user icon

Officieel: Hispania Racing maakt komst Karthikeyan bekend

  • Gepubliceerd op 07 jan 2011 09:25
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Narain Karthikeyan is bevestigd door Hispania Racing als racecoureur voor 2011. De Indiase rijder bracht het nieuws zelf gisteren al naar buiten en de Spaanse renstal heeft dat nu middels een persbericht officieel bekrachtigd. Karthikeyan reed in 2005 al Formule 1 voor Jordan en maakt na vijf jaar afwezigheid zijn rentree op de grid.

Teambaas Colin Kolles: “Het doet ons deugd dat we Narain vast hebben gelegd als racecoureur voor 2011. Ik ken hem al lang en hij kan bouwen op de ervaring die hij in 2005 opdeed bij Jordan en de twee jaar daarna als test- en reserverijder bij Williams. Ik weet zeker dat zijn snelheid en ervaring ons volgend jaar van pas komen. We verwelkomen Narain bij het team en we kijken uit naar een nauwe samenwerking met hem dit jaar.”

Karthikeyan: “Het heeft even geduurd, maar ik ben extreem blij dat ik in 2011 terugkeer in de Formule 1. Ik hield altijd vol dat ik mijn wens om weer in de koningsklasse van de autosport te racen niet had opgegeven. Ik ben ervan overtuigd dat ik nog steeds de snelheid, de fitheid en de motivatie heb om te slagen in de Formule 1. Ik verheug me op de samenwerking met Colin Kolles en de Grand Prix van India in oktober.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Fantastisch nieuws dat deze cowboy coureur terug is. Ik herriner zijn inhaalactie in Spa nog. Alonso krijgt het hierdoor moeilijk!

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:38
    • Ik kan me er niets van herinneren.
      Heeft hij ooit auto\'s ingehaald?

      • + 0
      • 7 jan 2011 - 09:59
  • \"Ik ben ervan overtuigd dat ik NOG STEEDS de snelheid, de fitheid en de motivatie heb om te slagen in de Formule 1.\"
    ??????????????????????????????????????????????????????????????????
    eeehhhmmm?????????????????????????????????????????????????????????

    Had hij überhaupt wel een snelheid, volgens mij was die snelheidsmeter op zijn dasboard altijd in micrometers per dag, het was een soort slijmerige kruipende amoebe die af en toe een virus te pakken had. :S

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:40
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... humor met een hoofdletter H. We kunnen nog veel verwachten van HRT in 2011 ... kuch kuch

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 09:55
  • Gefeliciteerd met één van de zes gedeeltelijk beschikbare somsracestoeltjes bij HRT. :)

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 10:29
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dan brengt hij zeker die grote sponsor binnen waar ze al die tijd mee bezig waren .Weet al iemand wat hij betaalt of zijn sponsor?

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 11:33
  • king

    Posts: 74

    Vorig jaar was hij even te \"bewonderen\" in Superleague Formula ...
    Zolder reed hij tegen de richting in (na spin in Jacky Ickx bocht) om zo de Pit in te rijden, laat ons duidelijk zijn dat daar niemand echt gelukkig mee was :-) Hij kreeg er trouwens nog een boete bovenop. Voor de rest was hij zowat altijd de langzaamste van de hoop en een rijdende, gevaarlijk chicane voor de snelle jongens.
    F1 materiaal euheum, hopelijk krijgt hij een snelle teammaat zodat hij rap F1 verlaat via de achterdeur.

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 11:45
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ben benieuwd hoeveel hij heeft moeten ophoesten om daar te mogen rondrijden. Zal wel niet weinig geweest zijn!

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 12:12
  • Zsolt

    Posts: 61

    Help! Hoe blijf ik nu in godsnaam op verjaardagen verdedigen dat F1 topsport is met de beste 24 rijder ter wereld!
    Gelukkig zijn de eerste paar races \"overzee\" zodat Narain waarschijnlijk bij de Europese races op prime-time alweer exit is.

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 12:24
  • basf1

    Posts: 85

    Karthikeyan_kanikniean_kanf1niean etc

    Tja veldvulling en Kollis heeft weer genoeg centjes binnen, om met zijn bezwete dikke pens en te strakke polo ons nog een jaar te vervelen.....

    • + 0
    • 7 jan 2011 - 13:26
  • felix50

    Posts: 5.792

    als je kijkt naar le dakar en je ziet daar Kalff met ook zon strak shirtje staan zouden ze broer kunnen zijn .Die heeft ook zo`n vette bierbuik.Dat is ons nederlandse voorbeeld van autosport.

    • + 0
    • 8 jan 2011 - 09:59

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar