user icon
user icon

Positieverbetering wordt moeilijk voor Sauber

  • Gepubliceerd op 11 dec 2018 09:47
  • comments 11
  • Door: Niels Langenberg

In 2017 eindigde het team van Sauber nog als laatste bij de constructeurs, maar dat werd verbeterd naar een achtste plek in het afgelopen jaar. De teambaas van het Zwitserse team, Frederic Vasseur, verwacht echter dat het moeilijk gaat worden om die positie volgend jaar opnieuw te verbeteren. 

"Om van de tiende positie naar naar de achtste positie te gaan is veel makkelijker dan van de achtste positie naar de zesde positie of van de zesde positie naar de vierde positie. Ik weet dat het iedere keer moeilijker zal worden om te klimmen", zegt Vasseur tegenover FormulaPassion.

"We zullen echter de beschikking gaan hebben over twee sterke rijders. Antonio Giovinazzi heeft in de vrije trainingen op vrijdag laten zien dat hij in staat is om goede feedback te geven. Kimi Raikkonen neemt zijn kennis van topteams en veel ervaring mee naar Sauber. Dit is een goede combinatie van rijders."

"Kimi houdt van de Formule 1 en is tevreden met de sfeer in het team. Ik weet zeker dat hij zich comfortabel zal gaan voelen in ons kleine team. We moesten de keuze maken tussen hem en Marcus Ericsson en de keuze is op Kimi gevallen", aldus de teambaas van het Zwitserse team.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • ap

    Posts: 951

    Met Kimi word het daar echt wel een feestje!

    • + 0
    • 11 dec 2018 - 09:56
  • beerkuh

    Posts: 1.963

    voor alle azijnzeikers die Kimi een droge saaie oetlul vonden en te oud blah blah hij was wel de enige die het FIA feestje een flinke boost gaf! en ik persoonlijk vond dat geweldig al denk ik dat de meningen van vele niet zullen veranderen! ik zou hem nog graag 2 tot 3 jaar willen zien bij sauber! het is een Cult held

    • + 0
    • 11 dec 2018 - 10:16
    • Hij is de hedendaagse James Hunt

      • + 1
      • 11 dec 2018 - 10:27
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Kimi was echt een voorbeeld voor de jeugd.

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 10:53
    • Als je zuipt ben je stoer??? Genante vertoning....

      • + 1
      • 11 dec 2018 - 12:42
    • Helemaal met je eens Beerkuh.
      Als altijd was Kimi niet het standaard, media-getrainde Duracell konijn. Kimi - ik weet niet wat er in mijn contract staat, ik hou me er toch niet aan - Raikkonen, was weer gewoon zichzelf. En zo zien we het graag.

      De opmerking van Rick F1 - cynisch bedoeld of niet - bracht me toch even aan het denken. Wanneer de FIA het uitdelen van een duwtje na een enerverende race beschouwd als een slecht voorbeeld voor de jeugd, waaraan middels een straf paal en perk gesteld moet worden, dan is het bezopen rondlopen op een officieel FIA gala een vergrijp waaraan je minstens 5 dagen community service moet koppelen.
      Maar ja, de FIA en consequent handelen ...

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 12:52
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Ik vind Kimi prima, anders dan de anderen. Ik zou alleen niet het FIA feestje als het beste voorbeeld daarvan naar voren brengen.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 17:46
  • Ha ha, als een Kimi zich meld lijkt me de keuze al snel gemaakt, vooral als hij geen buitensporige eisen stelt .. Dus was nauwelijks sprake van een keuze, was gewoon 'doei doei' Ericsson.

    • + 0
    • 11 dec 2018 - 12:41
  • Volgens Leclerc wordt het 2019 chassis nog beter van Sauber dus dat belooft wat voor Kimi en Gio.

    • + 0
    • 11 dec 2018 - 14:28
    • Volgens mij zou het in het middenveld wel eens heel spannend kunnen worden. Die teams zullen heel weinig voor elkaar onderdoen.

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 14:45

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 839
  • Podiums 26
  • Grand Prix 119
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar