user icon

Sirotkin kijkt uit naar 'interessant' Formule 1-debuut

  • Gepubliceerd op 20 maa 2018 16:48
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Sergey Sirotkin staat aan de vooravond van zijn allereerste Grand Prix-weekend als Formule 1-coureur. De Rus is door Williams vastgelegd als teamgenoot voor Lance Stroll voor 2018. Sirotkin was vorig jaar nog test- en reservecoureur bij Renault, terwijl hij in de jaren daarvoor actief was in de GP2. Komend seizoen mag hij zich eindelijk op het hoogste niveau bewijzen.

Sirotkin: "Het is tijd voor de Australische Grand Prix! Het is mijn eerste Formule 1-race, mijn eerste race voor Williams en mijn eerste race in Australië. Het is een opwindend vooruitzicht en ik kijk ernaar uit. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan en alsmaar dichter in de buurt te komen bij het moment dat de startlichten een voor een doven."

"Terugkijkend op mijn carrière tot nu toe, ik ben altijd een echte racer geweest en ik heb altijd genoten van de competitie, om de mezelf en anderen tot de limiet te pushen. Om op dit niveau te winnen is de grootst mogelijke droom die ik me voor kan stellen, dus ik kijk uit naar deze uitdaging, om mezelf onder druk te zetten en te presteren. Het wordt interessant."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • lada

    Posts: 300

    Wordt niks

    • + 1
    • 20 maa 2018 - 16:54
    • Als Russen al 'uitkijken naar de seizoensstart, dan wordt het wel tijd.
      Die lui hebben helemaal niks interessants in hun leven.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 18:16
    • Toch mooi dat we allemaal denken te weten dat het niks wordt met die Sirotkin. Ik geloof er ook niet in, maar zal van verbazing van mijn bank vallen mocht hij een top prestatie gaan neerzetten! Ondanks het vroege tijdstip zet ik de wodka klaar!

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 18:25
    • Hij heefr wel een teamgenoot die hij imo wel kan hebben. Lastig zijn prestaties in te gaan schatten in ieder geval. Een topper zal het niet zijn maar een prutser is het geloof ik ook niet.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 20:40
    • Sirotkin heeft in de GP2 toch echt wel goede races gereden, met niet de beste auto en het beste team. Dus ik ben heel benieuwd wat hij gaat en kan laten zien in die Williams.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 22:09
    • Sirotkin is onder de middelmaat. Net iets beter dan Palmer. Vergelijkbaar met Ericsson. Volg hem al een tijdje. Kan wel sturen, dat kunnen ze allemaal, maar geen hoogvlieger. Stroll is in potentie beter. Nu nog niet.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 22:51
  • nugunz

    Posts: 210

    Sirotkin gaat z'n debuut opdragen aan z'n gevallen kameraad en ramt 'em bij Vettel achterin

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 16:56
    • Maximo

      Posts: 6.803

      Die kans krijgt hij hooguit als hij door Vettel op een rondje wordt gezet.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 17:07
    • Hij gaat een Kvyatje doen dus? Dat hij Stroll er maar af ramt dan

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 17:08
  • Marcel65

    Posts: 15

    Torpedo 2.0

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 17:01
  • Veel vertrouwen hier in Sirotkin. Arme jongen....(koopt Russisch vlaggetje...niet te groot)

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 17:33
  • Geen centimeter gereden en iedereen die een mening heeft...................

    • + 3
    • 20 maa 2018 - 17:38
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Dat is waar maar komt door zijn matige prestaties in de opstapklasses en het geld dat hij meebrengt om een zitje te bemachtigen. Maar resultaten in het verleden bieden geen garantie dus wie weet verrast hij ons. Ik denk wel dat hij sneller is als stroll.

      • + 1
      • 20 maa 2018 - 17:54
    • Gaan we Lance dan de 'strollator' noemen? ;)

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 18:30
  • Maxfan68

    Posts: 11

    Als ie gaat zitten wachten tot de startlichten een voor een doven............

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 18:00
  • Kraai

    Posts: 682

    Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.
    Leuk om te volgen wie van die twee zich gedurende het seizoen beter ontwikkeld.
    De 'Strollator' (dank je F1 Benelux) of Sirotkin.
    Voor Williams hoop ik dat er toch een boven komt drijven.

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 18:49
    • Dan moeten er toch aardige plassen op de baan staan.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 19:06
  • Elke nieuweling verdient een kans voordat hij afgebrand wordt. :)

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 19:09
  • Kubica

    Posts: 4.084

    Zou me ergens niets verbazen als hij de gegroeide en ervaren Stroll compleet zoek rijdt..

    • + 0
    • 21 maa 2018 - 03:22
    • Over Sirotkin's tempo maak ik me eigenlijk niet zoveel zorgen, wel over zijn consistentie. Zowel in de WSR als in GP2 / F2 kon hij in goed materiaal wel meekomen, maar hij kon het niet tot het eind volhouden. Stroll hoeft als hij echt gegroeid en ervaren is alleen achter hem aan te rijden en te wachten op het foutje....

      • + 0
      • 21 maa 2018 - 09:47

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar