user icon

Stroll luistert niet naar commentaar van Villeneuve

  • Gepubliceerd op 06 apr 2018 13:15
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Williams-coureur Lance Stroll heeft wel wat beters te doen dan bij te houden wat Jacques Villeneuve allemaal roept. Villeneuve, wereldkampioen Formule 1 in 1997, heeft zich meermaals neerbuigend over zijn jonge landgenoot Stroll uitgelaten. De Canadees beweerde laatst nog dat Robert Kubica de ontwikkeling van de FW41 'saboteert' om zo zijn kansen op het stoeltje van Stroll te vergroten.

Stroll haalt zijn schouders op. "Ik ben me niet bewust van dit verhaal. Ik heb zijn commentaar niet gelezen, dus ik kan er weinig over zeggen. Vorig jaar verkondigde hij nog dat ik de slechtste rookie uit de geschiedenis van de Formule 1 was. De laatste keer dat ik keek, had ik wel een podiumplek behaald in mijn debuutjaar. Ik ben van de eerste rij gestart en verzamelde veertig punten, drie minder dan mijn teamgenoot die zestien jaar Formule 1-ervaring had. Dus ik luister niet naar wat Jacques te zeggen heeft. Ik heb andere prioriteiten."

Zoals de matige vorm waarin Williams aan het seizoen 2018 is begonnen. Stroll vervolgt: "Ik voel me goed omdat we dit weekend in Bahrein over nieuwe onderdelen voor de auto beschikken. Maar het klopt dat Australiër frustrerend was. Met de wagen die we daar hadden, kwamen we niet eens in de buurt van Q3. Ik ga niet in detail treden over waar het aan schort. Dat is iets tussen de engineers en ons, maar we weten wat we moeten verbeteren."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • misschien moet hij dat wel doen? Hij kan zich nu nog verbergen achter het feit dat zijn teamgenoot nieuw is en nog langzamer... en dus zeggen dat de auto geowon langzaam is... Maar straks als zijn teamgenoot wel sneller word... aai..

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 13:24
  • DBGates

    Posts: 2.476

    In het onwaarschijnlijke geval dat hij wel een beetje talent blijkt te hebben zullen we ooit door dat paydriver syndroom kunnen kijken

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 13:32
  • Kubica

    Posts: 3.959

    Stroll luistert niet. punt. Stroll geeft zichzelf een 9 dus heeft weinig te verbeteren.

    • + 1
    • 6 apr 2018 - 13:33
  • "Stroll luistert niet naar commentaar van Olav Mol" ;)

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 13:34
  • racer013

    Posts: 350

    Ik ben geen Stroll fan, maar dat hij niet naar Sjaak luistert heeft hij groot gelijk in. Dat zou niemand moeten doen.

    • + 1
    • 6 apr 2018 - 13:36
    • Sjakie is gedraaid de laatste tijd...hij zegt regelmatig rake dingen nu!

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 19:45
  • En terecht komt ook alleen maar onzin uit die man.

    • + 1
    • 6 apr 2018 - 13:41
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Wat zittie nou nog steeds met zijn eerste podium en eerste startrij.
    Voor de statistiek mooi, maar niet door zijn kwaliteit. Gebruik dit dan niet elke keer als excuus omdat hij donders goed weet hoe en waarom.

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 13:45
    • Hij heeft wel iets bereikt wat Hulkenberg of Sainz bijvoorbeeld nog niet gelukt is. Terecht dat hij daar trots op is. Zou ik ook zijn.

      • + 3
      • 6 apr 2018 - 14:02
    • Kubica

      Posts: 3.959

      Net zo trots als Alberts met zijn punten in 2005 op de Indianapolis Seepdway?

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 14:05
    • @Kubica, daar deden er maar 6 mee. Kun je met geen mogelijkheid vergelijken. In Baku ging gewoon het hele veld van start. Dat anderen dan zo dom zijn om hun kansen te verspelen moeten zij weten. Stroll bleef wel op de baan.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 14:09
    • BeaR

      Posts: 1.695

      @SENNINHA1981: Ik zeg ook niet dat hij niet trots moet zijn. Ik zou dat ook zijn.
      Maar hij moet niet gaan pochen met die resultaten alsof die komen door zijn kwaliteiten.
      Baku: 3e Plaats komt door uitvallen van zo'n beetje de gehele top
      Monza: niet slecht gereden in de regen, maar als 2/3 van het veld door gridpenalty's werd teruggezet.

      Al met al niet slecht maar zeker niet omdat hij zo goed was.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 15:23
  • Stroll gaat dit seizoen laten zien dat hij wel degelijk thuis hoort in de F1.

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 14:02
  • Het is ook wel duidelijk dat "iedereen" met die computer gestuurde auto's kan rijden!

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 15:21
  • Het is schitterend hoor die podiumplek maar die kreeg hij ook zowat naar zijn hoofd gesmeten. Voor de rest vind ik hem tot nu toe behoorlijk grillig. En dan met maar heel weinig indrukwekkende uitschieters. Neeee Strolliewollie, vooralsnog heeft Villeneuve wel een puntje

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 15:24
    • En anders zuigt sjaak er wel een puntje aan..!:)

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 15:37
  • Musky

    Posts: 2.187

    Stroll luistert wel naar het commentaar van Jacques maar doet het tegen de nieuwsgierige media op zijn Srolls antwoord geven!!

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 15:54
  • Die podiumplek vorig jaar heeft hij gewonnen in een loterij, niet in een normale race.

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 16:40
    • Musky

      Posts: 2.187

      @Stingray71 Welkom op het forum.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 17:12

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (22)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar