user icon
user icon

Collega-coureurs zijn blij met terugkeer van Kubica

  • Gepubliceerd op 23 nov 2018 07:34
  • comments 12
  • Door: Niels Langenberg

Lewis Hamilton en Fernando Alonso hebben Robert Kubica geprezen voor zijn bevestigde terugkeer in de Formule 1 bij het team van Williams. De Pool wordt volgend jaar de teamgenoot van George Russell. Zijn collega's in de Formule 1 zijn blij voor hem.

"Is Robert ouder dan ik?", vroeg Hamilton met een glimlach. "Perfect! Dan ben ik er blij om dat hij terugkeert, omdat Fernando Alonso vertrekt zou ik bijna de oudste zijn. Maar nu heb ik er gelukkig nog twee voor me. Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik daarmee ben."

Daarna ging de Engelsman er toch nog wat serieuzer op in. "Ik denk dat het voor Robert geweldig is. We reden sinds het karten al tegen elkaar, dus ik ken hem al heel lang en hij was één van de meest getalenteerde rijders waartegen ik heb gereden. Hij heeft moeilijke jaren gehad en het is geweldig dat hij de kans krijgt. Het is voor de sport opwindend om hem weer in actie te zien."

Alonso is het daarmee eens. "Hij is één van de mannen met het meeste talent en het is geweldig dat hij weer gaat racen. Het is echter afwachten hoe hij en zijn auto gaan presteren. Ik heb hem alleen wat tests zien doen, maar wanneer hij honderd procent is, dan gaat hij het geweldig doen. Dus ik ben blij voor hem."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • MisterT

    Posts: 1.907

    Wat is die rally crash toch zonde, dat blijf ik alleen maar denken. Nu is het tof dat hij terugkomt, maar hij had zoveel meer kunnen bereiken. Erg jammer.

    • + 4
    • 23 nov 2018 - 07:35
  • Mooi, kan ie in 2020 mooi het plekje van Bottas overnemen.

    • + 1
    • 23 nov 2018 - 09:18
    • MisterT

      Posts: 1.907

      Haha dat zou vet zijn. Maar als de Red Bull van Verstappen niet wil, zie ik liever Verstappen in een Merc. stappen.

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 09:40
    • Ja ik ben wel voor :)

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 10:01
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Misschien vertrekt Vettel tegen die tijd wel bij Ferrari en willen ze een betrouwbare volwassen coureur naast Leclerc zetten. Het kan gek lopen dus Kubica moet er alles aan doen om het aankomende seizoen z'n toegevoegde waarde te laten zien.

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 10:35
    • Blijven hopen, gaat m niet worden, hoe mooi het verhaal ook is. Mijn mening.

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 17:50
  • F1RST

    Posts: 87

    Ik zit die training te kijken en begin door dat losse handje aan het stuur toch zo mijn twijfels te krijgen. Ik dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar hij gebruikt zijn rechterhand alleen om knopjes in te drukken en te schakelen en verder hangt het er een beetje bij. Ben benieuwd of het genoeg is.

    • + 0
    • 23 nov 2018 - 10:55
    • Met tests reed ie met zn losse handje snellere tijden dan zn jonge collega’s met twee goede armen ;)

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 11:34
    • Kubica

      Posts: 3.890

      dit is niet z'n eerste trainingssessie... Mij interesseert het meer of hij snel genoeg kan reageren in geval van een spin, ongeluk of wat dat ook. Maar ook dat zal inden simulator wss wel uitgetest zijn ...

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 11:34
    • Hij heeft na zijn ongeluk nog een aantal jaren in het WK Rally gereden.
      Daar krijg je bij Jumps sneeuw en onverhard zulke rare bewegingen en klappen via het stuur, en daar kon hij ook goed mee overweg.

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 17:58
  • Mooie woorden van z'n collega's.

    • + 1
    • 23 nov 2018 - 11:20
    • FaZeless

      Posts: 54

      kijk dat is nog eens een toffe reactie !

      • + 0
      • 23 nov 2018 - 14:14

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar