Narain Karthikeyan maakt Formule 1-rentree met HRT in 2011
- Gepubliceerd op 06 jan 2011 17:59
-
31
- Door: Robin Smeets
Karthikeyan schreef op zijn Twitter-pagina: "Ik ben terug in de Formule 1 in 2011. Ik heb een racecontract bij HRT getekend. Ik heb altijd gezegd dat mijn tijd in de Formule 1 nog niet voorbij was en die belofte heb ik nu ingelost. Ik wil de Tata Group hartelijk bedanken, want zij zijn al jarenlang een trouwe sponsor van me."
"Ik heb er erg hard voor gewerkt om een terugkeer naar de Formule 1 te realiseren. Hiermee is een droom uitgekomen en kan ik in oktober voor mijn thuispubliek racen tijdens de eerste Grand Prix van India. Ik zal nu veel uren gaan doorbrengen in de fitnessruimte, maar ik kijk er zeker erg naar uit!", schreef Karthikeyan verder op zijn Twitter.
Karthikeyan maakte in 2005 zijn debuut in de Formule 1 met Jordan. Hij werd echter niet behouden voor 2006 en Christijan Albers nam zijn plaats in bij Midland, dat het team van Jordan had overgekocht. In 2006 en 2007 nam Karthikeyan, die volgende week vrijdag 34 jaar wordt, de rol van test- en reserverijder op zich bij Williams. De Indiër besluit de Formule 1 daarna voorlopig de rug toe te keren en racete in de A1 Grand Prix voor Team India waar hij enkele zeges boekte.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.361 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 206
Zo, deze had ik niet zien aankomen.
Posts: 1.481
Je hebt anders genoeg tijd gehad om hem te zien, de snelheid had ie niet. :S
Posts: 1.503
Maar Tata Group, gaan die onderdelen leveren aan HRT, krijgen we zo\'n Tata Nano auto in het veld...
Posts: 1.265
Of Jaguar of Land Rover. Dat valt namelijk ook onder de Tata Group.
Posts: 2.181
Doe maar Land Rover Santana:)
Posts: 432
doe toch maar Jaguar XJ220
Posts: 3.840
Leuk voor hem maar niet koningsklasse waardig. Wat kon hij in de A1GP stomme fouten maken zeg. Nou hem, zal ik zeker niet volgen.
Posts: 298
Formula Zero....Geweldig!!! Respect ;-)
Posts: 1.481
lol, eindelijk een fan. ;)
Posts: 12.432
Kan je nagaan hoe hoog de geldnood is. Wederom het bewijs dat het niet uitmaakt hoe laag je het instap budget maakt, dan nog blijven dat soort teams op het randje balanceren.
Posts: 33
Nu hadden ze een Indiër met wat talent, en die knikkeren ze eruit, en nu nemen ze zo\'n talentloos persoon in dienst...
Nu ja, gelukkig is de 107% regeling weer terug :)
Posts: 206
@Formula Zero, sorry ik had geen oog voor de Jordan\'s toen, enkel die keer dat er maar 6 auto\'s rond reden :D
Posts: 1.481
Tja, en zelfs toen werd hij nog 5e...
Posts: 1.265
Daarom mag ik Kolles niet. Als je geld hebt houd hij van je en behandelt hij je alsof je de beste coureur ter wereld bent, maar zonder ben je ook direct genadeloos weg bij hem.
Yamamoto, Albers, Kartkiyan. Dat is wel zo\'n beetje het lijstje van zijn lievelingetjes die hij op ieder onverwacht moment kan inbrengen indien ze geld meebrengen.
Posts: 1.278
Dat HRT voor paydrivers moet kiezen, is wat voor de hand liggend. Minardi en Jordan moesten dat destijds ook. Maar een Paul Stoddard koos tenminste nog altijd voor ook wat mannen met talent een kans te geven! Die had een echte racershart. Colin Kolles mogen ze wat mij betreft zo snel mogelijk afvoeren!
Posts: 3.840
Paul Stoddard, wat een geweldige man en ja inderdaad. Dang, wat mis ik Champcar nog(met Robert Doornbos).
www.crapwagon.com/
Posts: 10.412
yep bobbie d geweldig debuut van doornbos...
Posts: 11.414
Probleem van de Champcar was toch wel dat er geen echte namen in zaten. Dat was toch duidelijk het B-garnituur vergeleken met de IRL serie. Toen ze de twee series samenvoegden werd dat ook wel pijnlijk duidelijk.
Posts: 269
Ongelofelijk dat zulke figuren door hun geld telkens weer terugkomen. Afgelopen voorjaar in Assen op de grid en eromheen gezien hoe professioneel deze Indiër wel niet is, zijn smartphone was voor hem interessanter dan de bolide van PSV of zijn pitcrew. Had dan tenminste Chandhok een kans gegund!
Posts: 2.567
Jammer voor Karun Chandhok ..
Posts: 2.250
Ecclestone zal de centjes wel hebben bijgeteld, die was wanhopig op zoek naar een Indiër in de F1...
Posts: 917
Misschien dat ze in de 2e auto dan Chanoch Nissany kunnen zetten? Of bestaan er naast deze 2 nog kanslozere rijders uit die tijd?
Die man reed 5 jaar geleden rond en was niets bijzonders. Ongeloofelijk. Nog even en ze trekken Esteban Tuero uit de motteballen en laten Tora Takagi een paar rondjes rijden.
Posts: 880
Ik denk dat zelfs de HRT voor Nissany nog \'teveel grip\' heeft. ;-)
Posts: 1.481
Yuji Ide maakt het feest compleet! :)
Posts: 439
Jean-Denis Délétraz. De kleinste achterstand die hij tijdens een race heeft opgelopen is 7 ronden. Hij is ook een keer tijdens een race plots de pitstraat ingereden en uit de wagen gestapt omdat hij te moe was :p
Posts: 1.481
Haha ja dat heb ik een keer gehoord, na 50 rondjes was ie het zat en ging ie terug. :D
Posts: 7.320
Ja, of Taki Inoue en Lavaggi! Nee, ik moet eerst zien dat HRT het hele jaar rijdt. Verkopen die boel! Ik geloof dat ze met de 2010 auto debuteren [als ze al debuteren] en dat de 2011 auto in 2021 wordt ingezet en wordt dan uiteindelijk illegaal verklaard, maar dat geeft niks want ze halen de 107% regel toch niet. Kansloos!
Posts: 25
Straks komt Ricardo Rosset ook nog terug!! Toch HET fenomeen van de jaren 90!
Maar even serieus, dit slaat toch nergens op. Straks zeggen ze nog dat hij komt om het team te helpen met al zijn ervaring.
Niet serieus nemen dat team. Kan nooit lang duren voordat ze een keer de stekker eruit trekken daar.
Had liever een ander team ervoor in de plaats gezien. Dit word weer een jaar lang kansloos achteraan rijden met een onontwikkeld stuk schroot.
Posts: 50
maar goed... dit jaar hadden ook 4 coureurs opeens een race contract dus hoeveel races zal hij rijden....
Posts: 439
Uiteindelijk heeft een F1-team fans nodig. Want fans geven aandacht, aandacht zorgt voor sponsors, sponsors zorgen voor geld, geld zorgt voor R&D, R&D zorgt voor prestaties.
Bedenk eens even hoeveel HRT-fans je kent. Ik geen één persoonlijk. Met deze aanpak zullen er nooit fans zijn en daar moet alles mee beginnen. Kansloos team dus.
Posts: 533
Ach, we zullen wel zien of ze de 107% halen, en als ze dat doen, wie dat doet want als er een ding bij HRT niet zeker is is het wel wie er aan het eind van het seizoen rijd.
Zal me niks verbazen als onze Narain voedselvergifteging oploopt ergens in het seizoen.