user icon
user icon

Sette Camara klaar voor zijn reserverol bij McLaren

  • Gepubliceerd op 08 nov 2018 15:56
  • comments 7
  • Door: Niels Langenberg

Sergio Sette Camara zegt dat hij klaar is voor de Formule 1. De 20-jarige Braziliaan, die volgend jaar in de Formule 2 blijft rijden, zal ook de testrijder van McLaren worden in 2019. Camara heeft Petrobas als sponsor achter zich staan. 

"Brazilië staat er om bekend een land te zijn dat goede rijders aflevert, ook al hebben we niet zo'n sterke economie als de Europeanen", vertelt Camara aan het Braziliaanse Globo. "Ik ben als reserverijder in staat om te rijden wanneer Carlos Sainz of Lando Norris dat niet kunnen."

"Om een raceweekend aan te kunnen, heb je denk ik een paar dagen aan tests in een Formule 1-auto nodig. Ik moet wat voorzichtigheid betrachten, maar ik denk dat ik het aan zou kunnen. Uiteindelijk blijft het een Formule-auto en een Formule 2-auto is ook al erg snel. Natuurlijk is de Formule 1 een stap extra, maar ik denk nogmaals dat ik het aan moet kunnen", klinkt het zelfverzekerd. 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Tja... Dit zou ik ook zeggen als ik reserve rijder zou worden

    • + 0
    • 8 nov 2018 - 16:08
    • Dit is toch wel het beste waarop hij kon hopen op dit moment in zijn carriere, gezien de uitslag van de stoelendans tot dusverre.
      Ik denk dat Nick de Vries inmiddels toch wel een keer door de gipswand van zijn kleedkamer heen heeft geslagen.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 16:24
    • @RJHVandaag: Ik denk dat de Vries het helemaal niet zo erg vindt dat hij daar weg moet bij McLaren want hij heeft daar sedert de komst van Brown geen enkele aandacht meer gehad.
      Laten we hopen op een wondertje bij Williams met Indonesisch geld.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 18:28
  • Die arme Nyck de Vries: dacht dit jaar nog kans te maken op een F1 zitje maar nu moet hij het McLaren programma zelfs verlaten zoals het er nu naar uitziet.

    • + 0
    • 8 nov 2018 - 17:16
    • Ik geloof niet dat De Vries daar rouwig over zal zijn, dat programma leid helemaal nergens naar en als ie daar weg is is hij een vrij man, zou dus bij elk team aan de slag kunnen.
      Ze hebben nog 2 races te gaan in Abu Dabi en wie weet wat dan de eindstand is van dat kampioenschap, winnen zal hij het niet, maar van P4 naar P3 zou zomaar kunnen.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 23:06
    • ja en dan? Nyck de Vries heeft helemaal geen geld of sponsor. Waar gaat hij heen zonder de steun van McLaren? Vergeet dat niet.

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 19:49
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    "Brazilië staat er om bekend een land te zijn dat goede rijders aflevert"... Maar nadat Massa (2002) de Formule 1 betrad kwamen Da Matta, Pizzonia, Nelsinho Piquet, Bruno Senna, Di Grassi en Nasr. En nu dus Sette Camara.

    De opleiding van Braziliaanse coureurs laat tegenwoordig ernstig te wensen over. Of het talent is er momenteel simpelweg niet.

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 07:46

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team DAMS
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 23 mei 1998 (22)
  • Geb. plaats Belo Horizonte, Brazilië
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar