user icon

Adam Parr: "Maldonado niet bij Williams vanwege het geld"

  • Gepubliceerd op 31 dec 2010 12:13
  • comments 15
  • Door: Robin Smeets
Adam Parr heeft ontkent dat Pastor Maldonado een contract voor volgend jaar heeft gekregen alleen vanwege zijn sponsorgeld. De Venezolaan zal in 2011 debuteren bij Williams en vervangt Nico Hülkenberg. Parr ontkent stellig de berichten dat Maldonado een zogenaamde pay-driver is.

"We hebben nooit een coureur in onze auto gezet waarvan we niet denken dat hij het verdient om in de Formule 1 te rijden, die klaar is voor de Formule 1 en die goede resultaten kan boeken", vertelde Parr. "Maldonado heeft het GP2-kampioenschap gewonnen met een nieuw team en heeft meer races dan wie dan ook gewonnen. Alleen al het feit dat we hier over moeten praten is absurd."

Parr ontkent tevens dat het aanstellen van Maldonado slechts een korte termijn investering is. "We zien dit niet als een éénjarige samenwerking, maar als iets voor de lange termijn. Als je een jonge, getalenteerde coureur hebt is het goed voor de toekomst van je team en als hij ook nog een sponsors meeneemt is het alleen maar beter."

Verder wilde Parr nog iets kwijt over de aan de kant gezette Hülkenberg. "Ik zou hem graag in de toekomst weer bij Williams zien rijden. Hij heeft de toewijding en de passie en is een geweldige coureur. Ik hoop dat hij volgend jaar ergens terecht kan en ik zou graag een goede relatie met hem willen onderhouden", aldus Parr.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • maxxie

    Posts: 21

    Nakajima?

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 12:15
  • DB10

    Posts: 50

    De laatste alinea zegt eigenlijk al genoeg, dat hij graag ziet dat de Hulk in de toekomst weer bij Williams komt rijden. Conclusie Maldonado heeft een contract bij Williams gekregen om het geld en deels omdat hij GP2 kampioen is geworden. Hoop echt dat Nico nog een plekje krijgt in de Formule 1, hopelijk bij Force India met Di Resta of Sutil.

    Verder wil ik iedereen alvast een gelukkig en voorspoedig nieuw jaar wensen!

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 12:23
  • Maar het is wel leuk meegenomen?

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 12:25
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tuurlijk, Williams zou dom zijn om hem alleen voor het geld in de wagen te zetten maar ik denk dat het geld voor 60% wel heeft meegewogen in de beslissing.

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 12:33
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Jaa, en waarom konden ze Hulkenberg dan niet houden? Hij presteerde skr niet goed genoeg..

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 12:35
  • Adam Parr: \"Maldonado niet bij Williams vanwege het geld\"

    Nope, en ik ben malle pietje met een parapluutje op mijn hoofd...

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 12:46
  • Hahahaha!!! Waarom sturen ze Hulkenberg dan de laan uit als het niet om geld zou gaan...??? Wat een domme uitspraak van die Parr

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 13:06
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad en dan het verhaal van dat ze naar de lange termijn kijken HA dat doen ze bij williams allang niet meer.Dat is ook het probleem van williams.Williams is een beetje de betere en grotere broer van HRT die kijken ook alleen maar naar geld omdat ze winst moeten maken .Williams moet Winst maken ,is nodig dat weet ik maar wat minder winst maken maar wel beter presteren kan ook.

      • + 0
      • 1 jan 2011 - 11:01
  • veldt000

    Posts: 180

    Maldonado is geen payed driver. Dat zou kunnen. Maar hij brengt wel veel sponsorgeld met zich mee. Dus Maldonado betaalt zelf niets aan Williams, maar doen zijn sponsoren.

    Lood om oud ijzer. Maldonado heeft dat stoeltje gewoon omdat hij, op wat voor manier dan ook, meer geld bij Williams in het laatje brengt.

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 13:23
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ja ik wou zeggen, Hülkenberg heeft Maldonado het stront voor z\'n ogen gereden in dezelfde wagen met hetzelfde team in de Gp2 2009 (1e met een race te gaan, Maldonado 6e). Óf hij zit daar vanwege het sponsorgeld óf Parr is knettergek en op weg Williams nog net ff dat zetje te geven om ze tussen de HRT\'s te zien rijden. Wat krijgen we hierna? \"Barrichello vervangen door De La Rosa\" of zo?

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 13:50
    • Martijn01

      Posts: 287

      of badoër (ofzoiets) :P

      • + 0
      • 31 dec 2010 - 14:56
  • Mirani

    Posts: 2.962

    Natuurlijk is Maldonado gekozen vanwege het geld. Maar Maldonado neemt meer mee dan geld alleen. Je wordt niet zomaar GP2 kampioen. Het is zonde dat Williams Hülkenberg niet heeft kunnen behouden voor 2011, maar ze hebben wel weer de regerend GP2 kampioen in huis.

    • + 0
    • 31 dec 2010 - 15:32
    • Dennoow

      Posts: 962

      Ja, na z\'n 4e jaar, terwijl Hülkenberg hem in jaar 1 volledig kwijt heeft gereden, net als Petrov en Grosjean (die half in het seizoen overstapte). Hij zal best kunnen rijden, maar als je kijkt naar de mogelijkheden kan ik zo 10 coureur opnoemen die zijn plaats meer verdienen.

      • + 0
      • 31 dec 2010 - 17:08
  • Fiat1899

    Posts: 42

    Niet vanwege het geld? Had Hülkenberg nou maar gehouden. Adam Parr zal het wel beter weten dan wij. Laat het maar zien dan.

    • + 0
    • 1 jan 2011 - 09:17
  • Het is natuurlijk maar hoe je het ziet. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de uiteindelijk beslissing om Maldonado te kiezen over Hulkenberg voor 100% een centenkwestie is geweest.

    • + 0
    • 1 jan 2011 - 18:38

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar