user icon

Abiteboul en Sauber-coureurs in persconferentie FIA

  • Gepubliceerd op 25 sep 2018 11:24
  • comments 14
  • Door: Niels Langenberg

De internationale autosportbond FIA heeft de namen bekendgemaakt voor de persconferenties voor de Grand Prix van Rusland. Donderdag komen de rijders aan het woord, vrijdag is het de beurt aan de teambazen, technisch directeuren en engineers en na zowel de kwalificatie als de race spreekt de top drie uit die sessie.

Voor de persconferentie van donderdag bestaat het viertal uitgenodigde coureurs naast de thuisrijder Sergey Sirotkin (Williams) verder uit Valtteri Bottas (Mercedes), Marcus Ericsson (Sauber) en Charles Leclerc (Sauber). De persconferentie begint om 15.00 uur plaatselijke tijd, dat is 14.00 uur Nederlandse tijd.

Vrijdag nemen Cyril Abiteboul (Renault), Otmar Szafnauer (Racing Point Force India), Toto Wolff (Mercedes) en Mario Isola (Pirelli) plaats achter de diverse microfoons. Die persconferentie vangt aan om 13.00 uur plaatselijke tijd, dat is 12.00 uur Nederlandse tijd.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • MrEmilio

    Posts: 145

    Mooi, dan gaan we te horen krijgen dat Renault op de goede weg is en volgend jaar een top motor gaat leveren, die meer pk's heeft dan de Honda! En Ferrari, en Mercedes!

    • + 0
    • 25 sep 2018 - 11:29
    • xcite

      Posts: 180

      bij elkaar opgeteld, en dat redbull spijt krijgt van de keuze.

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 11:39
    • En dat Ric nu al t grootste uithangbord ooit is , omdat hij t niet in Honda zag zitten

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 11:48
    • Laat die knoeiers van AD en Telegraaf maar eens een paar rotvragen stellen... i.p.v. de domme vragen zoals gewoonlijk.

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 15:02
  • jarka

    Posts: 1.485

    Tja geweldige motor die c spec Waar ze volgend jaar mee beginnen en die problemen zullen ze ook wel oplossen.
    Alleen nu nog altijd dik 50 pk te weinig als ik er vanuit ga dat Mercedes en Ferrari in de winter nog een keer 20 a 30 pk er bij vinden kom ik op 80 pk te weinig . Hoe kun je jezelf als fabrieks team dan nog serieus nemen.

    • + 0
    • 25 sep 2018 - 11:53
  • Waarom geen Horner, had die Kvyat even officieel kunnen bevestigen ;)

    • + 0
    • 25 sep 2018 - 11:54
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Dat zal dan eerder door Marko of Toszt gebeuren... Want Kvyat gaat heus niet bij RBR terugkomen volgend seizoen.

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 12:51
    • Waarom weer Leclerc? Ik zie liever GIO en Marcus naast elkaar.

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 18:58
  • Heb gehoord dat hij aan een leugendetector word aangesloten, dat zal me toch een fijne gesprekken opleveren.

    • + 0
    • 25 sep 2018 - 11:56
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Dan worden eens niet de scheldwoorden maar het hele verhaal weggepiept. :-D

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 12:52
  • snailer

    Posts: 5.777

    Het lijkt me niet bepaald een boeiend stel persconferenties te worden.

    MREMILIO, heeft al gezegd wat Abiteboul te vertellen heeft.

    Szafnauer zegt dat er race orders komen.

    Wolff zegt dat het team on top of the game zit, maar dat Ferrari een gevaar is en favoriet voor deze race.

    Isola zegt dat regenbanden worden gebruikt als het hard regent.


    Sirotkin zegt: Verdia VODKA!!!!

    Bottas zegt dat hij een goede race reed vorig jaar en dat hij dit jaar ook voor de winst gaat.


    Ericsson zegt dat hij de laatste 6 races sterk is verbeterd. En dat een zitje bij Sauber zijn beste optie is.

    Leclerc zegt dat hij in de F1 nooit een betere teamgenoot heeft gehad dan Ericsson en dat hij er alles aan gaat doen om de belegging van Damon Hill rendabel te maken.

    • + 0
    • 25 sep 2018 - 11:56
  • Mijn eerste vraag aan Marcus zou zijn: '' Wist je al dat Gio jouw stoeltje gaat overnemen in 2019''?

    • + 0
    • 25 sep 2018 - 11:59
    • SEN1

      Posts: 1.397

      Touché

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 12:58
  • jd2000

    Posts: 5.085

    Leuke deelnemers voor de persconferentie. Denk dat ik het maar opneem en afspeel als ik in bed lig. Schat dat ik binnen 10 seconden vertrokken ben.

    • + 0
    • 25 sep 2018 - 17:39

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.463
  • Podiums 115
  • Grand Prix 241
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar