user icon

'Force India krijgt roze-blauwe kleurstelling door komst sponsor SportPesa'

  • Gepubliceerd op 27 jan 2019 15:36
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Racing Point is dichtbij het aantrekken van het Keniaanse wedkantoor SportPesa als titelsponsor. Het aantrekken van deze sponsor kan mogelijk grote gevolgen hebben voor de kleurstelling van het team van Lawrence Stroll.

De afgelopen twee seizoen reed Force India met een vrijwel volledig roze bolide door de sponsoring van Best Water Technology (BWT) Group. SportPesa voegt zich dit jaar dus hoogstwaarschijnlijk bij de sponsorportefeuille van het team, zo meldde RaceFans eerder deze week al. Destijds werd er een bedrag genoemd van ongeveer 10 miljoen pond, maar volgens SportBusiness ligt dat bedrag slechts een fractie onder de 15 miljoen pond die BWT Group op jaarbasis betaalt.

Het medium verwacht dat door deze grote sponsordeal ook het een en ander aan de kleurstelling van de nieuwe Racing Point-bolide veranderd wordt. Een deel van het roze van de voorgaande seizoenen zal hoogstwaarschijnlijk plaats moeten maken voor het donkerblauw van SportPesa, meldt het artikel van SportBusiness.

SportPesa is niet het eerste wedkantoor dat zijn toetrede in de Formule 1 doet. Eind 2018 plaveide Red Bull Racing de weg door een deal te sluiten met W66.com. Die aankondiging kwam nadat de Formule 1 zelf een overeenkomst gesloten had met Interregional Sports Group (ISG) voor de rechten rond gokken op Formule 1-races.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Tja ik snap dat velen het er niet mee eens zijn dat gok-reclame wel mag, maar tabak niet... Persoonlijk erger ik me ook op de nederlandse TV aan de TOTO reclames.

    Opzich is er niks ergs aan een keer een gokje wagen... maar ik ben van mening dat deze gok-giganten er zelf te weinig aan doen om mensen te weerhouden van gokken. Een tijd - aantal bets of een bedrag limiet bestaat er namelijk niet en mensen blijven maar gokken tot nog ver na de rode cijfers op hun bankrekening... Er moet iets komen hiervoor want hoewel t een zwaar negatief effect heeft op vele mensen, is t principe van een gokje wagen zo nu en dan niet verkeerd en ben ik toch blij dat deze giganten geld steken in teams als FI/Racingpoint/Stroll

    • + 2
    • 27 jan 2019 - 16:18
    • Mee eens.....maar als je F1 gaat sponsorren ben je weer snel van je geld af. Een betere geldverbrandingsmachine bestaat niet.

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 17:05
    • In hoeverre kan een grote sponsor /wedkantoor de uitslag beïnvloeden door "teamorders" ?

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 18:17
    • Spielberg... Ehm... tja afhankelijk van het sponsorcontract zou ik zeggen. Ik zou t eerder anders zien: Iedereen gokt dit jaar erop dat Perez Stroll verslaat in teamduel. Lawrence zet vol in op zn zoon. Zijn zoon valt gek genoeg veel minder uit, pitstops gaan minder vaak mis en jahoor... Lawrence Stroll heeft de helft van zijn investering er weer uitgehaald ;)

      Nee even serieus. ik hoop natuurlijk niet dat een sponsor (zoals Rich Energy of dus zoals dit) ook maar enige invloed heeft op racebeslissingen en dat lekker aan het team overlaat.

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 18:37
    • megapool

      Posts: 15

      Tsja.. waar ligt de grens. Ik zelf vind Alcohol reclames belachelijk.

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 21:57
    • Hoe kan een energiedrankenproducent nu maar enige invloed hebben op een wedstrijdverloop? Bij een gokkantoor kan ik me daar nog wat bij inbeelden, zie ook maar het voetbal, maar bij een energiedrank?

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 23:54
    • Helemaal mee eens TylaHunter. Advertenties voor verslavingen zouden noet mogen. Hetzelfde voor alcohol. Maar F1 heeft volgens mij niet echt moreel kompas. En zakenlieden als Stroll al helemaal niet.

      • + 0
      • 28 jan 2019 - 08:26
    • mario

      Posts: 7.378

      Mee eens..... Waarom de ene verslaving niet en de andere wel???? Al die verslavingen maken levens kapot of het nou alcohol, drugs, medicijnen of gokken is.... Het maakt de levens van de mensen kapot en vaak ook hun dierbaren....
      Maarja, aan gokken valt nou eenmaal veul te verdienen en dan zetten we (de F1 dus) ons moraal wel ff opzij....

      • + 0
      • 28 jan 2019 - 09:59
    • @MARIO , geen enkele verslaving is goed . Wanneer je ergens aan verslaafd bent , heb je geen echte controle meer over jezelf.

      • + 0
      • 28 jan 2019 - 16:04
  • Werkelijk.........beschuit met muisjes...

    • + 1
    • 27 jan 2019 - 17:02
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Blijft alleen de vraag wie de gelukkige vader is, Lance of Sergio.

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 18:11
  • SpeeDirk

    Posts: 228

    Op thejudge13 ziet hij er heel anders uit... echt of nep?

    • + 0
    • 27 jan 2019 - 18:15
    • Skimi

      Posts: 497

      Die is wel gaaf toch? Hoop dat die t wordt met doorgespoten kleuren zoals de mclaren/vodafone auto

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 18:41
    • Sean Bull is een geweldige designer en ontwerpt conceptliverys. Daarnaast verantwoordelijk voor redelijk wat liveries door de autosport heen (Honda Rallycross, Penske, Dragon etc.) en ik meende dat hij ook heel wat helmdesigns maakt. Het is nep, maar zijn werk is top.

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 18:41
    • T is een ontwerp van Sean Bull. Nep dus, maar zijn creaties zijn geweldig.

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 18:42
    • d@nny

      Posts: 2.459

      Die creatie van Sean Bull op thejudge13 is van vorig jaar (je kan bv nog OCO op de auto zien staan)

      Verder maakt hij inderdaad mooie concept liveries!

      • + 0
      • 27 jan 2019 - 20:38
    • mario

      Posts: 7.378

      Ondanks dat het een vrije interpretatie is van Sean Bull, is het wel een mooie livery en gezien de kleuren kan SportPesa gewoon ook opgekalkt worden ;)

      • + 0
      • 28 jan 2019 - 09:57

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (22)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar