user icon

Fittipaldi als reserve van Haas F1 bij alle races aanwezig in 2019

  • Gepubliceerd op 11 nov 2018 09:26
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Pietro Fittipaldi is in 2019 de vaste reservecoureur van Haas F1 Team. In Abu Dhabi zal de kleinzoon van tweevoudig wereldkampioen Emerson voor het eerst in actie komen voor het Amerikaanse team.

Does Max Verstappen surprise us with a win in Brazil? 7x your bet!

Haas had Fittipaldi eerder dit jaar al in het vizier, maar tijdens het WEC-weekend in Spa-Francorchamps brak hij ongelukkig zijn benen. Nu de Braziliaan goed hersteld is van die blessure, durft Haas het aan om hem in het diepe te gooien. Fittipaldi zal in 2019 als reservecoureur bij alle races aanwezig zijn, terwijl hij ook geregeld in de simulator van Haas in Maranello zal plaatsnemen. Daarvoor zal de 22-jarige naar Maranello verhuizen.

Haas-teambaas Günther Steiner benadrukt bij Globo dat Fittipaldi geen betalende coureur is, maar dat hij ingehuurd is door het team. "Wij hebben hem aangetrokken. Dat gaat ons helpen bij de ontwikkeling tijdens het seizoen. We zijn in contact gebleven en hebben hem gevolgd tijdens zijn revalidatie. Hij gaat een belangrijke rol binnen het team spelen."

Ook Fittipaldi is blij dat een kans krijgt in de Formule 1. "Dit is een grote stap. Ik wel al met het team in Interlagos en in Abu Dhabi beginnen we ons te ontwikkelen voor het kampioenschap van 2019. Er is nog niets besloten over vrije trainingen, want dat hangt af van hoe het team presteert. Het is wel een optie. Voor elk raceweekend gebruik ik op donderdag de simulator in Maranello en dan vlieg ik donderdagavond naar de races."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.640

    Sorry hoor: " "Dit is een grote stap. Ik wel al met het team in Interlagos en in Abu Dhabi beginnen we ons te ontwikkelen voor het kampioenschap van 2019."

    Even terug naar de basisschool en opletten wat de meester zegt ;)

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 09:48
    • mario

      Posts: 7.640

      Maar over Pietro Fittipaldi zelf.... Hij heeft een aardige carrière tot nu toe.... Niet meteen een hoogvlieger, maar zou misschien best een aardige carrière in de F1 kunnen gaan maken....

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 09:51
  • Prima rijder deze pietro fittipaldi... Kan best weleens F1 materiaal worden in de toekomst

    • + 1
    • 11 nov 2018 - 09:49
    • mario

      Posts: 7.640

      Zelfde gedachte hiero ;)

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 09:55
    • El Maximo

      Posts: 122

      Talent of niet... vind het toch smerig van Haas... net hersteld van gebroken benen en dan meteen weer in het diepe gegooid worden.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 11:26
    • Lobster69

      Posts: 514

      El Maximo. Sorry, kom even niet helemaal mee. Is dit nu satirisch, sarcastisch, cynisch of ernstig bedoeld.
      Hij had zijn benen gebroken. Niet bijna verzopen. Dus wat is er op tegen om hem in het diepe te gooien.
      Satirische mode off.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 16:22
    • El Maximo

      Posts: 122

      Chapeau Lobster, je bent scherper dan ik (pas maar op, je kunt je lelijk verwonden aan zoiets scherps). Het was een grapje, en in mijn oren klonk het als "in de diepte" meer dan als in HET diepe. En je hebt gelijk, met herstellende gebroken benen is het net goed om in het diepe te worden gegooid... zwemmen is goed voor de spieren en belast de botten niet! Goed gezien bij Haas.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 16:59
  • Ik zag die ouwe al in de pitbox bij Merc, maar nu dus bij Haas een zitje ???

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 10:04
  • Silfen

    Posts: 229

    Kan hij wel reservecoureur worden als hij niet genoeg superlicentie punten heeft?

    In het officiele bericht van Haas werd ook niet gesproken over reserve, maar alleen over testrijder.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 10:44
    • Lobster69

      Posts: 514

      Een sim coureur hoeft geen licentie te hebben. Als je daarmee uit de bocht vliegt kun je gewoon reboot doen. Ongevaarlijk spelletje.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 15:47
    • Lobster69

      Posts: 514

      Trouwens willen ze hem wel als reserve coureur inzetten in de weekenden dat Eriksson verplichtingen in de IndyCar heeft. Dat roept dus wel vraagtekens op.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 15:52
    • Big_El

      Posts: 2.137

      ??? Eriksson is reserve bij Sauber. Wat heeft dat dan te maken met Haas en Fittipaldi?

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 08:20
    • Lobster69

      Posts: 514

      Big_Ei. Eriksson rijd volgend jaar een compleet seizoen IndyCars en is inderdaad reserve bij Sauber. Echter er zijn 8 weekenden waarin beide klassen gelijktijdig racen. Eriksson kan zich niet in tweeën splitsen. Dus moet er dan een andere reserve klaarstaan.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 07:50
    • Silfen

      Posts: 229

      @LOBSTER69 Ja, maar niet Fittipaldi omdat hij testrijder is bij Haas en niet Sauber.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 23:53

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel