user icon

Sainz en Bottas kijken uit naar strijd met nieuwe talenten

  • Gepubliceerd op 08 nov 2018 13:02
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

De instroom van nieuw talent in de Formule 1 voor 2019 zullen de races leuker maken. Dat denken Carlos Sainz en Valtteri Bottas. De huidige top-3 in de Formule 2, George Russell, Alexander Albon en Lando Norris, zullen in 2019 waarschijnlijk allemaal op de Formule 1-grid staan. Russell en Norris hebben reeds een plekje bij Williams en McLaren, terwijl verwacht wordt dat Albon voor Toro Rosso komt te rijden.

"Het is ongelooflijk hoe goed voorbereid de talenten van nu zijn", zegt Sainz tegenover Autosport. "Toen ik in Australië debuteerde, kende ik het circuit niet. Maar daar hebben de talenten van nu, door de simulator-tests, de gewone tests en het rijden in vrije trainingen, geen last van. Met Lando, George, Max, hopelijk Esteban wanneer hij een zitje krijgt, Kvyat en met mijzelf is er veel talent. Het gaat leuk worden om de races te bekijken."

Bottas is het daarmee eens. "De kwaliteit is goed en ik denk dat hier nog steeds de beste coureurs in de wereld rijden. Het is altijd leuk om nieuwe talenten te zien, die de kans hebben gekregen en zich willen bewijzen. Dat is de afgelopen jaren vaker goed gelukt en dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat de teams het weer aandurven. Het is fijn om te zien dat teams kansen geven aan jonge talenten."

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • coen81

    Posts: 121

    Ik denk dat Sainz wel anders piept na de eerste paar races van 2019 nadat Norris hem heeft vernederd op de baan.

    • + 0
    • 8 nov 2018 - 13:03
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Stoere taal.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 13:05
    • coen81

      Posts: 121

      Na twee keer gedegradeerd te zijn zijn mijn verwachtingen van Sainz niet al te hoog meer. Snap sowieso nog steeds niet waarom McLaren in vredesnaam voor Sainz heeft gekozen. Ze hadden veel beter Vandoorne kunnen houden of een andere rookie kunnen kiezen.

      • + 2
      • 8 nov 2018 - 13:08
    • Ik denk dat Norris de eerste tijd nog genoeg moeite zal hebben met Sainz.
      Vorig jaar leek hij een supertalent, maar dit seizoen valt het allemaal nog wel mee met zijn ontwikkeling.

      • + 3
      • 8 nov 2018 - 13:10
    • @Coen,
      Waarom toch die afkeer tegen Sainz? Sainz rijdt gewoon een heel sterk en solide seizoen. Deed aan het begin van het jaar wat onder voor Hulk, maar dat is al vrij lang niet meer zo en hij is continu in de punten te vinden.

      Ook in de STR periode naast Max deed hij het gewoon prima.

      Als je kijkt waar McLaren staat qua performance dan mogen ze juist blij zijn dat ze Sainz hebben, en niet 2 rookies waarvan je niet weet hoe ze het gaan doen.

      En nee sorry... maar Vandoorne mag de veters van Sainz nog niet eens strikken.

      • + 1
      • 8 nov 2018 - 13:12
    • coen81

      Posts: 121

      Tegen Alonso had Norris zeker moeite gehad, maar tegen Namaak Alonso zal het een makkie voor 'm zijn om 'm te verslaan.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 13:12
    • coen81

      Posts: 121

      @Damon Hill

      Ik ben nooit onder de indruk geweest van Sainz. Ik kan na bijna 4 seizoenen nog geen enkele race of actie herinneren waarin hij indrukwekkend is geweest. In mijn ogen dus geen F1 stoeltje waardig. Vandoorne is denk ik vergelijkbaar niveau, maar dan had McLaren in ieder geval een beter referentiepunt gehad voor Norris.

      • + 3
      • 8 nov 2018 - 13:14
    • @coen, sainz was indrukwekkend in zijn eerste jaar tegen max en daarna in de 2de jaar de eerste paar races toen toro rosso met een 1 jaar oude ferrari motor reed was hij ook geregeld in de top 6 te vinden samen met max. hij maakte toen geregeld de ferrari's en redbull's lastig. daarna was er geen eer meer te behalen met een renault team die net komt kijken. en nu is hij geregeld hulkenberg de baas tijdens de race.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 13:50
    • Axel

      Posts: 2.207

      Petertje, met de aantekening dat Carlos Sainz voordat hij in de F1 stapte, al 5 jaar ervaring in de Formule klassen had. Max Verstappen daarentegen maar 1 jaar.
      Dat scheelt toch een stukje ervaring.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 16:59
  • Rimmer

    Posts: 8.309

    We zullen zien hoe Daniël Hulkenberg straks bij de spreekwoordelijke balletjes pakt. Dan is het Sainz verhaal ook gelijk duidelijk. (Voor zover dat nog onduidelijk is)
    Carlos was dit seizoen de mindere van Hulkenberg. Niet altijd maar wel vaak. Denk dat Daniël niet zoveel moeite met Hulk zal hebben als Carlos.
    RBR wilde hem niet meer, Renault kon beter krijgen en McLaren kon niks anders krijgen.

    • + 1
    • 8 nov 2018 - 13:25
    • Zo is het wel en we gaan het zien volgend jaar. Ricciardo zal structureel sneller zijn dan Hulk en daarmee weet Sainz ook waar hij staat. Zelf moet hij aan de bak om te winnen van een rookie. Bottas moet elke dag op zijn knietjes om te danken voor zijn job bij een topteam als Mercedes en uitgerekend hij wil zich volgend jaar bewijzen t.o.v. de baas.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 13:36
  • ha ha, in mijn tijd??? Sainz???? Paar jaar geleden kon je nog niet virtueel rijden??? wat een hoop BS van Carlos

    • + 4
    • 8 nov 2018 - 13:36
    • FredEx

      Posts: 446

      jah,...net zoiets als "vroeger".......3jaar geleden........

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 14:14
    • Idd ik denk als een raikkonen of Alonso dit nu zegt oke. Maar 3/4 jaar geleden konden ze echt wel elke baan hoor.

      • + 1
      • 8 nov 2018 - 15:13
  • jarka

    Posts: 1.449

    Ik begrijp die reactie wel iedereen is zo vol lof over de nieuwe generatie, maar laten we maar eens afwachten wie het echt waarmaakt. Ik moet het eerst nog maar zien
    F1 is geen F2 de auto maar ook de hele opzet gedurende het weekend is anders sinds Max snel is ingestroomd wordt elk talent gehyped als de nieuwe wereldkampioen echter dat kan er elk jaar maar 1 worden dus voor mij geldt nog altijd afwachten en laat ze zich zelf maar bewijzen.

    • + 0
    • 8 nov 2018 - 13:36
    • Eens. Kijk maar naar Stroll. Daarvan zeiden ze in het begin dat hij net als Verstappen een potentieel wereldkampioen was. Dat zeggen ze nu ook niet meer. In tegendeel. En Ocon legt het voorlopig af, en Vandoorne legt het af.
      En trouwens, Verstappen zelf moet het ook allemaal nog bewijzen, zij het op een hoger niveau. Maar de verwachtingen van veelvoudig wereldkampioen moet hij ook nog maar waarmaken. Tot nu toe heeft hij rondgereden met wagens waarvan hij wist dat hij geen kans maakte, maar dat kan volgend jaar anders zijn, en dan moet hij ook een schepje erbij doen.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 13:44
    • Het is de traditionele wisseling van de wacht. In mijn ogen was 2009 een heel sterk deelnemersveld met een fijne combi ervaring en jong talent. Volgens mij behaalde 8 teams dat jaar het podium. Nieuwelingen worden altijd gehyped. Ik noem er een paar op: Heiki Kovalainen, Paul Di Resta, Timo Glock, Nelson Piquet Jr, Nico Hulkenberg (werd enorm gehyped, nog geen podium) en natuurlijk de meest gehypete coureur ooit: Scott Speed.

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 14:18
    • ´Eens. Kijk maar naar Stroll. Daarvan zeiden ze in het begin dat hij net als Verstappen een potentieel wereldkampioen was.´

      Wie heeft dat gezegd?

      • + 0
      • 8 nov 2018 - 15:14
    • @Roy Ik meen me verschillende berichten in de media te herinneren dat zijn overstap naar F1 zo enorm terecht was, en dat hij zeker in het rijtje Verstappen en Ocon thuis hoorde.
      Weet niet meer precies de namen, maar er waren meer dan 1 van zulke berichten.
      Hoewel er 1 van misschien van Sjaak Villeneuve was... dat kan wezen.

      • + 2
      • 8 nov 2018 - 15:33
  • Hahaaha Sainz gaat met z’n Renault motortje niet eens de kans krijgen om te strijden met andere. Die Renault gaat na 5 rondjes al stuk.

    • + 0
    • 8 nov 2018 - 20:10

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.354
  • Podiums 52
  • Grand Prix 122
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit