Bruno Senna gaat voor racestoeltje bij Lotus Renault in 2012
- Gepubliceerd op 31 jan 2011 15:29
-
21
- Door: Robin Smeets
Senna vertelde bij de presentatie van de R31 dat hij nog niet weet of hij tijdens vrijdagtrainingen in actie zal komen, maar toch hoopt hij de teamleiding ervan te overtuigen om hem een contract aan te bieden voor 2012. "Ik denk dat dit geen slechte deal is", begon Senna. "We hebben met enkele teams gesproken waar ik komend seizoen racecoureur kon zijn, maar uiteindelijk bleek dit de beste optie."
"Ik ben nu derde coureur en zal het team tijdens elk raceweekend volgen. Ik zal enkele tests uitvoeren in de oude auto en hopelijk vinden we een plaatsje om op een vrijdag te rijden. Ik moet proberen om zoveel mogelijk dingen te leren, vooral op technisch gebied. Hopelijk kan ik het team dan overtuigen zodat ze me een racecontract geven voor 2012."
Bruno Senna zal komend seizoen dan in actie komen in de zwart-goude Lotus Renault. Zijn oom Ayrton reed in 1985 en 1986 met dezelfde kleuren voor Lotus. "Dat voelt geweldig. Voor mij is het extra speciaal om gelinkt te worden aan de Lotus-auto in deze kleuren."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 932
AUB nee he, in hemelsnaam op wat voor een grond zou hij nou bij Renault racecoureur mogen worden.
Posts: 1.408
Was Grosjean niet ook al bevestigd als 3e coureur? Wie is de 3A coureur en wie is de 3B coureur?
Morgen een interview met Ho Pin Tung waarin hij laat weten zeer blij te zijn om nog een seizoen 3e coureur te zijn bij Renault?
Het enige wat dit team voor dit seizoen voor elkaar heeft is een hoop verwarring veroorzaken. Eerst het gedoe met de toevoeging van Lotus aan de teamnaam en de livery van Lotus. Nu hebben ze ook meerdere 3e coureurs in dienst. Lekker begin van het seizoen voor dit team!
Posts: 1.503
Renault heeft inderdaad 2 3e coreurs...
Ben trouwens benieuwd wie in de GP2 gaan rijden voor het team van DAMS. Grosjean en Senna lijkt mij? Fauzy valt al af, want die heeft al een contract bij Super Nova en Tung wil in Amerika rijden en Charouz lijkt me geen logische keuze.
Posts: 619
Dit is toch positief nieuws? Als Senna testrijder is, zal hij niet meer op de baan te vinden zijn tijdens de races. Tot nog toe het beste nieuws van het jaar denk ik.
Maar ik snap niet waarom hij denkt kans te kunnen maken om voor Lotus Renault te racen volgend jaar. Volgens mij is 1 van de voorwaarden om voor een top team (Renault GP) uit te komen dat je of een zak geld mee neemt, of een beetje kan autorijden. Senna zie ik nog van me broertje op zijn driewieler verliezen.
Posts: 17
Jij bent anders het niveau van de driewieler ook niet ontstegen...
Posts: 259
kom op man, die kerel lift op het succues van zijn oom, hij heeft niks laten zien, weg met die man.. hoe kan je senna ipv van hulkenberg aantrekken...
Posts: 711
Misschien heeft senna 100 euro op tafel gelegd en hulk niks :)
Posts: 711
Wie wil die gaan vervangen dan? Petrov heeft al een contract voor 2012 (zegt natuurlijk niet alles, maar senna zegt ook niet veel) Ik weet niet of kubica al een contract heeft maar die word zoiezo niet door hem vervangen.
Posts: 696
Bruno Senna mag zijn pers. manager wel erg dankbaar zijn!
Maar idd. lijkt dit mij een beetje teveel van het \'goede\'...
Posts: 4.499
Al deze mensen die Bruno Senna nu afkraken zijn wel heel kort door de bocht. Het is een logische stap van zowel Renault als Bruno Senna.
Ten eerste is het marketing technisch geweldig om de sponsor Lotus en de naam Senna te kunnen verenigen. Zelfs in de oude zwart goude kleurensamenstelling.
Ten tweede heeft Bruno Senna er niks aan om weer bij een achterhoede team rond te rijden net als vorig jaar. Deze jongeman heeft een zeer korte en snelle carriere gemaakt in het formule racen. Capaciteiten heeft hij en met de juiste ervaring en begeleiding komt hij er zeker. Het Renault team vormt ee goede leerschool. Wel zou het ideaal zijn als hij in een lagere klasse nog meer race-ervaring opdoet.
Tot slot heb ik de hoop dat al deze kritisch mensen op dit forum beseffen dat Bruno geen Ayrton is. Bruno heeft kwaliteiten dat weet iedereen in de racewereld. Button heeft ook tijd nodig gehad en is nu een waardig Formule 1 kampioen en een grote heer tussen de anderen!
Posts: 631
Ik vindt dat iedereen wel een makelijk oordeel over hem heeft, vooral negatief. Wat heeft hij nou kunnen laten zien? Kom op zeg. En wat hij voor de Formule 1 heeft laten zien is niet slecht. Ik zou nog wel wat meer van hem willen zien, ik hoop dat hij voor volgend jaar een zitje heeft.
Posts: 79
Vind ik ook. Senna en Chandcock hebben niks kunnen laten zien in zo\'n slechte wagen. In mijn mening verdienen ze allebei nog een kans.
Posts: 11.414
Zou me inderdaad niets verbazen als Senna gedurende het jaar nog instapt. Als Petrov een half seizoen nog steeds geen progressie vertoond dan zullen ze hem er toch echt wel uit zetten.
Posts: 696
Volgens mij zal Grosjean dan instappen...
Posts: 11.414
Senna is eerste in lijn.
Boullier (vandaag bij de presentatie):
\"I will get the one who is ready and obviously Bruno is the most ready driver.\"
Van Grosjean heeft Boullier gezegd dat die hoofdzakelijk bij Renault zit vanwege zijn nationaliteit. Ook lekker als de teambaas dat over je zegt ..
Posts: 696
Ok Patrick,
Da\'s dan duidelijk! Maar of Petrov onder de indruk zal zijn van Senna? Dan had Lotus Renault beter Klien kunnen inhuren...
Posts: 11.414
In Abu Dhabi was Senna anders sneller dan Klien.
Posts: 830
senna is zeker geen slechte coureur!
Deze man hheft in alle andere klassen laten zin een echte ciureur te zijn. Hij verdiend nog een kans.
Ik hoop dat die Gp2 mag rijden voor Dams. Jammer voor Tung dan maar.
Ik vind dat de Fia toch nog 1 team moet toe laten.
Posts: 631
Haha, ik denk niet dat dat nu nog gaat lukken hoor. :P
Posts: 880
Senna GP2 rijden voor DAMS? Sorry, maar dat team heeft Romain Grosjean en Pal Varhaug al bevestigd. Alleen Ocean Racing heeft in principe nog vacatures.
Posts: 866
Het is toch goed van Renault om 5 resrve coureurs te hebben?
Ze geven veel demo\'s over de hele wereld en zo blijven de jongens toch een beetje in the picture....