user icon

Alonso gelaten na weer een teleurstellende race

  • Gepubliceerd op 12 nov 2018 12:45
  • comments 21
  • Door: Niels Langenberg

Fernando Alonso is aan zijn (voorlopig) laatste races van zijn Formule 1-carrière bezig. De Spanjaard kende in Brazilië, het land waarin hij zijn beide wereldtitels won, een teleurstellende race en eindigde op de zestiende positie. Hij hield alleen de coureurs van Williams achter zich. Volgens Alonso zat er echter niet meer in. 

"Je weet nooit wat er gaat gebeuren, maar vandaag namen we een risico met de strategie. We stopten erg vroeg, zodat we een 'undercut' namen op de auto's voor ons. Misschien dat we te vroeg zijn gestopt, als je zag hoe de mediums zich gedroegen. Maar dat kun je achteraf pas zeker weten. Bij de tweede stop deden de anderen precies hetzelfde bij ons en daarom kwamen we achter hen te zitten."

Bij zijn eerste pitstof waren er problemen met de rechter achterkant. "Mijn eerste pitstop was ook zeker niet perfect, maar anders hadden we ook niet de snelheid gehad om punten te scoren. Dus er is geen grote mogelijkheid verloren gegaan of iets dergelijks", is de Spanjaard er gelaten onder. 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Het doet alonso gewoon niks meer... En ik geef hem ook geen ongelijk

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 12:57
    • Snork

      Posts: 12.522

      Tsja, er is ook geen eer te behalen aan zijn papaya hok op wielen.

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 13:15
  • delange

    Posts: 1.615

    volgens mij baalt ie gewoon dat Stoffel voor hem eindigde.
    Het maakt Alonso geen reet uit waar ie eindigt zolang het maar voor Stoffel is.

    • + 2
    • 12 nov 2018 - 13:01
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Hij eindigde erachter vanwege een falende pitstop en daarna nog eens een extra pitstop. Voor Stoffel eindigen is geen hele moeilijke prestatie voor Alonso als alles normaal verloopt.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 13:08
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @buurman stoffel zat ook voor hem zonder die extra pitstop aangezien hij hem al voorbij was. En meer tijd er voor als Alonso verloor bij de pitstop. Zo moeilijk om toe te geven dat stoffel een betere race heeft gereden?? En als stoffel het betere materiaal had kostte het hem ook weinig moeite om voor Alonso te eindigen.

      • + 3
      • 12 nov 2018 - 13:18
    • delange

      Posts: 1.615

      je hoeft je niet te verdedigen hoor.

      Alonso heeft gefaald met zijn strategie

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 13:19
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Wauw... Alonso lag ruim voor Stoffel voordat McLaren zijn pitstop had verkloot. In geen enkel geval kun je zeggen dat dat Stoffel zijn verdienste is. Kijk de race anders even terug. Die extra pitstop maakte hij omdat hij toch al laatste lag. Ongelofelijk hoe jullie Belgen alles steeds in een voordeel van Stoffel weten te verdraaien...

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 13:22
    • @BUURMAN

      wat je laatste zin betreft, dat hebben (wij Belgen) geleerd van Max fans. :-)

      • + 3
      • 12 nov 2018 - 13:32
    • @stoffelman. Bedankt, ik moest lachen

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 13:55
    • Musky

      Posts: 2.187

      BUURMAN: Ik ben geen Belg, maar bij deze kan ik de Belgen geen ongelijk geven en zit jij er heel ver naast wat je zelf ook wel weet, maar toegeven ho maar!

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 16:23
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Niveautje hoor. Prima joh. Ik zit er compleet naast. Man man man......

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 17:33
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @buurman stoffel is langer buitengebleven op zijn eerste set waardoor Alonso terug voor stoffel zat na de pitstop. Erna is stoffel Alonso gewoon voorbijgegaan op de piste. Kun je echt niet toegeven dat vandoorne gewoon strakke race heeft gereden met de middelen die hij krijgt?

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 19:12
    • jd2000

      Posts: 5.089

      Eigenlijk is het niet de moeite waard om een woord aan Alonso te weiden. Maar denk dat @delange wel gelijk heeft. In een interview op Ziggo moest hij dat nog wel even aanstippen dat hij 20x voor Stoffel stond.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 22:00
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Het enorme gebrek aan doorontwikkeling van McLaren dit jaar is stuitend. Hebben ze echt van mei alles op 2019 gezet?

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 13:02
    • Snork

      Posts: 12.522

      De technische analyse over de MCL33 op deze site is zeer informatief hierover.
      www.f1today.net/nl(...)der-de-loep-genomen

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 13:19
    • @RICK F1

      Dat ze bij Mclaren vanaf mei alles op 2019 hebben gezet klopt niet hé.
      Het is pas na de zomerstop dat ze een nieuwe hoofdengineer hebben.
      Men heeft ook massa's geld verloren aan fout gelopen Aero-testen die nooit werkte vanwege fouten in het chassis.
      PIPO schreef onlangs nog dat de ophanging illegaal was en aangepast moest worden.

      Dat ze misschien stappen vooruit kunnen zetten tijdens de winterstop is mogelijk, echter hoeveel beter ze zullen worden zal afgewacht moeten worden.

      @BUURMAN
      De undercut mislukte inderdaad door de pitstop, alleen is dat niet de oorzaak waarom Stoffel voorbij kon aan Alonso.
      De bandenkeuze maakte dat Stoffel uiteindelijk sneller was dan Fernando.
      Als je goed kijkt merk je dat Fernando eerst nog terug vocht, maar het mocht niet baten.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 13:29
  • geert61

    Posts: 1.099

    er moet er 1 achter aan rijden mclaren heeft gekozen voor de rode lantaarn .
    steken geld en kennis in een usa avontuurtje zorg eerst dat je je zaakjes hier goed voor elkaar hebt .
    jammer van het merk maar het is een langzame dood aan het sterven

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 13:13
    • BMW E30

      Posts: 761

      Nou, ik denk dat als Alonso klaar is met zijn avontuurtjes en stopt bij McLaren en als Zak Brown (het liefst iemand anders) er weer voor gaat dat het wel de goede kant op kan gaan. Dat zal nog wel een tijdje duren, maar ik zie ze in ieder geval niet stoppen met de F1.

      • + 1
      • 12 nov 2018 - 14:11
  • SuperSnel

    Posts: 9

    Licht het aan mij of is het ook rustig rondom Zack Brown? Volgens mij heeft hij geen excuses meer om zicht achter te verstoppen.
    Wat mij betreft mag Ron Dennis wel terugkomen.

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 15:02
  • Echt bizar

    Fernando Alonso die de Luca Badoer trofee 2018 gewonnen heeft.

    Fernando :
    The whole field is faster than you

    • + 2
    • 12 nov 2018 - 15:33
  • Drama...

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 17:54

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar