user icon
user icon

Sleutelfiguren rijdersmarkt aan het woord tijdens persconferentie op Spa

  • Gepubliceerd op 22 aug 2018 09:11
  • comments 18
  • Door: Jeroen Jonkers

Tijdens de officiële persconferentie voorafgaand aan de Grand Prix van België, zullen alle sleutelfiguren van de afgelopen weken aanwezig zijn. Het wordt een uitgebreide zit, aangezien de persconferentie in meerdere delen is opgesplitst. 

In de eerste persconferentie van donderdag, die om 15.00 uur Nederlandse tijd begint, schuiven vier coureurs aan: Fernando Alonso, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo en Carlos Sainz. Dit viertal stond de afgelopen weken in het middelpunt toen de rijdersmarkt losbarstte. 

Het tweede deel van de persconferentie volgt direct na de eerste zitting. Dan zullen Marcus Ericsson, Lance Stroll, Stoffel Vandoorne en Max Verstappen aanwezig zijn. De laatste twee rijden een thuiswedstrijd, waardoor zij veel steun vanuit het publiek kunnen verwachten.

Vrijdag is het de beurt aan de Formule 1-teambazen. In het eerste deel, dat om 13.00 uur Nederlandse tijd aanvangt, zitten Cyril Abiteboul (Renault), Gil de Ferran (McLaren) en Christian Horner (Red Bull Racing). In de aansluitende tweede sessie is het de beurt aan Otmar Szafnauer (Force India), Franz Tost (Toro Rosso) en Claire Williams (Williams). 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Ik denk dat Lance en Stoffel veel vragen gaan krijgen over hun toekomst

    • + 0
    • 22 aug 2018 - 09:40
    • Daar kan je van opaan.
      Verwacht ook geen rare opmerking van Stoffel, die kerel is slim genoeg om professioneel te blijven.

      Wat Stroll betreft lijkt nog iets geks in de maak.
      Blijkbaar zijn er problemen met de overname van FI.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 09:46
    • Welke problemen?

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 09:55
    • d@nny

      Posts: 1.784

      @Stoffelman, welke problemen en waar heb je dat gelezen?

      Het enige dat ik ben tegen gekomen is een klagende verlierer in de vorm van Mazapin Sr.

      • + 1
      • 22 aug 2018 - 09:55
    • DBGates

      Posts: 2.161

      Ik denk niet dat er problemen zijn met de overname, dat Lance deze race niet in de FI zit getuigd dat Lawerence Stroll nig een greintje zakelijkheid en realistisch besef heeft.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 09:59
    • Papa Mazepin had ook een bod op FI gedaan, en spant nu een rechtzaak aan omdat hij van onregelmatigheden spreekt in de verkoop. Hij wil zo zelf FI nog kunnen kopen.

      • + 1
      • 22 aug 2018 - 11:37
    • Ik denk dat het probleem betreft FI vrij simpel is, het team is overgenomen door verschillende investeerders waaronder dus Stroll.
      Ik denk dat het enige probleem de bezetting van de zitjes is, beide huidige rijders Ocon en Perez hebben contracten, mogelijk zijn de andere investeerders het niet zo eens om Lance Stroll daarin te plaatsen ipv huidige rijders, vanwege hoge kosten om contracten te ontbinden en laten we niet vergeten dat de prestatie's van Stroll, die niet in de buurt komen dan die van Ocon en Perez. Dus ik zie het niet als vanzelfsprekend dat Lance daar even een stoeltje krijgt, dit seizoen al helemaal niet, misschien volgend jaar ( als hij zijn prestatie's verbeterd )

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 11:37
    • nimitznl

      Posts: 88

      @hennie013 bij mij weten zijn de contracten van Perez en Ocon aan het eind van dit jaar verlopen. Dus voor 2019 zijn de stoeltjes vrij.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 12:20
    • @D@NNY

      Het is wel meer dan een klagende Mazepin.
      Wat wimpipedia schrijft is er boenk op.
      Er schijnt een rechtzaak aangespannen te zijn tegen Stroll in verband met de overname van FI.
      Die overname kan dus nog een staartje krijgen.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 17:01
  • rafael

    Posts: 2.042

    De laatste twee rijden een thuiswedstrijd!?????
    Stel als Nederland elftal spelen tegen België, wie speelt thuis dan?????

    • + 0
    • 22 aug 2018 - 10:02
    • Hangt er vanaf wie de meeste fans naast de baan heeft. Als Schalke 04 tegen Galatasaray speelt,vraag je vaak af wie idd thuisspeelt, ze Germans of Türkye

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 10:09
    • Als het nederland belgie is, dan Nederland, is ht Belgie Nederland, dan Belgie. Hoeft allemaal niet moeilijk te zijn

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 10:15
    • LimboF1

      Posts: 4.068

      Stoffel is een Belg
      Max is in België geboren en heeft een Belgisch paspoort, maar rijdt onder de Nederlandse vlag. Volgens zijn moeder (interview 2015) alleen een Belgisch paspoort. Op Wiki staat dat hij Beide Nationaliteiten heeft, maar in principe blijft hij dan meer Belg dan Nederlander in mijn ogen.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 10:50
    • Moeten we toch niet zo veel vragen over stellen, maakt het uit je bent fan van een rijder voor meer dan enkel het vlaggetje!

      Ik beschouw Nederlanders ook niet echt als buitenlanders maar meer als dichte buren.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 15:51
  • Max Verstappen sleutel figuur ja?

    • + 0
    • 22 aug 2018 - 10:22
    • Neu, maar James Key wel. Ben wel benieuwd wat der Franz (of RBR) over die uitspraken van Zak te melden heeft.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 13:34
  • Ben vooral benieuwd naar de uitleg van Sainz waarom hij niet bij RedBull komt maar naar McLaren gaat. Of heeft Helmut Marko daar al wat over gezegd?

    • + 0
    • 22 aug 2018 - 10:58
    • Volgens @Kenju 20 aug 2018 21:04 0
      Voor alle duidelijkheid, ik zei dat Sainz zelf besloten heeft niet op de
      aanbieding van RBR in te gaan.

      Sainz zelf heeft echter in Assen verklaard dat hij hoopt dat er wél
      een keer een stoeltje voor hem bij RBR komt, waaruit blijkt dat hij
      geen aanbod heeft gehad.

      Helmut Marko heeft zich er nog niet over uitgelaten.

      • + 0
      • 22 aug 2018 - 11:59

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar