user icon

Kubica: "Het gevoel is minder goed dan na eerste dag met R30"

  • Gepubliceerd op 02 feb 2011 19:40
  • comments 22
  • Door: Danny Sosef
Robert Kubica maakte vandaag voor het eerst kennis met de bolide waarmee hij dit jaar de topteams moet uitdagen. De Lotus Renault GP R31 mag dan een radicaal uitlaatsysteem hebben, de Pool is terughoudend over de wagen. Kubica: "De eerste dag met de oude R30 was qua tijden minder, maar het gevoel was wel beter dan vandaag."

De eenmalig Grand Prix-winnaar vervolgt: "De eerste dag met de R31 voelde minder, maar ik hoop dat dat voor iedereen geldt. Met de nieuwe reglementen hebben we iets aan downforce verloren en dat merk je. Ik had wat problemen met het brandstofsysteem in de ochtend, dat heeft ons tijd gekost. Er waren ook genoeg positieve punten. We hebben vanaf het begin met KERS gereden en dat werkte perfect. Ook de beweegbare achtervleugel deed het heel de dag goed."

"We hadden genoeg kleine problemen. Het draaide vandaag vooral om het vinden van betrouwbaarheid. We hebben nog veel uit te vogelen. Ik dacht ook beter voorbereid te zijn op de extra knopjes op het stuur. Het is soms erg afleidend en moeilijk te combineren met schakelen, sturen, focussen en KERS. Misschien kunnen we het stuur anders indelen zodat het meer comfortabel wordt."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ik ben benieuwd of dat uitlaatsysteem ook echt werkt. Gaan geruchten rond dat Mclaren ook met zoiets komt. Enige nadeel wat het kan hebben is de schommelende hoeveelheid uitlaatgas waardoor de hoeveelheid downforce ook gaat fluctueren.

    • + 0
    • 2 feb 2011 - 20:10
    • De Blown Diffuser werkte ook op uitlaatgas......dus dit is een probleem waar je altijd tegenaan loopt als je de uitlaatgassen toepast in aerodynamica features

      • + 0
      • 2 feb 2011 - 22:01
    • scheelt weer dat ik de f150 mag besturen.:P

      • + 0
      • 2 feb 2011 - 23:38
    • was dus voor sam bedoeld.

      • + 0
      • 2 feb 2011 - 23:39
    • ik wist niet dat een Fan de auto bestuurd.. zal ik toch even Kimi opbellen hoe dat zit

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 08:54
    • Mooi kan ik Alonso Fan al meteen bestraffen

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 09:41
  • mister S

    Posts: 298

    Ferrari komt in Bahrein met met een \"flex diffuser\", dit is een variant op de blown diffuser. Deze moet 3 tot 5 tienden op een ronde van 1.30 op gaan leveren. Het Principe is een combinatie tussen de dubbele diffuser en de blown diffuser. Hoe het precies werkt mag ik jullie helaas niet vertellen, maar jullie zullen tegen de 1e race in Maart wel zien hoe het er uit ziet. Ik ben sinds September vorig jaar medewerker op de aerodynamische afdeling van Ferrari. Ik werk met een team mensen aan de onderkant van de F150 (wegligging, ophanging, diffuser, etc.) Zelf werk ik er dus pas net, ik ben op dit moment 2nd assistant coöperator, maar hoop binnen 2 a 3 jaar 1st assistant te zijn.

    Ik heb het er erg naar mijn zin!
    Ik hoop dat ik jullie ff lekker jaloers heb kunnen maken met mijn verhaal =-).

    • + 0
    • 2 feb 2011 - 22:52
    • x-tech

      Posts: 178

      Dipartimento Motori-progettazione è molto più divertente :-)
      ik ken je echter niet!

      • + 0
      • 2 feb 2011 - 23:31
    • Stri

      Posts: 2.397

      Ik waardeer je fantasie en creativiteit, maar ik denk dat je het intelligentieniveau van de gemiddelde gebruiken van deze site net iets te laag inschat :p

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 08:42
    • dus je verteld een revolutionaire Diffuser van Ferrari.. maar je mag niet vertellen hoe het werkt

      jij bent wel een slimme medewerker.. ik zal jouw vanaf nu Charlie Whiting 2 noemen

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 08:55
    • Leuk joh....laat me raden,elke 10 minuten moet je 50 euro cent erbij gooien in de arcade? of heb je thuis op uw kamertje een personal computer die krachtig genoeg is een spelletje te draaien?

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 09:46
    • Jejking

      Posts: 77

      18 jaar? Heet je toevallig Stepney van je achternaam en heb je een bijbaantje in een kopieershop? It's a bloody small world these days ^^

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 14:11
  • tattoo666

    Posts: 26

    Tuuuuurlijk!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 2 feb 2011 - 22:58
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Hahah, gozer je ben 18.. Wel creatief, dat moet ik wel toegeven.

    • + 0
    • 2 feb 2011 - 23:05
  • Is dit een broodje aap verhaal of werk je echt daar?

    Is dus een broodje aap verhaal gezien jouw facebook foto\'s heb jij nog geen eens een baard in de keel. 1992 zit waarschijnlijk nog te ploeteren op middelbare school.

    Je had me bijna :D

    • + 0
    • 2 feb 2011 - 23:06
    • mister S

      Posts: 298

      Je hebt wel moeite gedaan om er achter te komen dat ik 18 ben, daar neem ik genoegen mee. ;-)

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 09:51
  • \'Ik dacht ook beter voorbereid te zijn op de extra knopjes op het stuur. Het is soms erg afleidend en moeilijk te combineren met schakelen\'

    Gisteren las ik iets over Barrichello die ook hierover iets zei en toen kwam er veel commentaar met kritiek in. Hou jullie niet in he. Geef Kubica er ook maar eens van langs. :)

    • + 0
    • 2 feb 2011 - 23:08
    • ja dat gaat hier nou eenmaal zo.. ik vind het ook maar apart

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 08:59
  • Mercedes GP heeft tot nu toe ook niet kunnen overtuigen volgens mij hebben ze tot nu toe de minste kilometers gemaakt. En de tijdens zijn tot nu niet spectaculaire. Maar wie weet komt het nog, aangezien de echte versie in maart nieuwe dingen gaat brengen.

    • + 0
    • 2 feb 2011 - 23:11
    • Die gaan ook pas bij de volgende test met hun aerodynamica pakket aan de slag....ze rijden nu puur om dingen als KERS te testen.
      Net als vele teams alhier!

      • + 0
      • 3 feb 2011 - 09:42
  • Riight...

    • + 0
    • 3 feb 2011 - 01:16
  • Jammer van dit beircht. Natuurlijk mag je geen conclusies trekken maar indicaties signaleren mag natuurlijk wel! en de indicatie dat RedBull en Ferrari beiden de beste papieren hebben is zeer zeker aanwezig. Jammer man, ik hoop echter nog steeds op verrassingen, maar mercedes en renault komen beiden nogal hortend en stotend uit de startblokken. verdorie. nou, iig hopen op een competatieve McL!

    • + 0
    • 3 feb 2011 - 10:12

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar