user icon

Perez: "Ongelooflijk verrast door de snelheid van de Sauber"

  • Gepubliceerd op 01 okt 2018 16:46
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

Force India-rijder Sergio Perez heeft toegegeven dat zich enorm verrast heeft over de snelheid van de Sauber van Charles Leclerc. De Monegask ging er als een speer vandoor en ook Kevin Magnussen finishte voor de de rijder van Force India. Praktisch de hele race werd gereden achter de Deen, maar Perez en zijn teamgenoot Esteban Ocon kwamen hem allebei niet voorbij.

"De Sauber kwam uit het niets en heeft ons gigantisch verslagen. Ik denk dat zij geweldig werk hebben geleverd. Ik zag Charles Leclerc in de eerste ronden, maar daarna verdween hij en ik zag hem niet meer terug."

De Mexicaan wist niet wat hem overkwam. "Het was een ongelooflijke verrassing, dus laten we zien hoe het ervoor staat op Suzuka. Dat is een hele andere baan en hopelijk kunnen we dan weer wat competitiever zijn", aldus Perez.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Toch wel een degelijk wagentje en natuurlijk een ontketende Lecrelc.

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 16:48
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Maar zoals Perez al aangaf, ook Magnussen kregen ze er niet onder. Die Sauber is nu echt wel een goede auto in het middenveld.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 19:04
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Oeps...Magnussen is natuurlijk Haas F1.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 19:07
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Geeft wel aan hoe goed de Ferrari motor is.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 19:08
  • Race-Pace

    Posts: 343

    Stoeltjes zijn al bezet toch? ;-)

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 16:50
  • Perez "Dit is geen saubere koffie" ;)

    • + 4
    • 1 okt 2018 - 17:20
  • Leclerc is toch een speciaal mannetje ... zou Vettel als vrezen voor volgend jaar....

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 17:22
    • zou vettel hem al vrezen?*

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 17:27
    • LeClerc is heel getalenteerd en Vettel schiet dit jaar tekort, maar in de onderlinge strijd zal Vettel zeker in de eerste helft van het seizoen de boventoon voeren. Voor LeClerc echt een unieke kans om te tonen hoe goed hij kan zijn in een snelle wagen, maar je moet incalculeren dat hij nog foutjes zal maken. Als hij echter van het kaliber Hamilton blijkt te zijn dan wens ik Vettel nu al vast sterkte in 2019.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 18:00
    • Nee vrezen hoeft niet echt denk ik. Als hij gewoon zijn ding blijft doen pakt hij hem wel. Ik schat Rai nu nog altijd hoger in dan Leclerc.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 18:27
    • Ik hoop het voor Vettel. Maar als ik terugkijk, Max stond er ook meteen vanaf de eerste dag. Waarom zou Leclerc dat dan niet kunnen.

      • + 1
      • 1 okt 2018 - 19:40
    • Snork

      Posts: 12.405

      Ik denk dat Vettel er een zware dobber aan gaat hebben.

      • + 1
      • 1 okt 2018 - 19:45
    • Mwoah als je ziet hoe gedecideerd Leclerc inhaalt lijkt het Max wel. Echt strak en beheerst. Grote klasse dat joch.
      Het is lastig te voorspellen natuurlijk, maar ik verwacht veel van m vs Vettel.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 19:47
    • @v10lover......als echt goede rijder heb je echt geen half jaar nodig hoor...als hij goed is staat hij er (na de tests) direct. Kijk maar naar wat Max deed in zijn 1e trainingen.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 20:02
  • pacoramon

    Posts: 569

    Wel bizar war een verschil het kan maken als je talent er in zit vs paydriver die niet goed is qua hoeveel punten je kan pakken

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 17:38
  • Ik denk dat het legertje techneuten van Ferrari die daar al een tijdje rondlopen aardig werk hebben geleverd.

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 18:50
    • Hebben ze ook, maar dat doet formaly known as FI ook al een tijdje met die Mercedes bom..:)

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 18:55
    • Prima werk geleverd inderdaad, maar dan moet je dat wel kunnen benutten. En dat kan Leclerc.

      • + 0
      • 1 okt 2018 - 19:42
  • delange

    Posts: 1.610

    Die Sauber heeft natuurlijk veel te danken aan Ferr maar je moet natuurlijk ook een degelijke rijder hebben. Benieuwd wat die jongen kan volgend jaar.

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 19:58
  • krijg af en toe het gevoel dat die sauber van Leclerc een iets andere engine mapping heeft dan zijn collega.

    kan me een verhaal herinneren van ik dacht lotus dat die voor een race andere mapping kregen en ineens een klap sneller waren dan voorheen.

    het was ook de enige keer dat ze die kregen...

    • + 0
    • 1 okt 2018 - 23:00

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar