Adam Parr: "Maldonado niet bij Williams vanwege het geld"
- Gepubliceerd op 31 dec 2010 12:13
-
15
- Door: Robin Smeets
"We hebben nooit een coureur in onze auto gezet waarvan we niet denken dat hij het verdient om in de Formule 1 te rijden, die klaar is voor de Formule 1 en die goede resultaten kan boeken", vertelde Parr. "Maldonado heeft het GP2-kampioenschap gewonnen met een nieuw team en heeft meer races dan wie dan ook gewonnen. Alleen al het feit dat we hier over moeten praten is absurd."
Parr ontkent tevens dat het aanstellen van Maldonado slechts een korte termijn investering is. "We zien dit niet als een éénjarige samenwerking, maar als iets voor de lange termijn. Als je een jonge, getalenteerde coureur hebt is het goed voor de toekomst van je team en als hij ook nog een sponsors meeneemt is het alleen maar beter."
Verder wilde Parr nog iets kwijt over de aan de kant gezette Hülkenberg. "Ik zou hem graag in de toekomst weer bij Williams zien rijden. Hij heeft de toewijding en de passie en is een geweldige coureur. Ik hoop dat hij volgend jaar ergens terecht kan en ik zou graag een goede relatie met hem willen onderhouden", aldus Parr.
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land Venezuela
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.361 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 21
Nakajima?
Posts: 50
De laatste alinea zegt eigenlijk al genoeg, dat hij graag ziet dat de Hulk in de toekomst weer bij Williams komt rijden. Conclusie Maldonado heeft een contract bij Williams gekregen om het geld en deels omdat hij GP2 kampioen is geworden. Hoop echt dat Nico nog een plekje krijgt in de Formule 1, hopelijk bij Force India met Di Resta of Sutil.
Verder wil ik iedereen alvast een gelukkig en voorspoedig nieuw jaar wensen!
Posts: 859
Maar het is wel leuk meegenomen?
Posts: 4.764
Tuurlijk, Williams zou dom zijn om hem alleen voor het geld in de wagen te zetten maar ik denk dat het geld voor 60% wel heeft meegewogen in de beslissing.
Posts: 631
Jaa, en waarom konden ze Hulkenberg dan niet houden? Hij presteerde skr niet goed genoeg..
Posts: 866
Adam Parr: \"Maldonado niet bij Williams vanwege het geld\"
Nope, en ik ben malle pietje met een parapluutje op mijn hoofd...
Posts: 3.471
Hahahaha!!! Waarom sturen ze Hulkenberg dan de laan uit als het niet om geld zou gaan...??? Wat een domme uitspraak van die Parr
Posts: 5.792
Inderdaad en dan het verhaal van dat ze naar de lange termijn kijken HA dat doen ze bij williams allang niet meer.Dat is ook het probleem van williams.Williams is een beetje de betere en grotere broer van HRT die kijken ook alleen maar naar geld omdat ze winst moeten maken .Williams moet Winst maken ,is nodig dat weet ik maar wat minder winst maken maar wel beter presteren kan ook.
Posts: 180
Maldonado is geen payed driver. Dat zou kunnen. Maar hij brengt wel veel sponsorgeld met zich mee. Dus Maldonado betaalt zelf niets aan Williams, maar doen zijn sponsoren.
Lood om oud ijzer. Maldonado heeft dat stoeltje gewoon omdat hij, op wat voor manier dan ook, meer geld bij Williams in het laatje brengt.
Posts: 962
Ja ik wou zeggen, Hülkenberg heeft Maldonado het stront voor z\'n ogen gereden in dezelfde wagen met hetzelfde team in de Gp2 2009 (1e met een race te gaan, Maldonado 6e). Óf hij zit daar vanwege het sponsorgeld óf Parr is knettergek en op weg Williams nog net ff dat zetje te geven om ze tussen de HRT\'s te zien rijden. Wat krijgen we hierna? \"Barrichello vervangen door De La Rosa\" of zo?
Posts: 287
of badoër (ofzoiets) :P
Posts: 3.077
Natuurlijk is Maldonado gekozen vanwege het geld. Maar Maldonado neemt meer mee dan geld alleen. Je wordt niet zomaar GP2 kampioen. Het is zonde dat Williams Hülkenberg niet heeft kunnen behouden voor 2011, maar ze hebben wel weer de regerend GP2 kampioen in huis.
Posts: 962
Ja, na z\'n 4e jaar, terwijl Hülkenberg hem in jaar 1 volledig kwijt heeft gereden, net als Petrov en Grosjean (die half in het seizoen overstapte). Hij zal best kunnen rijden, maar als je kijkt naar de mogelijkheden kan ik zo 10 coureur opnoemen die zijn plaats meer verdienen.
Posts: 42
Niet vanwege het geld? Had Hülkenberg nou maar gehouden. Adam Parr zal het wel beter weten dan wij. Laat het maar zien dan.
Posts: 11.414
Het is natuurlijk maar hoe je het ziet. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de uiteindelijk beslissing om Maldonado te kiezen over Hulkenberg voor 100% een centenkwestie is geweest.