user icon

Sergio Perez: "Alles hangt af van de wagen die ik kan gaan rijden"

  • Gepubliceerd op 08 mei 2018 10:03
  • comments 22
  • Door: Rik Klein Entink

Sergio Perez is zeker niet gefrustreerd ondanks het feit dat hij geen kans krijgt bij een top team in de Formule 1. Of hij ooit mee gaat strijden om de hoogste plaats op het podium hangt volgens de Force India-coureur vooral af van het team waar hij voor uit kan komen.

Van Force India naar Renault?

Inmiddels is Perez uitgegroeid tot één van de meest stabiele coureurs van de teams uit het middenveld en pakte hij in Bakoe zelfs een podiumplaats voor het team van Force India. Maar nu de geruchten over de posities van de coureurs voor volgend jaar op gang komen wordt hij nog steeds niet genoemd om een stoeltje bij Red Bull Racing, Ferrari of Mercedes in te nemen. Als Daniel Ricciardo naar Ferrari vertrekt dan lijkt Carlos Sainz de gegadigde om naast Max Verstappen in de pitbox plaats te nemen. Het management van Perez zou in gesprek zijn met Renault om de opengevallen plaats dan op te vullen. 

Formule 1 is oneerliljk

Maar de Mexicaan weet dat het mechanisme in de Formule 1 nou eenmaal zo werkt. "Formule 1 is erg oneerlijk en veel minder afhankelijk van de atleet dan in andere sporten", aldus Perez in de Spaanse krant Marca. Hij vervolgt: "Het is geen tennis bijvoorbeeld waar het allemaal om jou draait. Zelfs al ben je de beste coureur ter wereld, dan nog kan je niet winnen als je niet de beste wagen hebt."

Niet gefrustreerd

Zuur is Perez echter niet: "Ik ben niet gefrustreerd want ik weet hoeveel geluk ik heb, de geweldige kans die ik krijg en de mooie carrière die ik tot nu toe heb gehad. Ondanks dat ik niet in de meest competitieve wagens heb gereden in mijn acht jaar Formule 1 weet ik nog steeds waartoe ik in staat ben. Het hangt af van de wagens die ik de komende jaren kan rijden." 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • "Formule 1 is veel minder afhankelijk van de atleet dan in andere sporten."
    Dat is natuurlijk wel waar. Maar hoeveel verschil kan de rijder maken? 0,5 %? 2%? Of toch 10%? Voor mijn gevoel kunnen minimaal 15 van de huidige F-1 rijders wereldkampioen worden in een winnende auto.

    • + 0
    • 8 mei 2018 - 10:40
    • ohnoname

      Posts: 64

      Ik heb ooit gehoord dat een coureur 5 tiende per rondje verschil kan maken

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 10:44
    • Dat is toch nog best veel @Ohnoname. Dan kom ik op ca. 99,7% auto en 0,3% rijder. Of maak ik ergens een denkfout? Uiteraard spelen er ook andere zaken die een rijder een goed rijder maken zoals consistentie, marktwaarde, etc. etc.

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 10:55
    • In een winnende auto kan iedereen winnen, anders zou het geen winnende auto zijn. ;)

      • + 1
      • 8 mei 2018 - 11:01
    • Joeppp

      Posts: 4.200

      Het gaat niet alleen om een snel rondje maar over een hele race. Dus anticiperen op situaties, omgaan met banden, inzicht, technische feadback enzovoorts.

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 11:03
    • Zo had ik het nog niet bekeken @Bschuit. Plusje voor jou!

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 12:15
  • Het is ook een beetje de vinger op de zere plek... Zoiets als je de laatste jaren veel kon horen ’ elke coureur kan GP,s winnen in een Mercedes’ . feitelijk moet het niet zo zijn dat de auto,s het verschil bepalen, en al helemaal jammer dat de krachtverschillen zo groot zijn geworden... Al zal je altijd wel (rijke) topteams hebben, als de auto,s minder verschil maken kopen ze de beste coureur wel... Zie het voetbal, zonder geld is het behelpen...

    • + 1
    • 8 mei 2018 - 10:58
    • Ik ben het er niet helemaal mee eens. Waarom kan Hamilton wel vaam winnen met de Mercedes en Bottas niet? En waarom strijd Vettel wel om de titel en Kimi niet. Eerlijk is eerlijk, beide Finnen kunnen best een potje sturen! Kortom ik denk dat het rijders aandeel veel groter is!

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 11:54
    • In het voetbal noemen ze dat wel eens 'gogme'. Wellicht zit daar het verschil in tussen winnen of niet winnen.

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 12:16
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Ik vind het niet zo'n gekke gedachte als Sainz terug moet naar RB. Volgens mij hebben Perez en Hulk het altijd wel goed met elkaar kunnen vinden bij FI.

    • + 0
    • 8 mei 2018 - 11:07
  • Waarom perez niet in die RedBull? Gelijk van al het gezeik af.

    • + 0
    • 8 mei 2018 - 12:14
    • Snork

      Posts: 10.699

      Omdat Sainz een RB protégé is en bij RB onder contract staat, nu enkel en alleen (tijdelijk) uitgeleend aan Renault.

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 12:58
    • RB heeft een optie om het contract van Sainz volgend jaar te verlengen.
      Zie liever Perez in de RB15 dan Sainz, alhoewel Perez ook niet makkelijk in
      de omgang blijkt te zijn, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is.

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 13:48
    • Ja dat weet ik allemaal. Maar ik bedoel meer dat ze Sainz lekker laten zitten bij Renault en in plaats daarvan Perez in die RB zetten. Iedereen happy toch

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 14:39
  • Musky

    Posts: 2.187

    Perez Renault die maakt ook kinderwagens en een kinderwagen misstaat je ook niet.:-)

    • + 0
    • 8 mei 2018 - 12:55
  • het is gewoon zo, Ham gaat ook geen races winnen in een sauber. dat zag je in 2011 wel, even een mindere wagen en hij liet het koppie hangen, Ook dit jaar oogt hij niet heel scherp.

    gooi Ver/ric/alonso/perez in de Mercedes en ferrari en ze winnen ook (bijna) alles.

    • + 0
    • 8 mei 2018 - 14:54
    • Hamilton in niet scherp volgens jou, maar Max doet het geweldig. Manmanman wat een kansloze reactie.

      Hamilton p1 in het kampioenschap (Terwijl de Ferrari sneller is).
      Verstappen p8 en ieder weekend betrokken bij minimaal 1 incident.

      Zet die oranje oogkleppen van je eens af. Hamilton had evengoed overwinningen in die kansloze McLaren uit 2011.

      • + 1
      • 8 mei 2018 - 15:28
    • zo gaat het goed jongen? ik zeg nergens dat Max het geweldig doet, Maar wederom laat je hier zien gewoon een troll te zijn. NEXT.

      • + 1
      • 8 mei 2018 - 16:28
    • Musky

      Posts: 2.187

      Wat is een trol... een opgeblazen persoonlijkheid die niets anders doet dan blikjes RB naar binnen werkt.


      F1fan1993 heeft er een betere kijk op dan iemand die pas komt kijken!

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 18:53
  • silsur

    Posts: 1.017

    @F1F waarom zo'n rare reactie over VER? Royalere zegt toch "Ver/ric/alonso/perez". Dit slaat nergens op.

    @musky speel eens op de bal en niet op de man. Vrij onbeschofte reactie eerlijk gezegd.

    • + 0
    • 8 mei 2018 - 22:08
    • Als je in een heleboel topics zegt dat Max zijn stijl niet moet veranderen en vooral zo door moet gaan. Geef je aan dat iemand het prima doet. Als je dan zegt dat de leider in het kampioenschap niet in vorm is, terwijl hij het veel beter doet dan Max. Verdien je gewoon bovenstaande reactie.

      • + 0
      • 8 mei 2018 - 23:40
    • silsur

      Posts: 1.017

      Wat een onzin, je haalt er allerlei zaken bij die niet in de post staan, alleen om op de man te spelen. Zonde.

      • + 0
      • 9 mei 2018 - 07:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 540
  • Podiums 6
  • Grand Prix 120
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar