijk in pakweg 2013 naar Ferrari gaan.Maar dat is slechts eeen intuïtie.
Posts: 2.267
toch is er een hoop vastigheid zo lijkt het, alonso(ferrari), Vettel(RBR) en Hamilton(mclaren) liggen aardig vast bij hun teams zo lijkt het
Posts: 619
Dat je Vettel en Lewis vast ze bij hun team kan ik begrijpen. Fernando vast bij Ferrari begrijp ik niet helemaal. Dit wordt pas zijn tweede seizoen bij ferrari, en ik associeer hem nog steeds met Renault.
Posts: 2.267
ik bedoel dat alonso zeer waarschijlijk ook volgend jaar bij ferrari zal rijden
Posts: 880
Alonso schijnt ook opties te hebben t/m 2014 of 2015.
Posts: 3.145
Ik voorspel voor Alonso een zelfde exit aan het eind van dit seizoen, zoals Kimi, mocht Alonso dit jaar wederom net niet scoren, Alonso is niets speciaals voor Ferrari. Het enige waarom ze Alonso aangetrokken hebben is om voor titels te zorgen, niets meer en niets minder.
Posts: 1.745
Ik voorspel dat jij toch geen einde aan je account gaat maken :P
Posts: 1.650
Ferrari ligt goed bij Alonso en Alonso goed bij Ferrari. Ik zie geen reden waarom ze hem zouden dumpen mocht de auto niet in staat zijn om het kampioenschap op te eisen. Dat weten ze bij Ferrar ook heus wel. Als men iemand als Alonso een wagen heeft waarmee hij kan winnen, hij ook wint.
Kimi paste niet goed bij Ferrari had ik de indruk en zijn motivatie was ook niet bepaald hoog, het laatste jaar.
Massa moet oppassen dat hij het beter doet want die gaat dan zeker vervangen worden, Alonso niet. Ook al vanwege Santander natuurlijk.
Posts: 1.650
Moet natuurlijk geven zijn... (ik ben nog maar pas uit de veren...). Nee, ik denk dat Ferrari heel tevreden is over Fernando; hij past goed bij het team en overigens zijn velen het erover eens dat hij wel een belangrijke bijdrage levert bij de ontwikkeling van de wagen. Iets waarin Kimi niet top was.
Posts: 86
mika4ever waarom zou het net zo met alonso gaan als kimi..
als alonso het dit jaar weer neit red rijd hij er volgend jaar nog wel..
toen massa bij ferrari ging rijden moest hij ook shumacher op volgen heeft het nooit waar gemaakt..
en die rijd er nog steeds..
Posts: 432
@Mika4ever
\'Hapsjioe!\' (niest)
Sorry, ik ben allergisch voor bullshit.
Posts: 432
@Werner
Wil je nou zeggen dat Alonso een paydriver is?
Posts: 962
Ik vind het wel prima zo! Alleen Hülkenberg i.p.v. Webber en Kubica i.p.v. Massa en dan zijn we er wat mij betreft! Het is mooi dat de beste coureurs allemaal voor sterke teams rijden. Alonso voor Ferrari, Vettel voor RBR, Hamilton voor McLaren en Schumacher voor Mercedes. Die laatste verdwijnt over 2 jaar natuurlijk maar ik zie in Rosberg een hele goede opvolger.
Posts: 10.412
2 jaar? als rosberg weer zo te keer gaat geef ik hem een jaar.
Posts: 640
ferrari staat niet te springen voor vettel , ze zoeken een echte teamplayer ook teammaat schap staat hoog bij ferrari , bij RBR is wel degelijk teamorders kijk wat weber mee gemaakt heeft, ok mond is tijdelijk gesmoerd door paar miljoenen , bij ferrari begin ieder cureur met nummer 1/2 halverwegen de seizoen word er gekeken wie de meeste punten en prestatie levert , ik zie vettel naar mercedez gaan als opvolger van schumacher.
Posts: 1.745
oke oke, weten we dat ook weer.
Posts: 619
Wil je nou beweren dat Ferrari niet aan teamorders doet? En wat valt bij jou onder teamplayer? McLaren en Mercedes zie ik als een team, aangezien de coureurs vriendelijk met elkaar om gaan. Of ben je bij jou een teamplayer als je je collega voor laat om een race te winnen, zoals bij Ferrari gebeurt?
Posts: 880
Wat mij betreft liet Massa zeker zien daarmee een teamplayer te zijn. Of ik daar blij mee ben als fan zijnde, is even een tweede. ;-)
Posts: 3.091
\"bij ferrari begin ieder cureur met nummer 1/2 halverwegen de seizoen word er gekeken wie de meeste punten en prestatie levert\"
Wat een bullshit. Daar geloof je zelf toch ook niet in hoop ik? Ik ben ook fan van Ferrari maar daarmee verlies ik echt niet de realiteit uit het oog. Alonso is dit jaar gewoon weer 1e rijder. Ga er maar vanuit dat dat uitvoerig vastgelegd is in het contract met Ferrari.
Posts: 323
Geweldige reactie \"Ferrari staat niet te springen voor vettel..\". Hoelang volg je Formule 1? Volgens mij staat Vettel bovenaan de wishlist.... Kan me vergissen, maar dacht het niet.
Posts: 4.764
@John uit Rotterdam (15)12 maart 2011 16:51:
Volgens mij heeft Di Montezemolo zelf geroepen dat hij Vettel erg graag in de Ferrari zou willen zien. Dus waar jij die info vandaan haalt weet ik niet eigenlijk.
Posts: 432
@TJ
Ik verwijs je naar seizoen 2007 voor Mclaren, idd echt een team hoor!
NOT
Posts: 619
Bedoel je dat akkefietje (oke, het was een schande) met Ferrari: de spionagezaak? Dat heeft toch niks te maken met hoe een teamplayer zich gedraagt? Het is meer hoe een team onderling met elkaar omgaat, dan hoe het ene team met het andere team omgaat. Dat is concurrentie.
Posts: 11.414
Heb je gemist dat er in 2007 bij McLaren \"iets\" aan strubbeling was tussen de coureurs onderling?
Posts: 432
@TJ
Nu verwijs ik je naar de Alonso - Hamilton relatie.
Posts: 112
En wie weet nog de ferrari duo Schumacher-Barrichello ?
stonden altijd zo vrolijk op de foto\'s samen
En heeft diezelfde Barrichello niet een giga hekel aan diezelfde Schumacher en niet alleen vanwege die muur akkefietje
Posts: 619
@boeiendhoeikheet
Oke, dan snap ik het. Tja, Alonso en Hamilton waren geen vrienden nee. Maar je hoeft geen vrienden te zijn om een teamplayer te zijn. Als je maar respect hebt voor je collega. En dan komen we bij Ferrari: je collega vragen om je voor te laten getuigd van verdomde weinig respect. Eigenlijk zeg je: jij bent een sukkel en je zal nooit kampioen worden dus laat me maar voorbij, ik heb tenminste nog een kans.
Dat is even heel cru zo gezegd, maar zo zie ik het. En dan denk ik dat ze bij McLaren betere teamplayers zijn dan bij Ferrari.
Posts: 432
@TJ
Misschien zie je het verkeerd (over dat jij hebt geen kans ik wel etc)
MAAR toen Alonso in Hongarije 2007 in de pits stond te wachten betekende dat ook niet :´ Oh lieve collega, je hebt ook een kans op de overwinning alleen ik moet even wachten, dat pakt beter uit voor mij. Sorry voor het ongemak´.
En begrijp me niet verkeerd ik ben een Alonso fan.
Alleen in de formule 1 gaat het nou zo, ik bedoel wat is nou beter? Dat Alonso voor Massa mag omdat hij toch al sneller rijdt op dat moment, of dat de team zich er niet mee bemoeit en die twee het laat uitvechten waardoor het een Vettel-Webbertje in Istanbul kan worden.
Het is pas echt teamwork als de team ingrijpt, en zo een Vettel-Webbertje in Istanbul tegen gaat, zodat de kans dat alle wagens van het team finishen groter is.
Of zit ik nou fout?
Posts: 11.414
Het punt is dan wel dat Massa gewoon sneller was dan Alonso. Massa moest echter zijn motor minder krachtig zetten van het team. Toen kwam Alonso pas weer bij.
Posts: 619
Als Alonso sneller zou zijn dan Massa, dan was hij er wel op de normale manier voorbij gegaan. Dan had Massa niet in hoeven houden.
Posts: 4.764
@patrickl(9317) 13 maart 2011 19:03:
En daarnaast is dat natuurlijk een gigantische mentale klap in zijn gezicht geweest. Ben je eindelijk sneller dan je teamgenoot en dan mag je niet winnen. Ik hoop echt zo dan Massa dit seizoen Alonso het vuur aan de schenen kan leggen!