user icon
user icon

Ricciardo ontkent dat hij teveel geld vroeg van Ferrari

  • Gepubliceerd op 03 dec 2018 09:43
  • comments 26
  • Door: Niels Langenberg

Daniel Ricciardo rijdt in 2019 voor Renault, maar sommigen geloven dat het ook het team van Ferrari had kunnen zijn. De Australiër zou echter teveel geld hebben gevraagd. Ricciardo had dit jaar bij Red Bull Racing veel pech, maar werd ook overschaduwd door zijn teamgenoot Max Verstappen

Ricciardo zou graag willen weten wie heeft gezegd dat hij teveel geld heeft gevraagd van Ferrari en Automoto denkt dat het Helmut Marko is geweest. "Wie heeft gezegd dat ik teveel geld heb gevraagd? Ik zou het graag weten, maar ik heb denk ik ook wel een idee."

"Ja, ik heb met Ferrari gepraat, maar ik denk dat ze ook al regelingen hadden met Leclerc. Ik denk echter dat ik nog wel wat tijd in de Formule 1 te gaan heb, dus misschien dat het de volgende keer anders uitpakt."

Ricciardo is niettemin blij met Renault. "Alain Prost is altijd aardig en eerlijk tegen me geweest. Ik weet dat het volgend jaar een lastig en uitdagend jaar gaat worden, maar we kunnen het goed doen. We zullen wellicht niet gaan winnen, maar Renault heeft de juiste mensen en potentieel om dat wel te kunnen bewerkstelligen. Dus hopelijk gaat het niet al te lang duren."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Voorzichtig DaniRic, straks wil de Dr. nog die KTM terug hebben..

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 09:43
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ach... daar zal hij vast ook niet rouwig om zijn dan.

      Bij Renault kan hij straks een mooie Clio tegemoet zien. 😳

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 10:06
    • Niks mis met een Clio ;-) (rijdt Clio).

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 10:45
    • Taures

      Posts: 1.027

      Totdat de sensoren opgeven en de kerstboom lampjes gaan branden, geef mij maar een Honda of Toyota.

      • + 1
      • 3 dec 2018 - 14:42
    • @Mojito 03 dec 2018 10:06

      Een mooie Alpine A110 zou ook wel leuk zijn.

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 11:51
  • josdaboss

    Posts: 376

    Krijg je als je je eigen management wil doen..

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 10:06
    • Met manager moet je alleen maar meer vragen. Die wil nl ook minimaal 5%.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 10:09
    • Ricciardo heeft al sinds december 2015 een manager, Simon Baycliff.

      "Daniel Ricciardo has joined the sports management company Areté.

      Areté, which was founded earlier this year by Simon Bayliff, who represented the likes of David Beckham, Michael Owen and Jack Wilshere, currently has cyclist Mark Cavendish and a number of English football players on its books."

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 11:20
    • josdaboss

      Posts: 376

      Toch een manager? Nou een slechte dan, tis F1 geen wielrenner of voetballen..
      Dacht dat hij zijn onderhandelingen zelf deed

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 13:25
  • Lijkt me ook logisch... Als ik F1 coureur was en in ricciardo z'n situatie, zou ik gratis nog voor Ferrari rijden ( net als alonso z'n aanbieding aan Ferrari dit jaar)

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 10:10
    • tour71

      Posts: 797

      tja en kijk wat hem dat heeft gebracht

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 10:17
  • John6

    Posts: 4.923

    Zonder manager heeft hij er toch een mooi bedrag uitgesleept, dat hij niet naar Ferrari ging of Mercedes dat was toch al duidelijk. Ik vind het wel leuk nu van Daniel de verhalen te horen hoe het gegaan is.

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 10:43
    • Hij heeft al een paar jaar een manager, Simon Bayliff en een advocaat.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 11:23
    • John6

      Posts: 4.923

      Oke hij zei zelf is dat hij het zelf deed, maakt mij ook niet echt uit.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 11:35
    • Klopt wat je zegt John, maar omdat RB problemen had om een fatsoenlijke motor leverancier te vinden en misschien moesten stoppen en zij altijd het management van Ricciardo deden, koos hij eieren voor zijn geld en nam zelf een manager in de arm.

      Google maar eens hierop.

      Daniel Ricciardo sets sights on global stardom with new management deal.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 11:42
  • LimboF1

    Posts: 4.623

    Nou, ik heb een artikel gelezen dat Toto zei dat Ricciardo teveel geld vroeg en daarom de onderhandelen waren gestopt. Dus denk dat het best zo kan zijn dat dit bij Ferrari hetzelfde verhaal is.

    • + 1
    • 3 dec 2018 - 11:55
    • Enzo Kanari

      Posts: 9

      Mercedes en Ferrari hebben nooit interesse in hem getoond. Dit lijken gewoon verhalen die door hemzelf of door zijn manager de wereld in zijn geholpen.

      • + 2
      • 3 dec 2018 - 15:56
  • Ik snap al die opwinding rond Ricciardo niet. Voor sponsor doeleinden misschien wel, maar hoe lang is ie al niet bezig?
    En wat heeft ie nou eigenlijk concreet gepresteerd? Bijna niets.

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 14:01
    • Raar om hem zo af te vallen. Hij heeft genoeg gepresteerd bij Red Bull

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 14:52
    • @Stirling Je weet dat F1 een mechanische sport is? RIC heeft bij RBR gereden in de tijd dat de Renault (TAGHeuer) grote achterstand had om Merc en Ferrrari. Daar kan hij niks aan doen.
      RIC heeft genoeg goede prestaties geleverd.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 15:32
    • @Stirling, heb je het zegelijstje van Bottas gezien voordat hij naar Mercedes kwam?

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 15:51
    • In 2014 won Ricciardo bijvoorbeeld 3 races met zijn RBR. Vettel niet één.

      Zou toch een prima reden zijn om Ricciardo het eens een keer te laten proberen in die Ferrari.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 20:28
  • delange

    Posts: 1.135

    Ja dat zal zeker Marko geweest zijn.....die weet de laatste tijd wel veel vind ik.

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 17:34
    • Zozo jij weet ook veel........ 😉

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 20:26
  • Het schijnt dat Marchionne Leclerc al in Mei heeft laten tekenen, en is Ricciardo nooit bij Ferrari (en Mercedes) in beeld geweest.

    • + 1
    • 3 dec 2018 - 20:50
    • @Schantz: ja, dat denk ik ook maar is het is het management van Ric zelf die dat uitgebreid in de Internationale media heeft gebracht.
      Marchionne had maar 2 coureurs in sept 2017 in beeld voor 2019 en dat waren Max en Leclerc. Max tekende bij dus was Leclerc de kandidaat nr 1 voor 2019 bij Ferrari.
      Dat heeft Marchionne zelf gezegd in aug/sept 2017 net voor het moment dat Max bijtekende.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 23:32

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar