Venezolaanse energiemaatschappij nieuwe sponsor van Williams
- Gepubliceerd op 15 jan 2011 12:19
-
14
- Door: Robin Smeets
De aankondiging werd gisteren door teambaas Frank Williams gemaakt nadat Pastor Maldonado enkele demonstratierondjes had gereden in Caracas. Er kwamen maar liefst 20.000 mensen opdagen, waaronder president Chavez. "Het is ongelooflijk om dit te mogen delen met mijn landgenoten. Het is geweldig om te zien hoeveel mensen er zijn komen kijken", vertelde Maldonado over zijn demonstratie in de FW32 van vorig jaar.
Teambaas Frank Williams vertelde daarna over de nieuwe sponsorovereenkomst met PDSVA: "We zijn PDVSA erg dankbaar dat ze ons team komen ondersteunen en dat ze zich bij ons hebben gevoegd. Zij zijn een belangrijke partner en kunnen voor ons zeker veel gaan betekenen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land Venezuela
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.361 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 264
Wat een verrassing!!!
Toch jammer dat een team als Williams dit nodig heeft om te overleven.
Posts: 2.267
Idd Schaik! Heel gek dat een team geld nodig heeft om overeind te blijven, echt heel gek idd!!
Ik snap ook niet dat ze geld aannemen, ze kunnen beter geen geld aannemen....
Posts: 312
Williams heeft meer kampioenschappen dan bijvoorbeeld McLaren gewonnen en desondanks verkeren zij al een paar jaren in financiële nood. Om te \'overleven\' zijn ze noodzaak om een \'paydriver\' aan te nemen. Dat is wat Schaik bedoelt te zeggen!!
Posts: 2.267
Omdat Maldonado daar ook vandaan komt is het een paydriver? Dus dan is alonso ook een paydriver? Komt uit spanje, en sinds hij bij ferrari zit pompt Banco Santander daar 30 miljoen per jaar heen.....
Posts: 312
Denk even goed na: Hulkenberg, die het best wel goed gedaan heeft, wordt geruild voor iemand die nog nooit in de F1 gereden heeft. Williams staat niets voor niets tussen teams die het moeilijk hebben en niet zoveel te besteden hebben. Die Maldonado is niet vanwege zijn talent aangenomen, maar vanwege het grote zak geld dat hij meeneemt. Punt!
Posts: 866
Maldonado is gewoon de GP2 kampioen van dit jaar.....In mijn optiek is een paydriver iemand die niet genoeg talent heeft om op eigen houtje in de F1 te komen.
dat ie een grote zak geld meeneemt is gewoon mooi meegenomen.
Hulkenberg had zelfs dit jaar nog minder punten dan zogenaamde paydriver Petrov.
En zo veel beter was de Renault niet.
Dit is voor Williams gewoon erg belangrijk met oog op de toekomst.
Posts: 5.397
Toch vind ik het jammer dat na ING nu ook Philips weggaat.. Er blijft niets Nederlands over in de Formule1.. Volgens mij hou je alleen randstad over? Of gaat die ook weg?
Posts: 10.089
Mclaren had dacht ik ook nog een Nederlandse sponsor, kzal ff kijken
Posts: 1.481
Akzo Nobel dacht ik. Die heeft de \"speciale\" verf gemaakt voor de McLarens
Posts: 5.792
Venezolaanse energiemaatschappij je moet lezen de venezolaanse regering steunt williams.zoals rusland renault steunt.maestrocan hoe kunnen ze nu in nood verkeren als ze nog steeds winsten uitkeren.Ze wilen gewoon meer geld hebben om meer aan te kunnen ontwikkelen daardoor hopen ze dan met de top mee te kunnen draaien.Ze hebben hun eisen naar boven bij gesteld vergeleken en paar jaar geleden maar dat kost meer geld zodoende . het niet zo dat ze in zwaar weer zaten anders kan je geen winst maken.
Posts: 5.792
Wat hebben de ned sponsoren dan verloren in de f1,niks. ze moeten eens een nederlander steunen daar zou ik respect voor hebben maar niet wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan een middelmatig team steunen dat ieder jaar verder naar achteren reed.Nu gaat het beter maar hoelang duurt dat bij williams ze zijn nooit met een lange termijn visie bezig. zoals nu ook weer om een andere rijder aan te stellen terwijl er helemaal geen reden was om dat te doen behalve financieel dan.
Posts: 6.927
@de autoverkoper: Wie zegt dat Hulkenberg is ingeruild? Hulkenbergs manager had vanaf de zomer al een onvermurwbare houding aangenomen dat Hulkenberg een fiks salaris moest gaan verdienen bij Williams. Net hetgeen wat Williams niet kon gebruiken. Weber heeft toen ook niet ingegeven en daardoor is Hulkenberg out of the picture geraakt voor 2011. Toen Hulkenberg goede resultaten begon te boeken en zelfs pole pakte was het al te laat en keek Williams al verder. En wees eerlijk. Welk team zou de succesvolste GP2 coureur in overwinningen die het kampioenschap op zijn naam schreef en een flink sponsorpakket achter zich heeft staan afslaan?
Luister, dat Hulkenberg de meest getalenteerde rijder van het veld in 2010 staat voor mij buiten kijf. Maar om nou het voor te gaan doen dat Williams voor een paydriver gekozen heeft? Dat gaat mij te ver. Williams heeft voor de verstandigste optie gekozen.
Posts: 696
Mag ik je \'enigszins\' verbeteren?
\"Williams werd door Weber gedwongen om de verstandigste optie te kiezen...\"
Posts: 866
Ik reageerde ook alleen maar op de mensen die hier aangeven het belachelijk te vinden dat Williams voor Maldonado gaat en die hem als Paydriver afschilderen.
Ik weet ook zeker dat HUL een toptalent is maar Williams is niet meer het Williams van welleer.
er staat in mijn post ook louter tekst over dat Maldonado niet de eerste de beste is en niet zomaar een paydriver.
Ik vond HUL dit jaar alleen een beetje tegenvallen.
Als Williams de middelen had had ie Maldonado liever bij HRT ingezet voorlopig want ze hebben ook een technische samenwerking.Maar HUL neemt niet genoeg centen mee.
Als je mijn post leest dan zie je dat ik het ook bedoel zoals jij het stelt.
Alleen jij komt met het verhaal over Weber waar ik je zeker gelijk in moet geven!
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat Maldonado juist niet de eerste de beste paydriver is.
En dat Petrov het qua punten zelfs beter deed dan Hulk.
Terwijl iedereen Petrov als Paydriver afschilderd.
Ik denk dus ook dat FW voor de meest verstandige optie gekozen heeft