user icon

Lance Stroll terug naar de plek van zijn enige F1-podium

  • Gepubliceerd op 24 apr 2018 16:26
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Williams-coureur Lance Stroll zorgde vorig jaar voor een daverende verrassing in Bakoe door op het podium te eindigen. Het zou de enige podiumplek voor een coureur van buiten de top drie tijdens het seizoen 2017 zijn. Mocht Stroll komende zondag weer in de top drie eindigen, dan is de verrassing nog groter, aangezien Williams er momenteel slechter voor staat dan twaalf maanden geleden.

"Ik beweer geweldige herinneringen aan Bakoe", steekt de jonge Canadees van wal. "Het was mijn eerste podium in de Formule 1, dat zal ik nooit vergeten. De hele ervaring was prachtig. Niet alleen is het circuit uitstekend, maar Bakoe is ook een mooie stad. Ik was er tot vorig jaar nooit eerder geweest, maar er is genoeg te zien en te beleven. De baan is spectaculair. Het is een lang rondje op een technisch circuit dat een beetje van alles biedt. Doordat het een stratencircuit betreft staan de muren dicht op de baan en is er geen ruimte voor fouten."

Teamgenoot Sergey Sirotkin maakte in 2016 in de GP2 kennis met Bakoe en finishte destijds twee keer op het podium. "Bakoe is een moeilijk circuit met een combinatie van lange rechte stukken en listige remzones. Er is geen ruimte voor fouten, waardoor het een interessante race is en de baan biedt goede mogelijkheden om in te halen. Vorig jaar boekte het team hier een uitstekend resultaat, dus ik heb zin om naar Azerbeidzjan te gaan en daar te racen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 4.670

    Fijn voor Lance, moet hij tenslotte z'n hele F1 carrière op teren...

    • + 1
    • 24 apr 2018 - 16:40
    • twslex

      Posts: 570

      En hoe wordt je reactie mocht die toch op het podium komen (wat ik ook onmogelijk acht, maar dat gold ook voor vorig jaar)

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 16:59
    • nouja, misschien op Spa, als regent, en het hele veld crashed, en stroll kan net om alles heen kan rijden..het kan..

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 17:13
    • Klopt NepVerstappen, als hij dan maar niet tegen Vettel aanrijdt voor de leiding!

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 17:13
    • Ik heb het ook al in ander topic gezet, ik lees je naam altijd al verkeerd, altijd als NepVerstappen gelezen, sorry.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 17:19
    • Misschien even naar de oogarts, maar als je het leuk vindt om me zo te noemen ga je gang..
      Het is ook lastig om te typen, maar Nep Verstappen klinkt voor mij beledigend. Weet je dat.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 17:24
    • Ik lees altijd NEP PATSER :-D maar ik hou in dit geval mijn mening volledig voor mezelf ;-)

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 17:32
    • Je haalt een boel ellende op door Verstappen in de spiegel te zetten @Neppatsrev...;)

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 17:49
    • Ok, omdat je zo idioot reageert als iemand sorry zegt is het voorstaan NepVerstappen. Zelf verdient makker.

      • + 3
      • 24 apr 2018 - 19:20
    • Lettev nee, wordt hem ook niet. Neppatsrev is mooier. :)

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 19:22
    • Best jongen.. ga je gang..

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 19:22
    • Grappig zelfs, iedere keer dat je het doet laat je jouw eigen frustratie zien. Daar kan ik alleen maar om lachen.. ;) Zet je beste beentje voor 43WF KIRE :)

      • + 0
      • 25 apr 2018 - 19:04
  • Uitgaan

    Posts: 293

    Wie weet als Lance geduld heeft maakt hij weer meer kans op een podium. Verder verwacht ik in deze race weer veel uitvallers en domme aanrijdingen.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 17:47
  • Hij beweert geweldige herinneringen?

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 17:54
    • HBO niveau @Ernie..;)

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 18:13
    • Kubica

      Posts: 3.949

      Hij beweert toch ook een 9 voor zijn vorige seizoen? Beweren past in het geval Stroll zelfs beter dan bewaren. Want dat podium was enkel en alleen een toevalstreffer en had niets met rijkwaliteiten te maken.

      • + 0
      • 25 apr 2018 - 08:37
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Het scheelde 13 dagen of hij had Max Verstappen afgelost als jongste rijder ooit op een F1 podium.

    Wel de jongste ooit op P3 en de enige andere tiener behalve Max op een F1 podium. De sport historie zit vol met tienersterretjes waar later nooit meer iemand van heeft gehoord.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 18:10
  • eMVee89

    Posts: 54

    En de Hulk staat nog steets op 0. Mooi voor onze Lance toch?

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 18:11
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Hulk houdt er wel meer geld aan over.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 19:15
    • eMVee89

      Posts: 54

      Stroll heeft al meer ... ?

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 19:27
    • Baracca

      Posts: 197

      Hulk is 3x beter dan Stroll. Dat ziet toch het kleinste kind?

      Huls bewees dit seizoen alleen al nog maar eens een betrouwbare en constante piloot te zijn. Had eerder de kans moeten krijgen bij een topteam.

      Ik kijk nog steeds vol ongeloof naar de onboard beelden van Stroll...dat die jongen niet meer in de muur staat is me een raadsel.

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 22:10
    • eMVee89

      Posts: 54

      @baracca

      Ik zeg ook niet dat stroll beter is! Ik ben het ook met je eens. Hulk is vele malen beter! Maar hij heeft helaas een beetje pech gehad

      • + 0
      • 26 apr 2018 - 00:19

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (22)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit