user icon

Groeibriljantje Ocon in goede handen bij Mercedes

  • Gepubliceerd op 20 maa 2018 08:54
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Esteban Ocon staat aan de vooravond van zijn tweede volledige seizoen in dienst van het team van Force India, maar de 21-jarige Fransman wordt al een paar jaar ondersteund door Mercedes. RMC tekende uit de mond van Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff op dat Ocon zijn 'groeibriljantje' is. "Zulke dingen zijn altijd fijn om te horen van je baas", lachte Ocon.

De jonge Force India-coureur zou zich voor 2019 in de kijker kunnen rijden bij het fabrieksteam van Mercedes, mocht de Duitse renstal op zoek gaan naar een vervanger voor Valtteri Bottas. Ocon: "We zullen zien. Voorlopig rij ik voor Force India. Mercedes ontfermt zich over mijn carrière, dus ik ben in zeer goede handen. Als ik goed presteer, zullen vanzelf mogelijkheden ontstaan."

Vorig jaar was Force India de beste van de rest. Als de voortekenen niet bedriegen, dan krijgt de Indiase renstal het dit jaar lastiger om de middenmoot aan te voeren. "De geboorte van de auto is vlekkeloos verlopen, maar er is nog het nodige werk te verrichten, vooral in de beginfase van het nieuwe seizoen", aldus Ocon.

"Er zijn nieuwe onderdelen op komst voor de eerste race, de Grand Prix van Australië van komend weekend. In Melbourne rijden we min of meer met een andere wagen. Het is moeilijk om in te schatten waar we staan, maar in de lange runs lagen we niet ver achter Red Bull Racing. Dat is veelbelovend. We zullen zien wat er zaterdag tijdens de kwalificatie gebeurt, dan gaat het erom."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik hoop zo dat Ocon volgend jaar Bottas vervangt. De F1 heeft mooie talenten rijden. Ocon, Verstappen, LeClerc, Vandoorne.

    • + 1
    • 20 maa 2018 - 09:02
    • Can't agree more. Het word zo langzamerhand tijd dat in elk geval Raikkonen en Ericcson na dit seizoen vertrekken. Krijg je mooi wat verschuivingen, nieuw talent en hopelijk is Mercedes dan zover dat ze het aandurven om Ocon naast Hamilton te zetten. Ik kan mij Mercedes namelijk ook wel voorstellen dat ze Ocon zo goed mogelijk willen voorbereiden voordat ze hem naast een klasbak als Hamilton zetten.

      • + 2
      • 20 maa 2018 - 09:19
    • Kgundi

      Posts: 581

      Ik denk wel dat Bottas in de F1 blijft, gezien zijn leeftijd en behoorlijk talent. Als ik er inderdaad twee moet noemen die uit de F1 gaan verdwijnen zijn het die andere twee Scandinaviërs.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 09:47
    • En toch als je naar talenten kijkt. Hoop ik dat Vandoorne een ander zitje krijgt volgend jaar. Lando Norris er bij en dan wordt het echt watertanden.

      LeClerc 20
      Ocon 21
      Verstappen 20
      Norris 18

      Vandoorne moet dit jaar ander rijdt hij volgend jaar denk ik bij een Williams of iets dergelijks. Prima, dan kan hij de strijd aan met Hulkenberg, Perez, Sainz (?) en Bottas als die weg is bij Mercedes. Gokken op een stoeltje bij FI of Williams. Tenzij hij dit jaar de pannen van het dak rijdt uiteraard...

      • + 1
      • 20 maa 2018 - 09:47
    • Axel

      Posts: 2.207

      Laat al die nieuwe talenten maar eens zien wat ze waard zijn in de F1.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 17:16
  • LimboF1

    Posts: 4.773

    Ik denk dat als Bottas niet beter presteerd dit jaar, dat Ocon zijn zitje krijgt. Maar dan zal ook Ocon dit jaar groei moeten laten zien, maar ik denk dat dit wel goed komt.

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 09:03
    • Zeker een talent die Ocon, bovendien een leuke racer.
      Maar hij moet eerst 'even' Perez zien te verslaan, dat gaat niet makkelijk worden, en denk dat er weer wat leuke aanvaringen tussen de FI coureurs in het verschiet liggen...
      bring it on!

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 09:07
  • Laat Ocon eerst maar eens Perez ziet te verslaan. Voordat over promotie naar Mercedes wordt gepraat.

    • + 1
    • 20 maa 2018 - 09:08
    • Mee eens. Maar ik hoop voor komend seizoen op een flinke rijderscarrousel. Ericsson en Kimi mogen vertrekken, dat geeft ruimte voor wat roulatie en de entree van nieuwe potentiele toppers zoals Norris.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 12:24
  • Ik ben fan van Ocon. Levert mooie strijd en zat vorig jaar al vlak achter en soms zelf voor Perez. Ocon volgend jaar naar Mercedes, Russel naar Force F1... Force India... whatever.

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 09:57
  • Kgundi

    Posts: 581

    Ik ben nog wel op zoek (sorry, klinkt wat hoogdravend) naar de identiteit van Ocon als racer. In 2017 was hij heel constant, maar af en toe flink over de rooie. In de F3 verloor hij de duels met Max omdat ie net een tandje minder agressief was. Toch meer de nieuwe Prost?

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 10:22
    • Axel

      Posts: 2.207

      En Vandoorne dan? Van hem wordt ook gezegd dat hij de nieuwe Prost is.

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 17:15
    • Ik zie in Ocon toch een veel agressievere racer dan Prost was. Past beter bij Vandoorne, ALS hij het laat zien dit seizoen..

      • + 0
      • 20 maa 2018 - 18:17
  • leikew

    Posts: 111

    De komende jaren genoeg jong talent op de grit. En nu maar hopen dat ze zich ook gaan ontwikkelen naar toppers en mee kunnen strijden naar de WC titel onderling. Dus spannende jaren in het verschiet... (hoop ik)

    • + 0
    • 20 maa 2018 - 13:11

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 208
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov