user icon
user icon

Stroll over toekomst: "We zullen zien wat mijn vader besluit te doen"

  • Gepubliceerd op 23 aug 2018 15:46
  • comments 42
  • Door: Jeroen Jonkers

Lance Stroll weet naar eigen zeggen nog niet waar hij in 2019 rijdt. Dat vertelde Canadees tijdens de officiële Formule 1-persconferentie. Het lijkt logisch dat Stroll verhuist naar Force India, het team dat is gekocht door zijn vader. Stroll zelf wil hier nog niet op ingaan.

"Vooralsnog is er niets veranderd, ik draag nog een Williams-polo", aldus Stroll. "We hebben dit weekend een race te rijden en ik ben volledig gefocust. Aan de andere kant zijn er natuurlijk dingen gebeurd, met name rondom mijn vader. Hij zag een financieel interessante kans bij Force India, want die hadden het lastig."

"Hij ziet veel mogelijkheden bij dat team en hij is altijd passievol geweest over auto's", vervolgt Stroll. "Hij heeft vierhonderd banen weten te redden en ik weet zeker dat hij een competitief en gezond bedrijf kan oprichten in de toekomst. Ik ben erg blij voor hem."

Volgens de laatste geruchten maakt Stroll op korte termijn de overstap naar het team van zijn vader, maar de jonge Canadees wil zich nog niet branden aan uitspraken over dat onderwerp. "Zoals ik al zei, ik ben hier nu met Williams. Ik weet nog niet zeker waar ik aan toe ben in de toekomst. We zullen zien wat mijn vader besluit te doen, maar hij is een aardige kerel."

Reacties (42)

Login om te reageren
  • Schei toch uit jongen, jij weet heus wel dat je volgend jaar in die roze bak rijdt.... of is die dan niet roze meer?

    Lawrence Stroll over 2019:
    "We hebben gekozen voor de line-up Stroll-Mazepin. We hebben hiervoor gekozen omdat we een teamgenoot voor Lance wilde met ontzettend veel talent en potentie. Het wordt een interessant jaar en aan de rijders zal het nooit kunnen liggen. Wij wensen Perez & Ocon veel succes in de toekomst. Deze coureurs pasten met hun achtergrond echter niet bij Force Stroll".

    • + 3
    • 23 aug 2018 - 15:56
    • Grindbak

      Posts: 261

      Gaat dat team niet Force Droll heten? Gemiste kans.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 15:57
    • Ik vraag me af waar die "haat" (ik weet even geen ander woord) richting Stroll vandaan komt bij je. Alle malaise bij Williams is toch af te leiden op alles behalve Stroll? Stroll bouwt immers geen auto's.

      • + 4
      • 23 aug 2018 - 16:03
    • @Soccer98 Heb je de gang van zaken niet gevolgd? Stroll sr. is sponsor omdat hij zijn zoon wil promoten. Hij houdt helemaal niet van de sport.
      En Stroll jr. is best een goede coureur, maar niet de beste, en hij rijdt alleen maar in formule 1 omdat zijn vader sponsor is. Anders had hij het nooit of te nimmer gered.
      Die 2 factoren maken het een verwerpelijk geheel.

      • + 1
      • 23 aug 2018 - 16:21
    • @Soccer,
      Seriously? Die vorige titel is gewoon letterlijk gekocht door Lawrence Stroll. En wat te denken van het continu testen op banen.

      Zoveel mogelijk flappen neertellen om zoonlief in een beter daglicht te zetten. En op zich zou dat nog redelijk zijn als Lance echt talent had... maar kom op zeg.

      Lance werd compleet afgedroogd door Felipe Massa op zijn retour. En Sirotkin... die is tegenwoordig ook gewoon sneller hoor. Dat zegt echt meer dan genoeg lijkt me.

      En als kers op de slagroom (of de taart) is Stroll ook nog verschrikkelijk arrogant in de media. De trap na richting Massa is tenenkrommend (geen mentor, etc).

      Nee, Stroll is een aanfluiting. En kom niet aan met die lucky P3 in Baku, want het was juist Massa die daar gewonnen had wanneer zijn auto niet de geest had gegeven. Het halve veld viel uit en die baan paste goed bij de Williams van toen.

      • + 3
      • 23 aug 2018 - 16:26
    • Papa Mazepin wil dat toch ook doen? Uralkali is trouwens ook van de (vracht)wagens gehaald, sponsor van FI en bedrijf van... Mazepin

      Papa Ericsson doet dat dat toch al jaren? Zijn naam en die van zijn Zweeds consortium zitten wat dieper begraven achter fiscale constructies maar het is identiek hetzelfde.

      Papa Latifi heeft dit jaar 20% van McLaren gekocht, is in mindere mate ook weer hetzelfde.

      Ofwel gaan een deel van jullie nog veel meer moeten haten, of het is tijd om je bloeddruk weer wat te laten zakken. Is allemaal niet zo gezond.

      • + 2
      • 23 aug 2018 - 16:50
    • Daar gaat het me niet om. Stroll profiteert inderdaad van de optimale voorbereidingen die zijn pa hem heeft aangereikt. Formule 3 titel gekocht? Geloof ik niet. Hij zou vast wat extra perks hebben gehad, maar zonder talent win je geen F3 titel. Ook al heb je het geluk van een rijke pa. Een Deletraz, Ide of Rosset zouden het met die hulp alsnog verpest hebben.

      Daarnaast is Stroll pas 19. Geef hem eens wat tijd. Je kan hooguit zeggen dat F1 nu nog wat te vroeg is. Niet iedereen is een Verstappen, Alonso of Hamilton die meteen presteert. Is Stroll het grootste talent? Nee, dat niet, maar de behandeling die hij nu krijgt vind ik onterecht. Al ben ik het wel met je eens met betrekking tot zijn houding richting Massa. Daar moet hij wat volwassener in worden.

      • + 1
      • 23 aug 2018 - 16:59
    • @Wimp Dat Ericsson onder de radar eigenlijk hetzelfde doet als Stroll jr. is ook nogal pijnlijk. Ericsson is ook nooit goed genoeg op eigen kracht in formule 1, maar zal er misschien volgend jaar ook nog gewoon rondrijden.
      In het verleden gingen coureurs met bakken geld smijten (via sponsors), omdat ze wisten dat ze beter waren voor formule 1, maar misschien niet rijk genoeg (bijv. Lauda).
      Tegenwoordig helaas is het omdat men denkt dat het belangrijk is om veel geld te hebben.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 16:59
    • Arie54

      Posts: 2.511

      @RJHVANDAAG: Ik kan mij zomaar voorstellen dat heel wat sponsors in de F1 niets met de sport hebben, maar wel een uitstekende marketing tool zien.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 18:18
    • Force India wordt officieel Racing Point Force India Team... zelfs als afkorting nogal lang #RPFIT

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 19:41
    • Kraai

      Posts: 667

      Echt, serieus jongens.
      Alleen maar aannames wat betreft Stroll.
      Hij heeft ook best wel goede dingen gedaan, is ook uitgeroepen tot talent in europa.
      start elke race heel erg goed maar valt daarna terug (geloof dat papa van, dat ook altijd deed).
      Gun die jongen eens wat krediet, hij heeft niet de auto om wat te laten zien.
      En.... zijn vader die best wel in de autosport is geintereseerd heeft een F1 team gered van de ondergang.
      Inderdaad Lance is wat te vroeg de F1 in gedoken, maar ik denk dat de meeste frustatie zit in het feit dat papie geld heeft.
      Boeiend.....heel, heel veel rijders hebben hun stoeltje gekocht.
      Hij zal geen Hamitlon worden of een alonso, maar ik gun hem dit wel.

      En nu mogen jullie me afmaken......

      • + 1
      • 23 aug 2018 - 21:55
    • LimboF1

      Posts: 4.081

      Stroll is het prototype pay-driver. Zijn papa geeft hem alles wat zijn hartje begeert en rijdt in de koningsklasse waar hij niet goed genoeg voor is. Hij kan rijden, dat moet wel gezegd worden. Maar hij is in de F1 grotendeels terecht gekomen door geld. De kans om in de F1 te rijden heeft hij gekregen door de financiële problemen bij Williams, anders was hij nooit in de F1 gekomen.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 09:51
  • walter33

    Posts: 561

    kleuter

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 15:58
    • ray1975

      Posts: 2.400

      ik weet de beste oplossing... nooit meer terugkomen Stroll... de mazzel

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 19:28
  • Kneus... hij moet eens onder papa’s vleugels vandaan komen. Ik heb niet het gevoel dat het zijn droom is die uitkomt, maar meer die van papa. Laat hij eens gaan doen wat hij graag zelf wilt!

    • + 1
    • 23 aug 2018 - 16:03
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Haha, Lance zou zo in de zakenwereld aan de slag kunnen. Hij liegt dat hij barst.

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 16:03
    • Links of rechtsom, Lance werkt voor daddy. No matter what.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 16:12
    • Dus politicus... ;)

      • + 1
      • 23 aug 2018 - 16:32
    • Grindbak

      Posts: 261

      Een echte Strulovitch, dus.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:25
  • "We zullen zien wat mijn vader besluit te doen, maar hij is een aardige kerel." ???? waar slaat dat op?

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 16:14
    • arie51

      Posts: 319

      Op zijn Papa

      • + 1
      • 23 aug 2018 - 16:20
    • Rimmer

      Posts: 6.952

      Hij insinueert dat papa aardig is en hem dus vast wel een stoeltje bij StrollGP wil geven.
      Benieuwd hoe snel papa dat ooit zo’n prachtige team naar de klote helpt. Denk dat ze eind 2019 al in de achterhoede vechten.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 16:22
    • arie51

      Posts: 319

      Je kent ze toch wel die kleine ettertjes die constant lopen te zeuren, papa ik wil een lolly, papa, papa ik wil een fiets, papa, papa, papaaaa. ik wil een raceauto, papaaaaaaaaaaaa.
      Ik wil een team, papa ik wil wereldkampioen worden. Ja, ja oké papa zorgt er wel voor maar nu niet meer zeuren. en toe was het verhaaltje uit oogjes dicht en zoet slapen gaan.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 16:27
  • astridf1

    Posts: 330

    Ik vind het schattig hoe hij reageert, hij laat zich niet van de wijs brengen door een stel journalisten.

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 16:33
    • Niet van de wijs brengen? Hij heeft door laten schemeren dat hij volgend weekend al bij FI rijdt, althans zo heb ik zijn zinnen en brede lach opgevat. Het leek alsof hij het wel van de daken wou schreeuwen. Hij zat daar super relaxed en helemaal happy.
      Denk juist dat de journalisten hun antwoorden juist wel gekregen hebben.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 16:59
  • Mensen die rijk geworden zijn in de textielbranche, en dan nog wel miljardair , heb ik sowieso groot wantrouwen bij... kinderarbeid, mensen die onder zeer gevaarlijke omstandigheden werken , te lang werken , zwaar onderbetaald worden en ga zo maar even door, alle smerige decadentie uit de kapitalistiche maatschappij en uitsluitend voor de poen .. Af en toe ,en tegenwoordig steeds vaker, schaam je je dood voor onze Westerse welvaartsmaatschappij... Ja ,,zeuren en politiekcorrect doen over milieu en vluchtelingen ,oorlogen,, notabene problemen waar we vaak zelf verantwoordelijk voor zijn... tja...

    • + 4
    • 23 aug 2018 - 16:40
    • Reality check!..+++

      • + 1
      • 23 aug 2018 - 16:49
    • Maar intussen wel de spijkerbroeken kopen die daar gemaakt zijn.
      Beetje dubbel.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 17:21
    • Maximo

      Posts: 5.951

      Psies BSCHUIT

      Zelf maak ik ook deel uit van die maatschappij, maar de Strolls en hun houding om ales inclusief successen te kunnen kopen en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat irriteert mij ook mateloos.

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 17:22
    • Arie54

      Posts: 2.511

      @BSCHUIT: Zeur toch niet zo man. Dat is nu eenmaal de realiteit en als je maar half de kans had gehad had je het ook gedaan. Want je gaat mij toch niet wijsmaken dat jij bij al je aankopen eerst gaat nagaan hoe het met bijvoorbeeld kinderarbeid of kappen van bossen is gegaan?

      • + 0
      • 23 aug 2018 - 18:22
  • Fireblade

    Posts: 923

    Ach, dit is ook maar weer een tijdelijk project van papa Stroll. Hij kan blijkbaar kopen wat hij wil, maar uiteindelijk wil hij er financieel toch ook weer een keer beter van worden. Dat valt sowieso al niet mee met een midden- tot achterhoede team, maar al helemaal niet met zo’n nietszeggende coureur als Lance achter het stuur, die natuurlijk ook nog een voorkeursbehandeling krijgt, ongeacht wie zijn teammaat wordt.

    Kijk maar naar die vorige eigenaar, Vijay of hoe heet die beste man, ook geen armoedzaaier, maar die heeft het dus ook niet gered. Zal met papa Stroll nog korter duren dit avontuur. Maximaal 2 seizoenen schat ik zo in en dan is het einde F1 voor zowel sr als jr.

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 16:59
  • Adjo83

    Posts: 904

    Force india altijd een mooi team geweest en hun ambities waar kunnen maken.

    Denk dat dat bij deze ook de laatste keer is dat ik dat getypt heb...ben namelijk bang dat het met megasprongen achteruit gaat daar

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 17:15
  • Alle reclame van Force India in van de trailers in Spa Francorchamps gehaald ... de nieuwe start lijkt eraan te komen.. wat een bom gaat dat zijn!

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 17:15
  • pfff kan deze gast zichzelf echt nog serieus nemen? Ik snap dat alle coureurs een ego hebben... maar deze gast lijkt altijd zo blind over zijn presentaties en doet alsof hij het verdient om een force india te rijden... Enorm jammer dit van Force India..

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 17:40
  • RdB

    Posts: 168

    Ik vraag me af wat ik irritanter vind, die hele Stroll-soap, of de kindertjes hier die op
    'm lopen te zeiken.

    • + 1
    • 23 aug 2018 - 17:48
  • Wou dat mijn vader zaliger zoveel geld had gehad. Was ik professioneel shopper geworden met liefde voor auto's.
    Al dat gescheld op Stroll is gewoon pure jaloezie. Begrijpelijk, maar wees er dan eerlijk over !!!

    • + 2
    • 23 aug 2018 - 17:52
    • Volgens mij sla je de spijker op zn kop :) Afgunst, doen alsof t iets vies is om veel geld te hebben en not done om dat te gebruiken om je dromen te verwezenlijken. En passant houden ook nog eens 100en mensen hun baan en blijft een team behouden.

      • + 1
      • 23 aug 2018 - 20:40
    • Jalouzie speelt inderdaad mee bij het oordeel over fam. Stroll en Lance is kampioen F3 geworden door in 2016 de meeste punten te verzamelen en races te winnen. Misschien is zijn overstap naar de F1 te vroeg gekomen en had hij nog verder moeten rijpen in een andere raceklasse, maar hij kan echt wel rijden. Misschien heeft hij minder gevoel met de wagen omdat hij niet gewend is om vieze handen te maken en heeft minder affiniteit met de techniek. Hij zal ons de komende jaren echt nog wel gaan verbazen in de pink car.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 00:43
  • Wat een hypocriete huichelaar.

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 18:22
    • Ook weer een opmerking van niks dit.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 00:57
  • jd2000

    Posts: 3.043

    Dat wil toch iedereen, een vader die in je geloofd...

    • + 0
    • 23 aug 2018 - 18:54

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (21)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar